Kanin iFokus

Kanin

Etiketttips-id-er-bloggar-och-hemsidor
Läst 804 ggr
[Älskamig]
2

Glad tjej!

Gissa en fröken som är glad. 😊 Jag har tingat en liten ninis (hona) ifrån en planerad kull som blir leveransklar april/maj. Givetvis ifrån en uppfödare!🙂 Ska bli så spännande och roligt. Det var längesedan jag hade kanin, säkert 4 år sedan om jag inte minns fel, men då var det familjens kanin och inte min egen. 

Jag planerar och planerar. Även om kaninen kommer ifrån en uppfödare och troligtvis kommer ha ett namn vid köp, har jag ändå bestämt mig för att det kommer bli en liten Lovis. 🙂

Ge gärna tips? och idéer på allt som rör ninisar… Visa gärna bilder också på hur era kaniner bor! 

Kram.

Irmelinis
0

Vad roligt! Jag förstår att du ser fram emot detta! 🙂 Ett av mina favoritnamn valde du också, passar så fint på en kanin. 

Ska hon vara inne eller utekanin? Bur, Hage eller frigående?

Uppfödning dvärgvädur och velveteen lop: 
www.alrunans.weebly.com/
Medlem i Sveriges Kaninvälfärdsförening

[Älskamig]
0

#1: Jag ska ha henne inne över vintern/hösten/våren, men hon ska få gå ute på sommaren.. Detta för att det inte ska bli för stora temperaturskillnader när jag tar in henne eller ut henne… Jag ska försöka ha henne frigående när jag är hemma, men hon kommer få vara i bur när vi är bortresta och så .. :) 

Lovis är ett jättefint namn och jag kommer lägga upp bilder på henne när hon är född och så.. Har ju kontakt med uppfödaren redan nu! :) Hennes föräldrar gick ihop på nyårsafton, så vi får hoppas på bebisar snart..

Irmelinis
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 6
Förhandsgranskning av bild 2 av 6
Förhandsgranskning av bild 3 av 6
Förhandsgranskning av bild 4 av 6
Förhandsgranskning av bild 5 av 6
Förhandsgranskning av bild 6 av 6

Så här bor mina:
Minstingen i en 120 bur inomhus, för att lära känna oss ordentligt
Näst minsta i en sommarhage i uterummet 
Stora tjejen i en Hage i källaren (tillfälligt) 
Sally Vädur och hennes burkompis har en tvåvåningsbur och går fritt inne 
Lill-fluffen har tvåvåningsbur i uterummet 
Den sista har en lite större box i uterummet.

Uppfödning dvärgvädur och velveteen lop: 
www.alrunans.weebly.com/
Medlem i Sveriges Kaninvälfärdsförening

[Älskamig]
0

#3: Vilka fina bo dina ninisar har 🙂 Verkligen inspirerande att se!

Smultrondraken70
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Våra två (bondat par) bor i Hage i vardagsrummet, samt går fritt i köket mestadels. Bifogar bild på hagen i vardagsrummet:)

[Älskamig]
0

#5: åh vad fiffigt :) Vad kostade det att göra en sådan Hage? :) tänker mig något liknande till sommaren…

Smultrondraken70
0

http://m.zooplus.se/shop/gnagare_smadjur/utomhusburar/metallhagar/8_kantig/279153 Länkar till zooplus där jag beställde dom. Den består av 12 galler, högsta höjden. Fast man måste ju beställa 16…sen har jag rådjursnät som tak, och den biten som behövdes kostade väl nån hundring. Måste ha tak då hanen klättrar över annars:/ (han är grym på att klättra).

[Älskamig]
0

#7: Tackar för inspirationen :)