Kanin iFokus

Kanin

Etikettsjukdomar
Läst 1088 ggr
Ludde_13🐰
0

Behöver akut hjälp?!

Min kanin har slutat äta, och med tanke på att kl är halv 3 på morgonen har jag inte möjlighet att ta mig till veterinär..har gett lite critical care precis, vad mer kan jag göra? Ska ringa vet imorgon 8.00 direkt och åka in, men tills dess..finns det något att göra?!

zemlathebunny
0

Få kaninen att röra på sig.

AnneN
0

Ring jourveterinär och be om råd

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Ludde_13🐰
0

Hur mycket? Hela tiden? Eller då och då? 😁

Lexie82
0

Hur längesedan var det kaninen åt?

zemlathebunny
0

Försök få den att röra sig en stund så att magen sätts igång

Ludde_13🐰
0

Är det bra att han självmant äter lite lite hö?

Smultrondraken70
0

#6 det är jättebra!

Smultrondraken70
0

Forsätt att stödmata ungefär var 3:e timme med cc. Försök få i kaninen extra vatten med spruta ( om han nu inte äter och dricker självmant nu). Man kan ge minifomdroppar också finns på apoteket. Försök få honom att springa en bit med jämna mellanrum. Kolla om han bajsar, då börjar magen komma igång. Tycker dock att du ringer veterinär och rådgör alt åker in med honom om du inte har erfarenhet av att få igång kaninmagar. Han kan behöva smärtstillande bland annat och det måste du få av vet. Lycka till! Kram!

Adirfen
0

Det finns nästan alltid en jouthavade veterinär man kan ringa om det är akut… Löste det sig?

Ludde_13🐰
0

Han blev bättre, nu äter han o skuttar, lite trött med tanke på omständigheterna, men han mår mycket bättre! :) tack till alla som hjälpte till❤️

Smultrondraken70
0

Skönt att höra❤️