Grind inomhus!
Behöver någon form av grind på två ställen i huset då Messi tar sig över kompostgaller.
Ingen form av dörr utan grind söker jag :)
Inte kompostgaller eller något med hönsnät!
Minst 80 cm högt.
Letat massor men inte hittat :(
(kollat bland annat ikeas barngrindar). Viktiga är att Messi inte kan fastna med huvudet med.
Kan dessvärre inte bygga själv som det ser ut nu.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Inte en typisk hundgrind + kompostgaller om det är stora spjälor?
#2 Tack men på tok för dyr :( #1 vill som sagt inte ha kompstgaller av flera anledningar :) Kollat hundgrind men inte funnit som passar eller till rimligt pris :(
#3 Du har inte lust att skriva ner prisklass?
#4 har inget exakt men inga jättedyra :) Måste ha på två ställen med nämligen Men heöst inte över 300-400 kr styck
#5 Kan du skriva maxpris? Svårt att hjälpa dig annars.
#6 se #5 ;)
#7 Vad är jättedyr för dig?
#8 står pris i #5 :)
#9 Nu gör det. Du redigerar dina inlägg så ofta att det äe svårt att hinna med. Ska kolla om jag hittar en snorbillig lyxig grind.
#10 det stod där redan när du frågade första gången om pris men kanske inte hann uppdateras för dig bara :) Nja jag brukar sällan redigera så mycket :) Lyxgrind? Vad har du fått det ifrån ? Det ska förhindra kaninen men inte vara så fult som kompstgaller xD kallar inte jag Lyxgrind i alla fall ;) 300-400 kr styck anser jag inte är snorbilligt ;)
#12 för låg. Han tar sig över det . Måste vara minst 80 cm högt :(Tack ändå :)
Jag inser att dessa går aningen utanför det du beskriver att du vill ha, men jag tänkte visa vad jag har för några som funkat väldigt bra för oss.
De är egentligen över din prisgräns men är för tillfället på extrapris hos Lekmer, där de just nu kostar 399kr styck. De är även i standardläge endast 70 cm höga. När en av mina kaniner tagit sig över den höjden tidigare (kompostgaller) har han liksom klättrat upp över dem, vilket inte går på dessa då de saknar ställe att greppa på. Det är inga spjälor som kaninen kan fastna i och glipan under är låg nog för att inte vara en risk. De fälls även ihop när man öppnar dem så de är inte i vägen när man inte behöver använda dem.
Jag vet inte om det finns någon högre variant av dem, men dessa har funkat hos oss, kanske kan någon annan få användning av det här tipset i så fall🙂
Kaninerna Benjie och Luna
Tumblr - ☆ - Instagram
Medlem i Sveriges Kaninvälfärdsförening
#14 sett han hoppa över enstaka gånger :( eller mellanlanda på och sedan över nämligen :( Annars hade sån varit bra helt klart :) Och vid ena ingången står buren så då kan han ta sig över om det är så lågt (buren får ej plats någonstans i deg rummet )
#15 Och så länkade någon annan precis den jag har medan jag skrev mitt inlägg! Osis!
Verkar som du har en riktig bra hoppare där!
Tumblr - ☆ - Instagram
#16 ja när det kommer till sånt men inte tex träning haha 😂
Du kan inte ställa kompostgaller på högkant? :) Har själv så och det blir ju lite högre :)
#18 (lägger till lite) varför vill du inte ha kompostglr? :)
#18 Därför att jag har kompostgaller redan. Är därför jag inte vill ha det mer då det inte fungerar bra praktiskt här hemma. (sedan är det extremt fel, vet att det inte är det viktigaste men jag vill snygga till här hemma också samtidigt).
http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/50200488/
http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/50226520/
Finns också tillägg, så man kan göra grindar högre. Svårt att hitta billigare, kolla blocket eller tradera…? Men det blir billigare om du köper med IKEA family ;-)
#21 Vi har inte ikea family. Reda som sagt kollat IKEA tack ändå 🙂
De är för låga med. Det man kan köpa till är inte för höjden utan bredden.
Han skulle även fastna i dem. Svårt att sätta fast nät säkert på såna grindar :(
Redan kollat blocket och tradera, Men inte hittat någon häromkring :( Bara alldeles för låga :( Ja jag har som sagt inte råd för mer än 300-400kr/st.
Jag har gjort såhär: två svarta galler, kan beställas i pack från zooplus, satt ihop 2 med buntband, då de är lite för smala, samt en liten skumgummisvamp så det går att klämma fast det i dörr posten bara. Funkar super!!
#23 apropå pris så får du 4 galler tror jag det är för ett par hundringar:) tycker att det är klart snyggare än kompostgaller också som är asfult:/
#23 Finns inga dörrar in och ut från de rummen :/
Står att det ska finnas något i ditt inlägg men syns inget?
Måste ha grindliknande, som man slipper flytta fram & tillbaka, är en anledning till att kompostgaller inte fungerar längre :( Pga bland annat hundarna. Bökigt vid städning, när man ska komma fram med saker ect :(
#25 Det var en video, men den går bara att öppna via dator.
Det är en grind som går att öppna vad jag ser. Riktigt smart lösning!
Tumblr - ☆ - Instagram
#26 Får kolla när jag kommer till datorn då :)
Ok ja det låter ju bra :) För som sagt, så är det så bökigt när man måste flytta hit och dit xD
Men frågan är hur jag kan göra då eftersom jag inte har någon dörr, är bara dörramar/lister liksom :/ (tänkte det du skrev ang dörrposten?)
Försökte hitta galler på zooplus men fann inget som verkade passa in? Du har möjligvis ingen länk? =)

Äldre bilder men såhär ser det ut där jag behöver grindar.
#27 Dörrposten är ju liksom "ramen" på dörren, den sitter fast på liknande sätt som mina grindar. Vi har inte heller några dörrar här hemma, endast till badrum och sovrum.
Tumblr - ☆ - Instagram
#29 Aa jag som tänkte fel haha! Jag som kallar det för dörram/dörrlister xD
#26 japp, går att öppna som en grind, skumgummisvampen kilar liksom fast den. Bara att lyfta bort. Har aldrig lossnat av misstag eller så heller. På zooplus (svenska sidan) är det en Hage man beställer som är lätt att plocka isär i delar. Kan du se filmen Frida? Kan lägga upp bilder om du vill istället?
Prövar länka. Vi har den högsta höjden:) http://m.zooplus.se/shop/gnagare_smadjur/utomhusburar/metallhagar/8_kantig/279153
#31 Lägg gärna upp bilder om du har, för kommer inte få tillgång till dator än på ett tag :(
Aa ok därför jag inte hittade, får kolla igen :)
#31 Jättesnyggt!
Uppfödning dvärgvädur och velveteen lop:
www.alrunans.weebly.com/
#32 Aa sån, jag har liknande galler hemma. Men hur fick du fast det så att det blir som grind som öppnas? Får inte riktigt ihop det xD
Jag lägger upp ett par bilder så snart jag kommer hem:) alltså den sitter löst, det är svampen som håller den på plats. Den stödjer mot dörrkarmen, trycker bara dit den, så den sitter fast. Man skulle kunna ha Svamp? på båda sidorna så sitter den ännu bättre.
#36 Gärna! Bara jag som inte kan se det framför mig nämligen haha! 😛
Man kan ju skruva i små krokar i dörrposten (på sidan av gallret som svampen inte sitter på ) och "hänga" upp/sätta fast gallret om man vill. Med den konstruktion vi har på dörrposterna sitter det bra fast det är "löst".
#38 Smart! Och helt klart snyggare än kompostgaller :)
Frågan är om jag kan ha det så här hmm då våra dörröppningar inte är så nära vägen, Får klura vidare på det! :)
Jag tänkte grind + kompostgaller om det var ett för stort mellanrum mellan spjälorna så att det inte kunde smitas igenom där. Håll utkik på blocket, så kanske du får tur? :)
#43 Kollar där varje dag nästan då jag hållt koll för hundarna med :) Men inte hittat som är tillräckligt höga här i närheten :(
Vill som sagt inte ha kompostgaller alls så 😉
#44 Kanske kan du lägga ut en slant för en köpes-annons eller kika runt på facebook och här? Då är det lite enklare eftersom du kan sätta önskat pris :)
Jo, jag förstod det sen. Menade att förklara hur jag tänkte!😃
#45 Facebook loppissidor kollar jag med 👍
Och satt ut annons på dem med, men inget napp :( GJort flera gånger i flera månader :(
#46 Fasen vad trist alltså! Hur mycket ligger en "billig" grind annars?
#47 Hur menar du nu? =)
Ärligt talat så tvivlar jag på att du kommer hitta något som är perfekt med den budgeten. Spara lite så kan du köpa typ den som thea_thea länkade? Annars får du helt enkelt ha kompostgaller. Sätt fast dem med märlor i dörrposten så går den att svänga upp. Praktiskt och snyggt kostar mer än du vill spendera.
"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."
Hundar, Bortskänkes, Ridsport, Akvariefisk, Furry Paws
Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid
#49 Inte ute efter "Perfekt" heller. (knappt något är perfekt enligt mig!)
Tyvärr kommer det dröja flera månader innan jag kan ha råd med det, då det är annat som måste betalas och sparas till i förstahand. Och behöver byta snart.
Handlar inte om vad jag vill utan vad jag har råd med!
Återigen kompostgaller är inget alternativ!
Så vill inte ha det mer på "förslag" nu. Det fungerar som sagt inte rent praktiskt här! Har det nu, och därför jag vill byta.
Kan inte göra såna märken, vi hyr.
Enda som är att det måste vara minst 80 cm högt, max 400kr/st. Och att han inte kan fastna.
billigast blir ju att bygga själv, vet att du skrev att du inte vill, men egentligen vorre det inte så svårt.. köp bara reglar, skär ut i fyra bitar, sätt ihop som en ram o borra fast plastglas eller liknande på, o reglar eller vad det heter, så man kan öppna o stänga..
.. blir ju supersnyggt o behöver inte kosta över 100-200
''My mission: to be so busy, loving my life that i have no time for hate, regret, worry, fret or fear.'' http://white-botanika.weebly.com
#48 Jag menade vad normalpriset är på en "billig" sådan grind. Sorry om jag är luddig i beskrivningen!
#51 Det lät som en bra idé! 👍
#51 Snyggt om man kan och ha verktyg i det ja ;) Men jag är usel på att snickra, och knappt några verktyg, är det som är kruxet. De tar en hel del här för att såga upp med :/ Är därför jag inte vill/kan bygga själv i nuläget. Äger inte ens en borr :/
Vill ha någon form av nät i så fall. Annars hade jag lätt gjort det! :)
#52 Vet inte vad normalpriset är direkt men jag har råd med max 300-400 kr per grind :)
Finns ingen som har tid och möjlighet att bygga till mig heller just nu :(
#53 Vad trist :/ Hoppas att det löser sig snart!
#54 Ja mycket :(
Kollade vad byggmax tar för hemleverans av virke, inte klokt xD 1 326,50 för att köra 8 mil sammanlagt i frakt xD Nej tack haha!
#55 Oj hjälp! Du har inte möjligheten att beställa/hämta färdigsågat virke och låna verktyg att sätta ihop det hela med?
#56 Alla tar mycket vid beställning. Kollat fler ställen. Få som har hemleverans på virke med :/
Får köra och hämta i så fall, men måste bara hitta någon billigare än den i stan bara som sågar upp :/ Får inte hem det annars då jag inte har släp eller dragkrok :/
Måste hitta någon som kan sätta ihop med, tro mig, jag är urkass :/
Undra vad jag ska ha som nät i så fall, hmm
#57 Ouch!
Räcker hönsnät eller annat nät som Granngården har, tro?
#58 Nej hönsnät avskyr jag rent ut sagt haha! Tycker det är så fult och dåligt xD
Kan alltid kolla om de har något vettigt att ha inne :)
*edit* hittade inget vettigt på granngårdens hemsida :(
Brädgården här sågar upp virket i rätt mått utan kostnad och även en del byggvaruhus gör det
"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."
Hundar, Bortskänkes, Ridsport, Akvariefisk, Furry Paws
Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid
#60 Vi har kollat på vår närmaste byggvaruhus. 2 av 3 som sågar upp men inte gratis. Ena är snordyr, ska kolla med den andra igen.
Ska se hur utbudet är på brädgårdar här.
#59 Finns det någon form av galler som funkar för dig? 😃
#62 vet inte alla sorter ;) Skiljer dock på galler och nät enligt mig :)
#63 Jag med, tänkte först inte betona och fick för mig att göra det sen, men glömde att inkludera nätet! >__<
#64 :) Men letar olika gallermöjligheter för fullt! :)
Och letar någon som kan ev snickra ihop med :)
#34 tack, Irmelinis:)
#65 Jag hoppas verkligen att det löser sig. Jag ska hålla ögonen öppna!
Varför inte snickra ihop något själv?🙂 Spillbrädor och liknande kan du få tag på billigt, och ibland rear de ut massa brädor och så. Då kan du få det så högt och snyggt som du vill ha det. Enkelt och smidigt! Gnäller du på träfärgen, kan du ju bara måla om den. Finns färger som inte är giftiga. 🙂
#68 Svaret står i tråden :)
Men är inte pga träfärg nej ;)
Men måste hitta någon som kan fixa ihop det, låna verktyg samt hitta som sågar upp osv först. Hitta bra gallerockså.
Så planerar och ser hur jag ska lösa det ;)