Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 863 ggr
[fin_kanin]
0

Ryckande skinn

Hejsan! När jag ger min kanin pellets på morgonen så rycker hans skinn längre bak på ryggen när han äter. Är det någon annan som vart med om det? Är det normalt? Jätte Tacksam för svar! 😉

emistfield
0

Mina gör också så, mer eller mindre. Så det är normalt.

Sajtvärd för StarStable och Dvärgkaniner Ifokus

MVH, Esmeralda Glad

Elsaharr
0

När mina äter banan får dom också så, och har hört om flera andra som har så, så skulle inte tro att det är nån fara :)

Zingo ;D

[000emmie]
0

#2 Haha, min gör också så när hon får banan

BaltizSimbaLukas
0

Min ena gör så när han äter, men inte den andra. Jag har också funderat på vad det kan vara, men det är nog inget man behöver bry sig om.

"Ett hem utan kanin, är bara ett hus." ~Jag

Följ gärna min och min kompis kaniners instagramkonto: simbaochlukas !

Ha det gött, igelkött!

[fin_kanin]
0

Tack för svaren! Då behöver jag inte oroa mig.😀. Är det någon som använder flexikoppel till selen föresten? Har själv gjort det och tycker det är bra. Om inte rekommenderar jag det!

Storip
0

#5 Har använt flexikoppel , men mina bet sönder det hehe. Flera jag känner använder flexikoppel till långöronen och är mycket nöjda med det! Problemet är ju när man tappar handtaget, då blir stackars kaninen jagad av en flexihandtaget :/

https://sites.google.com/site/vargidetskaniner/home

[fin_kanin]
0

#6 Min bet också sönder det:) Men det gick att sy ihop

Elsaharr
0

Själv råkade jag lämna det ute och den blev helt förstörd av gräsklipparen :/

Zingo ;D

[fin_kanin]
0

#8 Nej, vad synd!

[000emmie]
0

Använder alltid flexikoppel, tycker att långkoppel  blir så trassligt och bökigt, om man har för kort koppel måste jag springa efter kaninen🙂

Men eftersom linan är så tunn så får man akta så att kaninen inte trasslar in sig, det har min gjort… Som tur satt det inte så hårt

Kaninernasbästa
0

Haha när mina får grönsaker och frukt blir det så också ;) Tycker tyvärr inte om flexi. Har ett mindre hundflexi. Det som gör att jag inte gillar det är för att det känns som de måste anstränga sig för att få ut linan och om de springer och linan tar slut blir det tvärstopp, även om man tappar den :/. Men annars smart ide :)

[fin_kanin]
0

#11 Ja, jag har också tänkt på att det blir tvärstopp och lite ansträngande. Tack för svaret! 😉