AKUT! Mår dåligt!
För lite över en månad sedan kastrerades Ghost, min han kanin. Han gick tillbaka till sitt vanliga ja i några veckor, men senaste veckan har han bara blivit segare och segare. Idag hittade jag honom i ett hörn av buren med bajs fastklibbat i pälsen.
Är så sjukt orolig, har aldrig kastrerat djur tidigare. Är han sjuk? Ska jag boka tid hos veterinären?
Hälsningar, Missan och djuren! ❤️
Sajtvärd för Border Collie iFokus
Min kanin var bara seg dagarna efter. Jag tycker att du ska ringa, bättre en gång för mycket än för lite!
Zingo ;D
Man kan bli trög och annorlunda en kort tid efter att man har varit nedsövd, men blir det så att ens djur efter att ha blivit nedsövda har ett allmäntillstånd som får bakåt istället för framåt så bör man alltid ringa en veterinär. Äter och dricker han än så länge?
Ringde veterinären, dom sa att det inte lät väldigt akut. Hon sa att jag skulle testa CT tills måndag, blev det inte bättre skulle vi åka in.
Gjorde iordning lite, och han har blivit piggare efter att ha ätit lite.
Skönt! Hoppas det går åt det andra hållet nu för honom så han blir bra igen. :) (Om det nu var något dvs)
Vänliga hälsningar Ellen 

Ja hoppas också det.
Du får gärna uppdatera hur det går för honom. Ska också kastrera min kanindenna månad, blir lite nojig nu. :/ Försöker intala mig själv att detbrukar gå bra i dim flesta fallen men man tar endå risker när man gör det. Hmm..
Absolut! Har kastrerat två hanar tidigare. Inte jag då, men familjen. Då gick det super. Han äter massor och dricker som han ska. Men hans mage gör kurr ljud? Vad beror det på?
Det är bra att magen låter! Kaninens mage ska låta mycket. Det är om den är helt tyst man bör oroa sig. Men om kaninens mage låter onormalt högt och den dessutom stampar med bakbenen kan det vara trumsjuka. Då har kaninen väldigt ont av gaser i magen. Mår kaninen bättre nu?
Nu är Ghost sitt vanliga ja igen, lite lugnare men det är nog kastreringen. Äter som en häst och ligger och pussas på burkompisarna. Skuttar glatt runt när jag släppte ut dom och morrar lite åt mig när jag ska plocka upp honom. Inget bajs i pälsen idag. Så jag tror han är frisk igen! :D
Vad bra 😃
Ja, är väldigt glad över detta! :)