Annorlunda namn?
(Vet ej vilken grupp jag skulle välja till detta)
Skriv era kaniners annorlunda namn!
Tex "Maja" är ju ett "vanligt" namn (menar inget illa, så ta det inte fel)😊, men kanske inte "tigerkaka". Hahah hoppas ni förstår hur jag menar! 😉
Berätta även gärna hur ni kom på namnen!
Jag kan börja med min kanins namn: Zoom
Hur jag kom på det namnet var att jag ville att det skulle börja på Z.
Så jag tog min mobil och skrev Z sen en massa bokstäver så att det skulle bli autokorrekt, sedan blev det "Zooma" men då tog jag bara bort a:et och wips så fick jag min kanins namn, hahah 😂
Just nu har jag ingen kanin, men ska köpa en hona jag tingat i april/maj. Hon ska få heta Lovis 😊 kanske inte jätteovanligt, men jag tycker det passar en liten fluffboll som henne. 🙂
Jag har en blandrashona som heter Niantic. Adopterade henne från djurens chans och behöll hennes namn. :)
Har haft bara omplaceringar som behållit sina namn. Två vanliga: Stampe och Molly Mindre vanliga: Hedda och Silja
Mina med de mest ovanliga namnen heter
Ekorre (inspirerad av en kompis vars hund heter Sheep… kan ett djur heta ett annat djur? Ja varför inte? )
Hermelin (…så då körde jag vidare på djurnamn)
Salamander (en favoritkaraktär från ett spel jag spenderat mycket tid på)
Primrose (från Hunger Games)
Eldrid (från Sagan om Isfolket)
Yrja (från Sagan om Isfolket)
Uppfödning dvärgvädur och velveteen lop:
www.alrunans.weebly.com/
Medlem i Sveriges Kaninvälfärdsförening
Mina har nog ganska vanliga namn. Men Mila kanske är lite ovanligare? 😊
Har ju annars min pojke Nikki. Nikki är väl traditionsenligt ett feminint namn, så på så sätt kanske det är ovanligt c;
Zira. antar de är speciellt? haha.
namnet kommer från att hon är samma färg som sirap . och mina andra två kaniners namn börja på Z. Tyckte Zirap lät maskulint så tog bort p:et
Your Majesty Ratatosk Eats-a-lot "Toski"
Sir Bunny Poops-a-lot "Bunny"
Mr Bigfoot Laughs-a-lot "Biggie"
Var inspirationen för den sista delen av namnet kommer ifrån är nog inte så svårt att se (Lancelot). Ratatosk är ekorren som finns i värdsträdet Yggdrasil i asatron. Hade en kanin som hette Ekorre förut så varför inte döpa en annan kanin efter en ekorre. Jag har älskat namnet Ratatosk ända sedan en jordekorre på min gamla skola fick samma namn.
Bigfoots namn fastnade i huvudet på mig redan innan jag fick hem honom som ett komiskt namn då han är den minsta kaninen här hemma och han var inte mycket större än Bunnys huvud när han kom hem, därför har han även minst tassar.
Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.
Totoro "Otis" (inte supervanligt iallafall Tyckte länge att både Totoro och Otis var fina namn, Totoro är en filmkaraktär. Men namnet är svårt att säga dagligen så Otis fick bli smeknamnet :)
http://nouw.com/smattochgott
Välkommen! <3
Mina heter Balthazar och Simba. Simba verkar ganska vanligt, men Balthazar vet jag inte någon annan som heter. Stavningen är nog lite udda också, egentligen ska han ju ha hetat Baltsar (en av de "tre vise männen")…
"Ett hem utan kanin, är bara ett hus." ~Jag
Följ gärna min och min kompis kaniners instagramkonto: simbaochlukas !
Ha det gött, igelkött!