Kanin iFokus

Kanin

Etikettutanför-ämnet-ot
Läst 3011 ggr
MarHai
8

Klotterplank #278

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Inte många dagar kvar till julafton nu. :) Hoppas ni alla får en riktigt bra jul!

/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

Adirfen
0

#0 Tack detsamma :)

Fridaaaa
0

#0 Fin bild!

Sitter i skolan till 16 :/

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Irmelinis
0

Wow, vilken häftig bild! 
Skulle gärna bo i det huset 😃

Uppfödning dvärgvädur och velveteen lop: 
www.alrunans.weebly.com/
Medlem i Sveriges Kaninvälfärdsförening

missan´s
0

God Jul 😃

Vänliga hälsningar Ellen GladStjärnor

Katniss
0

Söt bild :)

R.I.P. Anton 💔

Katniss
0

Sådärja! Då var julklapp ett klar :D just four more to go xD

R.I.P. Anton 💔

Elsaharr
0

Här om dan hade vi varmare än natten till midsommar! Då hade vi ca 8 grader ungefär men nu var det 12 :(

Zingo ;D

aliiciaj
1

Idag kom granen in. Det tyckte Humlan var superroligt och gott. Nä gran plus frigående kaniner = dålig kombination

Katniss
0

#8 Söt kanin :)

R.I.P. Anton 💔

Aloe.Vera
0

å vilka fina bilder.. Tack desamma #0

''My mission: to be so busy, loving my life that i have no time for hate, regret, worry, fret or fear.''                                             http://white-botanika.weebly.com

Frosstis
1

Idag har jag bakat massor!

Jag har bakat 2 olika sorter av bounty, brända mandlar, vit choklad tryffel och rocky road. Det har tagit typ 4 timmar! Äntligen är jag klar. :)

Katniss
2

Då är julklappen till kaninen klar :) det fick bli en låda som jag kan sätta sele och koppel i, så att de inte ligger och skräpar på marken eller tappas bort :) Sedan har han en klapp under granen också, men det vet jag inte vad som finns i ^^

R.I.P. Anton 💔

Frosstis
4

Har vart o fixat passfoton och nu är hela min ansökan till Frankrike klar, så nu har jag postat brevet! :) Hoppas jag blir antagen❤️

Storip
0

#13 Håller tummarna för det!

https://sites.google.com/site/vargidetskaniner/home

Irmelinis
0

#13 Håller tummar och tassar! Hoppas verkligen du får chansen!

www.alrunans.weebly.com/

Frosstis
0

Tack <33😊

Maleficum
1

Idag har jag klippt Kenzie (blev rygg igår och resten idag) aldrig gått så snabbt och smidigt någon gång tidigare och lyckades klippa hela honom utan att vända honom en enda gång! Allt tack vare att mamma satt och gosa med honom hela tiden (han älskar verkligen gos och få öronen masserade).

Då vi inte har julpynt här på landet fick en del av hans ull hamna i "granen" som små "snöbollar".

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Aloe.Vera
3

försökte ta lite fina julkort, men det gick inget vidare hahahahhaha

''My mission: to be so busy, loving my life that i have no time for hate, regret, worry, fret or fear.''                                             http://white-botanika.weebly.com

Katniss
0

#17 Snöbollar ^^ fiffig ide :) #18 Joooo men det blev sött ändå ^^ Jaha, då har man gått ut på promenad med ninen :) det var ett tag sedan sist så man märkte hur glad han blev, han rusade runt hela tiden i princip :D

R.I.P. Anton 💔

Storip
0

Man vet att kaninen gillar att vara ute i selen när den håller i selen med framtassarna när man ska ta av den <3

Katniss
0

#20 Min kanin hatar att ta på och av den, men när den väl år på har han inget problem med den :)

R.I.P. Anton 💔

Maleficum
0

#19 Det blev lite att ta vad vi hade =) Den har fått lite mer pynt nu bla med små pepparkaksfigurer jag gjorde men tycker ullen blev riktigt bra.

Katniss
0

#22 Vas söt liten gran ^^

R.I.P. Anton 💔

Usagi_
0

Exakt 29 minuter kvar till julafton! :D

~ Be sure to taste your words before you spit them out ~

Katniss
0

#24 Yay! 🎉🎁

R.I.P. Anton 💔

Elsaharr
1

God jul allihopa!

Zingo ;D

Storip
1

#26 Tack detsamma :3 och God Jul alla!

Irmelinis
0

God Jul allihopa 🌺

www.alrunans.weebly.com/

Adirfen
0

God jul 🎄

Usagi_
0

God jul! :)

Frosstis
0

Nu har tomten vart här och vi har öppnat alla paket ❤️

Irmelinis
1

Tomten (sambon) kommer om några timmar med mina julklappar, två stycken tjej-kaniner från Fylsta kaningård i Örebro, alltså jag får världens bästa julklappar i år 😃 ❤️ Han ringde precis och sa att han hämtat dem och är på väg hem *glad*

www.alrunans.weebly.com/

Irmelinis
0

Medans Sally tillbringar sin jul med att hoppa upp på helt omöjliga ställen, bara för att hon vill åt mina smörgåsar som jag har gömt… hon är helt galen 😮 Bäst jag äter upp fort..

www.alrunans.weebly.com/

Usagi_
0

#32 Åh vad roligt :) Haha jag är typ den enda som firar imorgon, gästerna kommer imorgon, så idag var som en helt vanligt dag för mig x)

Storip
1

Upptäckte att vi varken hade glitter eller stjärna i toppen av granen…ICA räddar mitt liv igen ♥

Irmelinis
2
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3

Lilla Yrja Yrväder har flyttat in! 9 veckor gammal, inte blyg överhuvudtaget, hon verkar känna sig som hemma med en gång. Äter och dricker och busar 😃
(ska ta bättre bilder i helgen)

www.alrunans.weebly.com/

Adirfen
0

#36 vad mysigt ❤

aliiciaj
0

#35 Vi firar både julafton och juldagen, för vi är halvamerikaner :) Så idag blir det kalkon :D #36 Nämen vad söt, älskar färgen!

Fridaaaa
0

#36 GRattis vad roligt :D

Lyckad dag igår! Idag är jag supertrött!
Blir dock arg på de som super trots att det är barn med på julafton (gäller inte på vår julafton utan en annan jag vet), fy *** säger jag bara!

Katniss
0

#36 Vad söt kanin!

R.I.P. Anton 💔

Adirfen
0

#38 Det blir kalkon här oxå

nikkifun
1

Elton har en favorit jacka som han hela tiden ska stryka sig mot och slicka på varje gång jag har på mig den 😂 Vet inte om det är materialet han gillar eller kanske lukten eller nåt annat

Irmelinis
4

Roligt när nya kaninen gör glädjeskutt på golvet redan efter två dagar 😍 är så glad att hon verkar trivas.

www.alrunans.weebly.com/

Katniss
0

#43 Vilken liten sötis ^^ min lilla nin är inte så mycket för glädjeskutt (föredrar att sitta och äta :p) men brukar 'spralla' av benen efter en natt i buren :)

R.I.P. Anton 💔

Irmelinis
0

#44 Sån är min andra hona Sally också, antingen äter hon eller så letar hon mat, ingen tid för glädjeskutt haha. Jo, det händer ibland ute i hagen.

www.alrunans.weebly.com/

Smilla Kanin
3

Så kom snön till oss också 😃

Usagi_
0

Såg på väderrapporten att det var -25 nånstans i norrland. Ojj haha xD Här nere är det plusgrader. :/

Maleficum
0

Vi fick lite snö här nu på eftermiddagen så Kenzie är faktiskt ute på en kvällstur och leker lite i snön just nu :) Är skoj att se vilka vägar han skuttar på tomten. Riktigt rakt och fint trots bristen på syn. Han vet exakt vart han ska! (Han har sina favoritplatser på tomten).

aliiciaj
2
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Sen Humlan blivit behandlad mot mask i magen så har hon blivit så fin i hullet, hon är verkligen ståtlig nu och inte alls sådär mager längre. Nu väger hon 1,3 kilo, men tror hon kommer gå upp ännu lite mer. Kan skicka med före och efterbilder.

Peak303
1

Asså när man inte har plats till fler kaniner så finns det hur många intressanta kullar som ska tas.. 😐

-'  Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt 

Katniss
0

Då har man invigt tunneln till Anton. En riktig framgång, han gick igenom den hela tiden och hoppade över den ^^ vad glad man blir :)

R.I.P. Anton 💔

Irmelinis
0

#50 Så himla typiskt! 😕

www.alrunans.weebly.com/

Fridaaaa
0

#50 Just typisk! Jag som söker nu, hittar inget intressant :(
Var en "spelar färg någon roll"; ja jag tycker hela paketet ska stämma :) Trots att jag inte ska avla :)

Irmelinis
0

#53 Jag håller med dig, jag är också kräsen med alla mina husdjur. Färg, personlighet, utseende.. allt ska stämma. Det är bra att du gör så, tycker jag, chansen är större att man får ett starkt band till sitt djur om allt känns rätt :)

www.alrunans.weebly.com/

Usagi_
0

Vart kan man hitta kaniner till salu förutom blocket och forum? :P

Peak303
0

#53 Det är viktigt att man själv tycker om det man skaffar :D 
#52 Eller hur.. 😭

Vill ha en till intressant hane att tävla med. Men har inte plats för hanar. Har ev plats för en hona till. Men då måste jag bara kastrera Yatzy först vilket antagligen kommer att ske i Januari. 

Jag skaffar ju inte vilken kanin som ur vilken kombination som. Då jag vill känna att jag kan tro på den kombinationen och att kaninen får färger jag tycker om. Hade aldrig skaffat en kanin om jag inte tyckt om utseendet på den. Om det nu inte handlar om att rädda kaninen.

-'  Malin Hultman

Fridaaaa
0

#54 Ja jag tycker det med :) Som Messi t.ex där stämmer allt! :)
Sedan kan det såklart bli "fel" ändå, men hellre noga än att förhasta :) Ska kännas rätt! :) 

#55 jag kollar runt på uppfödares sidor, kollar i grupper på facebook med :)

#56 Instämmer :) Ja är det en kanin man räddar är det en annan femma.
Vilken kombo är det du kollat in? =)

Peak303
0

#57 Kullar hos Miss Pinky's, Riverruns och Nordalas. 😍

-'  Malin Hultman

Fridaaaa
0

#58 Aaa😍

Elsaharr
0

#57 Ja det är bäst ifall man tycker de mesta stämmer :) Men med Zingo, så var det verkligen inte så i början! Jag fick ju han från en familj som inte ville ha kvar honom och helt plötsligt satt jag med en kanin hemma xD

Zingo ;D

Adirfen
0

Min lille kanin är hos mormro över jul och nyår. Sakanr honom så mycket, tur att vi ska hälsa på imorgon…

Frosstis
0

vad är värre än regn? blötsnö och slask😡😡

Frosstis
0

vad är värre än regn? blötsnö och slask😡😡

Trebit
1

När man skrivit ett långt inlägg i sin bondingtråd, och så laddar sidan om… 😡
Urgh, har ingen alls lust att skriva om allt nu, kvällsuppdateringen får vänta.

Kaninerna Benjie och Luna

Tumblr - ☆ - Instagram

Irmelinis
0

När man försöker vänja in kaninungen på ny pellets, men hon plockar ändå bara ut de bitarna hon är van vid att äta och lämnar resten.. 🤪

www.alrunans.weebly.com/

HunterLily
2

Fin sommar bild.❤️

Kaninhoppning

Katniss
0

#67 De har ju inget vatten?! Eller ordentligt underlag… Igår hittade jag en annons på blocket där kaninen inte ens hade något hö, bara liiite strö och en skål med pellets! :o

R.I.P. Anton 💔

Frosstis
0

#68 eller hö, och buren är pytteliten

Fridaaaa
0

#67 Stackarna!
Hö ser det ut att vara som ena kaninen sitter på men var inte mycket till hö det :/
Hoppas hoppas att det bara är tillfällig för fotograferingen :( eller att de är friående annars :(

missan´s
5

haha bara tvungen att lägga upp från en annons här vid sidan om. 

"Arken Zoo - Vi älskar sjur" 😂 

Någon som vet vad "sjur" är för något? 😃 (har sån dålig humor XD) 

Peak303
0

När man ger folk rätten att använda bilder jag fotat på deras kaniner hur mycket och var de vill. Så länge min logga/namn finns med. Men tydligen är den där lilla extra detaljen svår att följa.. 😕

http://kaninbilder.weebly.com/

-'  Malin Hultman

Katniss
0

Men Anton då! Jag hade hoppats att du lärt dig hur tunneln fungerar nu… Nej, du kan inte sitta på den, då trillar du….

R.I.P. Anton 💔

Fridaaaa
0

Känner mig nere 😕

Trebit
0

Nu när vi vet att Benjie och Luna trivs tillsammans har jag uppdaterat namnet på deras tumblr blogg! De finns nu under http://benjie-and-luna.tumblr.com/ 😊

Tumblr - ☆ - Instagram

Katniss
0

#74 Har det hänt något särskilt? :(

R.I.P. Anton 💔

Fridaaaa
0

#76 Lite med skolan :( 
Och allmänt nere mest med :( Bara sån dag idag :(

Elsaharr
0

#77 Alla har vi såna dagar :( Hoppas det ör bättre imorgon! <3

Zingo ;D

Irmelinis
0

GOTT NYTT ÅR! 🍸 🥳
Vår lilla (eller ja..stora) dam Ellie är piggast och gladast i huset, som en liten tornado far hon runt i källaren där hon bor. Det tog inte många dagar innan hon hade charmat hela familjen. Charmtroll!

www.alrunans.weebly.com/

aliiciaj
0

#79 Så himla fin, blir sugen på en dvärgvädur när jag ser dina fina och mysiga vädurar! Fick reda på nu att hoppkorsningen jag får hem på söndag visade sig vara en hona nu helt plötsligt, jag son ställt in mig på en hane och gjort hela babyrummet blått ;) Nä, men en hona blir lika bra. Har alltid föredragit honor, men ville testa hur en hane är att ha. Men det får jag väl testa i framtiden :p

Frosstis
1

älskar Göteborgs fyrverkerier ❤️ har sett dom varje år sedan jag var liten 😍❤️

Katniss
1

Hår började fyrverkerierna redan klockan fem… Tur att Anton inte bryr sig i alla fall.. #80 Grattis med kaninlyckan! :D

R.I.P. Anton 💔

Smilla Kanin
0

Då har katten stuckit ut och han är livrädd för fyrverkerier… Är rätt orolig för honom :/

Maleficum
0

#83 Hoppas han hittat hem innan tolvslaget då!

Fjant sprang in i ett elstängsel idag och blev jätterädd och eftersom han hamnat på fel sida våga han inte springa tillbaka till mig utan stack åt andra hållet, som tur var sprang han hemma och mer tur var att några i området som kände igen honom var på väg hem och kunde följa efter honom hem och fånga in honom (han zick zacka sig tydligen fram på bilvägen).

Frosstis
0

usch vilket tråkigt nyår!!!!! var underbart bra 17-21 sen var det hur tråkigt som helst och jag tvingades fira tsm med min ovän. -_-' men men. e hemma nu, har gjort te, tagit ost och godis och ska njuta av det sista innan jag imorgon börjar det nyttiga livet :-)

emistfield
0

Kaninutställning iFokus verkar vara på g, jag har längtat iih 😂

Sajtvärd för StarStable och Dvärgkaniner Ifokus

MVH, Esmeralda Glad

Fridaaaa
0

#86 Man får inte avslöja innan det lanserats :)

aliiciaj
0

Just nu passar vi en fyra månader gammal hermelinkille vid namn Olof, supersöt liten kille! Mina egna kaniner är otroligt nyfikna på honom, trots att vi har 4 andra kaniner i huset just nu som vi passar. Men det är väl hermelinerna som håller ihop ;)

Peak303
1

Känns som om jag "panik" packar inför kista när jag inte ens vet vad jag ska packa ner.. 😂

-'  Malin Hultman

Trebit
0

Benjie skrämde oss riktigt rejält idag med matvägran och annat, lagom till att jag kommer hem efter att ha åkt tvärs över Stockholm för att få tag i Critical care på nyårsdagen så sätter han igång att äta igen, och nu är han som vanligt (??)
Jag ska ringa och prata med veterinär imorn, både han och Luna ska ändå ha sina rutincheckar hos vet nu i januari. Snälla Benjie skräm oss inte sådär.

Tumblr - ☆ - Instagram

emiliasundstrom
0

Jag mår så dåligt för att jag inte kan komma på kista, nästa år kanske .😉

Blomma Med vänlig hälsning Emilia Blomma

Innehavare av Norths Hoppkaniner 

Regnbåge

Fridaaaa
0

Åh vad svårt det ska vara att hitta kanin helt plötsligt :(

Katniss
0

#89 Det där låter lite som jag.. xD #90 :S

R.I.P. Anton 💔

Frosstis
1

Då var det redan andra januari. Hoppas månaderna fram till juni går fort och jag vaknar upp med en snygg, lättare kropp den 1 juni. Haha :')

missan´s
0

När man hittar en annons på blocket med en sex veckors gammal kaninunge… 😓 Det betyder ju dessutom att den förmodligen bott ett tag utan sin mamma innan annonsen lades ut  😭

Var bara tvungen att höra av mig till säljaren så jag hoppas att hon/han tar åt sig.

Elsaharr
0

Åh, såg att Dollys tänder är helt snea :'(

Zingo ;D

Frosstis
0

Bokat tid på måndag för att göra akryl naglar. Längtar ❤️

Irmelinis
0

Ska beställa en sele till min lilla tjockis-dam, vill inte hålla på att ändra storleken på de andras selar. Sen ska vi ut i snön!

www.alrunans.weebly.com/

Frosstis
0

Så extremt irriterande. Skulle beställa massa från zooplus men så är inte mitt kort ny registrerat för e-handel så det funkar inte! Och pappa kan inte aktivera det på internet heller utan jag måste vänta till tidigast måndag innan hjälp. -.- Det är så himla bra rea där nu, hoppas det inte går över innan jag hinner beställa.

Fridaaaa
0

#99 Svenska eller danska zooplus? =)

Frosstis
0

#100 Svenska. 

Pappa ringde och mailade banken så kommer få ett sms när det är aktiverat men det kommer ändå ta flera dagar. D:

Fridaaaa
0

#101 Får nästa kolla in det 🙂

Åh vad tråkig :(

Frosstis
0

#102 Yup. Men jag hittade mest hamstersaker och inte så mycket kaninsaker men det är bra rea på det med, men bara det att jag inte behöver så mkt grejer.

Fridaaaa
0

#103 Kollar in ändå, kanske något man fyndar :D
Tycker det är dåligt att så få kaninsidor har tex mellandagsreor :(

Frosstis
0

#104 Ja :)

På gnagarboden finns det flera selar för bara 10 kr! Skulle köpa alla som fanns men så kostar frakten 75 kronor, och det vill inte jag betala!

Fridaaaa
0

#105 Det var billigt! 
Ja frakten där är inte att leka med, därför jag sällan beställer därifrån, samma med teddytassen :(

Frosstis
0

#106 Ja :// På zooplus kostar den bara 29 kr nu

aliiciaj
3

För några timmar sedan hämtade jag upp min nya kanin utanför husdjursmässan. Hon är så liten och söt, supernöjd över henne!

Katniss
0

#108 Jättegullig!

R.I.P. Anton 💔

Trebit
0

#108 Vilken sötnos!
Nu ska jag själv åka iväg till Husdjursmässan, min första mässa där jag själv har kanin (även om de inte följer med till Kista, de trivs bäst hemma).

Tumblr - ☆ - Instagram

Smilla Kanin
2

Har gjort världens korkaste grej XD 

Stack in huvudet lite i Nejkos bur för att kolla så han hade vatten, det skulle jag inte gjort för han blev rädd för mig och bet mig jättehårt i näsan…

Man lär sig av sina misstag 😂

Irmelinis
0

#111 AJ! Vilken otur!

www.alrunans.weebly.com/

aliiciaj
0

Redan har lilla Curium hoppat ut ur buren (har en kompostgallerhage med en matta till buren) och rejsat runt och glädjeskuttat en massa. Det märks att det här är en kanin med mycket energi som kommer behövas stimuleras lite mer än hermelinerna jag är van vid. Allt är redan utforskat och testgnagt. Men hon är väldigt orädd för allt, så jag tror att det här helt är en kanin i min smak :D

Katniss
0

Kylan har kommit, men inte snön.. 🥶 Antons vattenskål fryser hela tiden, och stackarn förstår inte att han ska slicka på den och det är inte alltid han lyckas bryta isen 😕

R.I.P. Anton 💔

Fridaaaa
0

#114 Vi har fått lite snö, kom nyårsdagen :D Precis så det täcker marken. 
Men kallt med, minus 6 grader ungefär just nu brrr! Fryser supersnabbt :(

Katniss
0

#115 Här är det minusgrader med, kanske inte lika mycket men ändå.. Brr, jag föredrar +20 grader..😃

R.I.P. Anton 💔

Fridaaaa
0

#116 Ja jag med haha! :D

Katniss
0

#117 Fast hur varmt klarar kaniner? 🤔

R.I.P. Anton 💔

Fridaaaa
0

#118 Nog olika. men jag försöker inte ha över 24-25 grader hos dem, sommartid är det dock nästan omöjligt :(

Katniss
0

#119 Sålänge de har skugga och vatten så.. :)

R.I.P. Anton 💔

Fridaaaa
0

#120 Precis :) Man får göra så gott man kan :)

Katniss
0

#121 Sen till sommaren ska jag flytta Antons transportbur något, så att han på det sättet får extra skugga 🙂 Men det behövs inte riktigt än.. xD

R.I.P. Anton 💔

Frosstis
0

Har någon tips? på hur man får igång en kanin? :) Tycker mest Char ligger och vill inte göra någonting. Om jag lockar ut honom ur buren och leker lite och tränar tricks eller sådär så tycker han det är kul men efteråt lägger han sig som om han haft värsta träningspasset och verkar helt utslagen. Han blir glad om min hund kommer in i mitt rum och vill gärna ut ur buren och hoppar runt i mitt rum men min hund tycker han är jobbig och morrar på han så brukar stänga in charlie i buren då. Han gillar att springa löst i huset men det får han inte för han rymmer bakom soffan i vardagsrummet och äter på sladdar eller springer in i mina föräldrars rum och gör massa annat bus o kissar o bajsar. 

Hur ska jag få honom pigg 🤪 mellan 06-12 brukar han gnaga på gallret och vilja komma ut. Ja men då sover ju jag, skitjobbigt 😕och vill inte ha han lös i mitt rum jämt för då kissar han på golvet eller hittar på massa bus. men buren är öppen jämt när jag är hemma förutom när jag sover men han kommer nästan aldrig ut

Trebit
0

#123 Det är vanligt att kaniner är sömniga vissa tider på dygnet och pigga andra.
Mina är igång mellan 05 och 11 på förmiddagen, sen slöar de fram till kl21 ungefär, då blir det full rulle igen. Är det mitt på dagen och han ligger och vilar så låt honom gärna göra det, då kanske han är piggare på kvällen när vi människor också är vakna.
Annars skulle jag nog börja gå upp tidigare på morgonen och aktivera honom då, visst är det skönt att sova men inte ska väl stackarn behöva sitta instängd bara för att vi sover. Innan jag slutade ha bur till mina kaniner så gick jag upp kl 6 varje morgon och släppte ut dem i hage/kaninsäkrat rum så de fick springa medan de var pigga, sen gick jag och lade mig igen och sov några timmar till 😉

Tumblr - ☆ - Instagram

Frosstis
0

#124 Tack :) Brukar leka med honom på kvällen och låta han vila på dagen. Jag får väl gå upp och släppa ut honom på morgonen då. När jag börjar skolan och går upp klockan sju brukar han få komma ut en stund iaf och då springer han sig trött så han ligger o vilar i buren sen när jag är i skolan :)

Han har inte vart utanför buren en enda gång idag själv utan att jag plockat ut honom faktiskt. Får hoppas han kommer ut sen.

Irmelinis
0

#123 Jag brukar göra såhär för att få mina kaniner att röra på sig 

-öppna ett fönster (för lite nya lukter och frisk luft, även på vintern) 
-möblera om i buren 
-sätta in nya kartonger i buren eller andra saker de inte haft förut 
-ut och plocka blad, gräs, grenar av många olika sorter och göra en mini-skog inne
-blanda ut deras hö eller pellets med något de inte brukar få 
-sprida ut pellets i buren eller på golvet, gömma den under saker
-flytta buren till annat ställe 
-sätta på sele och gå ut

www.alrunans.weebly.com/

Frosstis
0

#126 tack för dina tips 🌺 öppna fönster gör jag varje dag och det får tyvärr inte honom att röra på sig :P och jag har ingen matskål för jag inte ser meningen med det utan jag slänger pellets på burgolvet istället ^^Det tycker han är kul att sysselsätta sig med. 

Ska prova möblera om lite, även om det kan göra det väldigt opraktiskt för mig. Toalådorna och höhäcken kan jag dock inte flytta :P

Grenar lägger jag in då och då, nu har han två jättetjocka grenar i buren som han tuggar på ^^Kan gå ut och plocka massa gräs och lägga in i buren, tror jag dock jag har läst någonstans att gräs på vintern inte är bra? Eller har jag fel? :)

Frosstis
0

yeyyy har blivit kallad för en intervju på en djuraffär! :D dock har dom inga djur vilket är tråkigt men detta blir ju perfekt så slipper jag jobba på burger king ^^

Maleficum
1

#128 Hoppas du får jobbet =) fast som djurvän kan det vara skönt att det inte finns djur i djuraffär och slippa uppleva hur illa dem kan ha det (min kompis har jobbat i flertalet djuraffärer både med och utan djur och hon fick uppleva en hel del mindre roligt med djuren tex sjukdom, avlivning, mindre bra förhållanden, brist i skötsel, insmugglade djur folk lämnar i butiken).

Frosstis
0

#129 tack :) ja precis det är bra med djuraffärer utan djur

Frosstis
0

usch. gå inte till lilygarden om du ska fixa dina naglar!

Smilla Kanin
0

Nu är burbygget påbörjat! Kaninerna kommer bli så glada!😃

Fridaaaa
0

Så, spån inhandlat! Imorgon blir det städning av inneburarna och ute i boden :)

Elsaharr
0

#131 Blev det inte bra? :(

Zingo ;D

emms
0

Mitt uppe i flyttstöket, så stressigt! Men har snart packat klart iaf. På onsdag går flyttlasset. Spännande 😍😃

Emma

Elsaharr
0

I sommar ska vi hydra en villa I spanien, så himla kul!!

Zingo ;D

Frosstis
0

#134 joo men han som gjorde var hårdhänt(har fortfarande ont i mina naglar) och han va sjuk o satt o snörvlade o tog i sitt ansikte och sedan i mina händer!!! så sjukt äckligt. usch!!

Frosstis
0

Har vart på anställningsintervju nu, det gick bra ^^Och jag har lagat en vegan lunch-middag, linsgryta med ris :))

Adirfen
0

Träffat en liten bebis idag 😍

nikkifun
1

Så kul han tycker det är att slänga sig bland löven! 😃

Fridaaaa
0

#140 Aw!

Irmelinis
0

#139 Kaninbebis eller människobebis? 😉

#140 Så härligt det ser ut!

www.alrunans.weebly.com/

Frosstis
0

#140 Awww!

--

OMG den känslan när rapporten ska vara inne nästa fredag och inte denna!! 😮😍

Adirfen
0

Människa :) 1#142

Adirfen
1

Nu ska jag hämta min kille som varit på kastrering. Så skönt att ha det gjort :)

Storip
0

#143 Haha, känner igen det 😃

Fridaaaa
1

Puh! Städat Messi bur, skurat hans toalåda, städat rummet hans bur står i, diskat, tvättat, påbörjat storstädning i sovrummet…. Hoppas jag blir klar idag med det jag hade tänkt xD

Frosstis
0

#147 Den känslan när man dubbelcheckar med lärarn och den visst ska vara inne på denna fredagen. :))))💣

aliiciaj
0

Det är 13 minusgrader här i Stockholm, och idag ska jag flytta tillbaka till Uppsala. Det är ju ännu mer norrut i Sverige, lär väl vara ännu kallare där, brr. Men en positiv sak är att på lördag flyttar jag ihop med min gamla klasskompis, hennes kille och så lilla Curium! :D

Frosstis
0

När man skriver en rapport, vad är det man ska skriva på metod, resultat och slutdiskussion?! Jag blir galen för jag inte förstår!

Irmelinis
5

Det går ju liksom inte att sluta fotografera när hon ser ut såhär.. 🤪
Jösses vilken energi hon haft hela förmiddagen…

www.alrunans.weebly.com/

Usagi_
1

#152 Ååh söt, förstår dig!

aliiciaj
0

#151 Rapporter är ju roliga, tentor däremot är en annan femma… På metod beskriver man hur man gått tillväga, vad man använt sig av för material. Hur man fick tag på faktan. På diskussion kan man i princip flumma runt, man beskriver för och nackdelar kring ämnet (ingen ny fakta får anges i diskussionen utan all fakta ska redan finnas i resultat), olika synvinklar med mera, felkällor, varför resultatet blev som det blev. Lite egna åsikter utifrån den fakta du har. Resultat skriver du all fakta du har, man får inte ha egna åsikter där utan det ska vara objektivt. Eller om du har gjort en laboration/undersökning så är det där du presenterar resultatet. Lycka till!

Frosstis
0

#154 Tack så mycket :)!!

Vår lärare sa att vi ska skriva en sida på metod kapitlet, med det är ju hur mycket som helst för bara metod. Ugh!

missan´s
0

Skola imorgon då. 😴

Frosstis
0

Hann träna hoppning i en minut med char innan han hoppade in i buren och la sig helt utslagen. Haha, min lata kanin

Frosstis
4

dessa fina grejer levererades idag 😍

Fridaaaa
0

#154 Rapportarbete på högskola är en pina tycker jag xD

missan´s
0

#158 Mehh..😍 Avundsjuk nu haha! 😂

aliiciaj
0

#159 Haha okej har inte gjort det än, bara PM-arbete och labbrapporter och det är ganska svårt. Men roligare än tentor iaf :/

Smilla Kanin
0

Åh! Har slått sönder 3 akitaskålar under loppet av 3 dygn. Har kvar nu så att det räcker en till varje kanin så får inte lyckas slå sönder fler 😛

Dessutom gick min mobil sönder idag. Köpte en ganska dyr för att den skulle hålla länge (dyra behöver ju inte vara bättre, men just i det läget valde jag mellan en billigare variant och en dyrare och den dyrare hade tydligen bättre hållbarhet) men såklart efter 1 år så går av och på knappen sönder! Skulle ju ha denna i några år. Råd med någon ny har jag inte heller😕

Peak303
0

#162 Därför man har dubbelt upp till var kanin så man kan sätta dit en ny när man fyller på. För att sedan ta in den med is i för att låta de stå inne tills man kan vända skålen och isen trillar ut 😎

Vilken telefon är det du hade? 

Min mobil slutade fungera under första dagen uppe på kista.. YAY säger jag bara.. Fick iaf åka till 3 när jag kom hem för att bli vidareskickad till apple butiken där dem bara bytte ut min tele så jag fick en sprillans ny. Synd bara för mina grejer jag hade på den som jag blev av med.. 😕 Batteriet hade helt lagt av så gick inte att komma åt sakerna 😭

-'  Malin Hultman

[RC1393]
0

#162 Budgetvarianten: Ta in alla skålar, spola vatten på dem och öka temperaturen på vattnet från kallt till varmare tills isen lossnar från skålarna. Då behöver man inte ha sönder dem och inte heller köpa dubbel uppsättning👍

Peak303
0

#164 Haha, kanske inte, men jag har kvar sedan jag höll på med utställning så jag har en del 🤪

-'  Malin Hultman

[RC1393]
0

#165 Jag hade också haft en uppsjö, men de går på något mystiskt sätt åt ändå. Särskilt efter att familjen vaktat kaninerna åt mig🤔 De vet ingenting säger de medan de springer till soptunnan och röjer bevisen😂

aliiciaj
3

Under tiden Curium bott här hemma, så har hon fått bo i mitt rum. Har satt ett kompostgaller för min dörr, och det har inte mina andra kaniner gillat. De sitter vid kompostgallret och försöker ta sig in till Curium flera timmar om dagen för att sno hennes pellets 😂

Trebit
1

#167 Haha! Vilka filurer!

Tumblr - ☆ - Instagram

Smilla Kanin
0

#163 En Iphone 4s :B

#164 Det är det jag har gjort bara det att mina vantar är så hala och jag är så klumpig så tappar dem på vägen in istället😂

Irmelinis
0

#167 Hahahaha de ser allt lite irriterade ut! "Åh vi är helt bortglömda…" 😃

www.alrunans.weebly.com/

Frosstis
0
Förhandsgranskning av bild 1 av 4
Förhandsgranskning av bild 2 av 4
Förhandsgranskning av bild 3 av 4
Förhandsgranskning av bild 4 av 4

#162 åk in och reklamera eller nåt. ta med dig kvittot! - haft en rolig dag på mydog. älskar hundar så mkt! riktigt roligt att se så många hundar, man blir overwhelmed av så många på en gång. underbart!! imån ska jag dit igen. fått en massa grejer också till min vovve 😄 köpte en stor skål till Charlie med, en valpskål egentligen som rymmer nästan 2 liter :)

Fridaaaa
0

Blöö vad det snöar! Inte kunnat ha kaninerna ute idag, de gillar inte när det snöar :/ Tja Messi bryr sig inte så mycket men för kallt för han.

Kommit en hel del.

Frosstis
0

kommit snö hit med e så glad ❤️men de kmr smälta o bli slask typ imån säkert :( vill ta ut char men det är -3-5 grader.. imån blir det plus så kan ta ut han då, får se

Frosstis
0

kommit snö hit med e så glad ❤️men de kmr smälta o bli slask typ imån säkert :( vill ta ut char men det är -3-5 grader.. imån blir det plus så kan ta ut han då, får se

[RC1393]
0

Jag är sååå glad idag! Temperaturen ute har stigit med 10 grader så nu är det endast -18! Hela veckan har det varit närmare -30🥶 Nu har kaniner och ena hästen fått sträcka på benen en sväng, innan det blev mörkt och kallt om tårna. Hoppas på en varm dag i morgon också så vi vågar åka till ridskolan och vara med och rida en eller två av övningarna vi lärde oss på Rolf-Göran Bengtssons clinic i tisdags. Är inte roligt att bli stående i kylan med häst i släpet och ha nära en mil till civilisation i vardera riktning😊

Frosstis
0

#175 "varmt"….. här är det -5 och jag fryser sjukt mkt! vad har du för vinterkläder? går du med termobyxor till skolan/jobbet?

[RC1393]
0

#176 Ridoverall, skoterskor, mössa och lädervantar när jag är hemma. I skolan kör jag underställsbyxor, yllestrumpor, vinterfodrade skor, mössa, lädervantarna, halsduk och en i det närmsta dunjacketjock vinterjacka, varmt och skönt! Brukar även stoppa ned tröjan i byxlinningen innan jag går ut, så kyla inte kryper in den vägen. Jag har ca 10 minuter mellan skolan och busstationen, långa ben och ofta (pappas version av "rask promenad"😃) så fryser man inte på den biten🙂Denna vecka har vi dock inte haft skola, den börjar på måndag, tack och lov. Skolan är byggd för tropiskt klimat (bristande isolering, elementen i taket, platt tak osv) så vi hade varit bottenfrusna om vi varit där🥶 Finns en regel i skolan om att man inte får ha ytterjacka på sig under lektionstid men alla lärare ignorerar den för det är så kallt inne i skolan.

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.
Inlägget är låst för nya kommentarer