Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 2012 ggr
emistfield
1

Hur många?

Hur många kaniner har ni och hur många vill ni ha?

Jag har förtillfället 16 kaniner ( + en kull på 4 ungar ) och vill ha kanske runt 10.

😊

Sajtvärd för StarStable och Dvärgkaniner Ifokus

MVH, Esmeralda Glad

LO/\E2NE1
0

Jag har 5 just nu :)

Det här med vad jag vill är svårt. Hade jag haft oändligt med tid hade jag gärna haft fler, men det antal jag har nu känns ganska lagom med den tid jag har (min syster verkat dock ha fått upp ögonen lite mer för kaniner.. spännande att se vart det leder 😎)

Irmelinis
0

Svår fråga. Har sju stycken just nu, men bara fyra stycken som är rasrena avelskaniner, och det är det jag vill satsa på, så jag får liksom "fasa ut" sällskapskaninerna och inte köpa in några nya. 

Sju stycken känns annars som ett bra antal för mig, jag hinner med varje kanin och de har väldigt stort utrymme att bo på. Fler kommer det säkert att bli lite då och då, när jag tar kullar, men ska försöka hålla det till 6-7 vuxna kaniner.

Uppfödning dvärgvädur och velveteen lop: 
www.alrunans.weebly.com/
Medlem i Sveriges Kaninvälfärdsförening

Fridaaaa
0

Har tre kaniner.
4 är lagom, max 6.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

thea_thea
0

Jag har 0 kaniner, vill ha 0 kaniner.

CorneliaAndersson
1

Har just nu endast 2 stycken.
Någon fler kommer det att bli, + ungar (med tanke på min uppfödning)..

Men runt 5 vuxna funkar bra för mig!

/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus

Elsaharr
1

Har just nu 2, vill nog ha 4, fast de får jag inte haha ;D (OMG nu kom jag på att jag vill ha en zobel dvv, med satinpäls…)

Zingo ;D

Irmelinis
1

#4 Det var ju smidigt, billigt och tar ingen plats 😃

#6 Det vill jag med ha, och det ska jag också avla fram hade jag tänkt.

Uppfödning dvärgvädur och velveteen lop: 
www.alrunans.weebly.com/

[RC1393]
1

#2 Spoiler: Det går inte😃 Jag skulle också fasa ut sällskapare och vips hade jag fler, hade två när jag började och har fyra idag…

Totalt har jag 23 kaniner i dagsläget, men jag skulle vilja ha 10-15.

Usagi_
0

Har en just nu, vill ha två. Annars max tre nu när jag bor med mina föräldrar och de tre skulle då få bo tillsammans.

~ Be sure to taste your words before you spit them out ~

Trebit
0

Jag har två och är mycket nöjd med det! Skulle de bli några fler så är det ifall vi köper hus i framtiden och jag väljer att vara jourhem åt Djurens Chans, men det ligger många år framåt. För min egen skull räcker två mycket väl.

Kaninerna Benjie och Luna

Tumblr - ☆ - Instagram

michellan97
1

Har tre stycken och det räcker gott och väl för att alla ska kunna få tillräckligt med tid och uppmärksamhet 😉

Michelle

"Glöm dina bekymmer, i morgon kommer nya"

Smultrondraken70
0

Har två:) ett bondat par. Bor i lägenhet och har inte plats för fler..fast tycker två är perfekt.

BaltizSimbaLukas
0

Jag är helt nöjd med mina två. Om jag hade haft fler hade de nog inte fått lika mycket tid var (plus att det nog inte hade fått plats med fler/större burar), så det räcker med två för min del. :)

"Ett hem utan kanin, är bara ett hus." ~Jag

Följ gärna min och min kompis kaniners instagramkonto: simbaochlukas !

Ha det gött, igelkött!

Adirfen
0

1 <3 Men i framtiden när jag har egen lägenhet vill jag nog ha två frigående :)

Sxne
0

Har 7, och har ingen max gräns på hur många jag vill ha. Men runt 20 hade väl inte skadad :)

[Indii]
0

Jag har två stycken, vilket känns lagom just nu. Skulle ev. kunna tänka mig en till lite längre fram. Tänker också på att det skulle vara lättare för de andra kaninerna om en av dem dör, att ha ytterligare en kompis att ty sig till. Men man kan ju inte skaffa en till kanin av bara den anledningen.

Frosstis
0

Har bara 1 😭 Vill ha massor, iaf 6 st (3 par skulle vara fint). Nån gång i mitt liv ska jag ha flera fackburar som e jättestora och ha många kaniner och lika många stora hagar :)

Katniss
0

Jag har en kanin :) skulle gärna tycka om att ha en till, som en flickvän till Anton typ ^^

R.I.P. Anton 💔

evelina.hedda
0

Jag har två! Tycker 2-3 är lagom 🙂Försöker få start band med min nya och går promenader (ca 0.5km) varje dag med båda 🙂

boberga
0

Antalet varierar då jag tar emot omplaceringskaniner men just nu har jag 7 st där de flesta bor i stallet. De två sista som en familj tröttnat på är rätt misskötta och bits och vaktar mat och bur så de är inte lämpliga att placera om men  jag har gått om plats då antalet hästar minskat från 6 till 3. Ingen av kaninerna har stamtavlor men de flesta som jag köpt själv kommer från kaningårdar som avlar renrasigt men inte ställer ut eller märker. Skulle själv vilja ställa ut så ett par med stamtavlor ska köpas under året.

batmanthebun
0

Har två styckna, tycker 2-4 är en lagom mängd, känns inte som jag skulle kunna ge den tid dem behöver om jag skulle ha mer. Men planeras inte att skaffa en till kanin under en lång tid då jag har en massa saker som sker

Vovisch nr2
0

Har en kanin, detta året blir det en till. I framtiden när jag vill ha en uppfödning av utställningskaniner kan jag tänka mig att ha runt 7 kaniner beroende på vilken plats och tid jag har.

-Hälsning Jossan, medarbetare på bichon ifokus-

surikatflicka
0

Jag har ingen kanin men jag skulle vilja ha en/två.

Om jag inte svarat på något i en tråd får du gärna skicka iväg ett PMGlad

Sashhi
0

Har 3 för tillfället; vill max ha 6 :-)

Not your mom, not your milk.

[Lollo 97]
0

Har två just nu, men 10 skulle nog också funka ;)

emiliasundstrom
0

4, 6 stycken  skulle vara perfekt.

Blomma Med vänlig hälsning Emilia Blomma

Innehavare av Norths Hoppkaniner 

Regnbåge

emmalundg
0

2 stycken har jag och tycker det är lagom. Jag hinner med båda två bra och dem har samtidigt sällskap av varandra, perfekt! 😉