Tråkig händelse
Imorse upptäckte vi en väldigt tråkig sak. Alla dom mindre kaninerna hade blivit tagna av något djur. Totalt 6 kaniner blev tagna, dem hade bitmärken på nacke och huvudena. Nu har jag dock bara min tyska jätte kvar och tycker synd om han att han ska vara där ute själv. Jag funderar om man kan ha han inne men dock så är det ju det här med värmen och så. Några förslag?
Gud vad tråkigt 😕 Har du någon aning om hur rovdjuret kan ha tagit sig in till dom?
Jag tror att du skulle kunna ta in honom, det beror lite på vart du bor och sådär med. Men här där jag bor är det runt 10-12 grader på dagarna. Har du något rum du kan ha dörren stängd till så du kan ha ett fönster öppet? Så kan du ha det öppet första veckan och stänga det mer och mer så han vänjer sig vid temperaturen inomhus.
Är ju riskfyllt att fortsätta ha honom ute, även om han klarade sig denna gången är det inte säkert att han gör det nästa gång 😕
Emma
Hej, jo precis jag bor här uppe i Norrland så det börjar bli lite små kyligt. Det går ju att stänga in han i kaninhuset han har men det känns endå riskfyllt… Får se hur det hela går. Tråkigt när sånt här händer.
Juste tror du det är riskfyllt när jag bor i Norrland att ta in han?
Beror lite på hur kallt ni har det. Vad brukar temperaturen ligga på?
Emma
Ni kanske kan ställa in honom i ett förråd så det blir lite varmare i några dagar innan ni tar in honom?
Ställ honom i ett garage/kallt utrymme innan ni tar in honom, som #5 säger. Är nog lite väl stor temperaturskillnad inomhus och utomhus i de flesta ställen av Sverige numera. Har ni inte möjlighet till det kanske ni kan ha ett rum i huset mycket kallare än vanligt/ha fönstret öppet? förstår att det är väldigt angeläget att flytta in honom pga omständigheterna. Beklagar!
Not your mom, not your milk.
Hej alla! nu har det gått ett tag sen det hela hände. Kaninen bor inne på våran uteplats där det är svalt och skönt för honom. Tack för omtanken!
#7 Bra att det löst sig :)
http://nouw.com/smattochgott
Välkommen! <3