Kaninvakt sökes!
Hej!
Då jag har valt att flytta in min kanin av olika skäl (självklart kommer han vänjas vid värmen stegvis) så söker jag redan nu en kaninvakt mellan 25:e februari- 7 mars. Datumen kan förstås flytta sig någon dag framåt eller bakåt, eftersom vi kan behöva en extra dag att lämna av och hämta kaninen. Han behöver alltså flytta hem till någon dessa dagar och bo inomhus, helst lösgående i ett rum då han är en stor kanin.
Självklart skickas hö, pellets och allt som behövs med. Som tack för hjälpen betalar jag gärna den som passar Alvin, men dock en rimlig summa.
Jag ser gärna att du som erbjuder dig att passa Alvin har åtminstone lite kaninvana och har koll på hur man sköter kaninen rätt, ser om kaninen är sjuk osv. Viktigt att nämna är att han har besvär i luftvägarna från och till, och vi är osäkra på om det är smittsamt. Just nu är han frisk och kry, men det kan vara bra att veta ifall man har andra kaniner inomhus och då kanske bör vara noga med att hålla de isär.
Alvin är en väldigt social och trevlig kanin som älskar sällskap. Han kräver dock en del stimulans, och därför vore det kul om du som kaninvakt skulle kunna spendera lite tid varje dag att leka med honom. Han kommer att vara kastrerad och helt eller till stor del rumsren.
Alvin finns i Åmål i Dalsland.
Hör av dig på PM eller här nedanför om du är intresserad. Tack på förhand! 🙂
Medarbetare på Jättekanin.
Å, vilken fin kanin du har! 😉
Om ni åker förbi neråt landet (jag bor söder om Borås) så kan ni lämna av honom hos mig. Vi har ett stort uppvärmt rum i källaren bredvid kontoret där han kan få bo. 🙂
Uppfödning dvärgvädur och velveteen lop:
www.alrunans.weebly.com/
Medlem i Sveriges Kaninvälfärdsförening
#1 Tack så mycket! 🙂
#2 Åh det hade varit jättebra ju. Tyvärr åker vi inte förbi där i närheten, men tack för erbjudandet! 🌺
Medarbetare på Jättekanin.