Kanin iFokus

Kanin

Etikettfärger-teckningar-och-raser
Läst 1149 ggr
josto_03
0

Färg och rashjälp

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! Vad tror ni att den här kaninen är för ras och vad har den för färg? Tacksam för svar! Mvh

Storip
0

Madagascar färg tror jag, och gissar på mix mellan (dvärg)vädur och lejonhuvad :) Vad väger han?

https://sites.google.com/site/vargidetskaniner/home

josto_03
1

#1 Hon väger ca 2 kg. Kontigt egentligen eftersom att hon är så liten. Det kanske är fel på vågen.

Peak303
1

Madagaskar är hon i alla fall. Men ras är omöjlig att svara på mer än att det är lejonkanin i.

-'  Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt 

BaltizSimbaLukas
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Sååå lik Simba!😍 Han är dvv/lejonhuvad och den färgen heter madagaskartecknad.

"Ett hem utan kanin, är bara ett hus." ~Jag

Följ gärna min och min kompis kaniners instagramkonto: simbaochlukas !

Ha det gött, igelkött!

josto_03
0

#4 Haha, den är lik din Simba men inte min Simba. :) Jag har ytterligare en kanin som heter Simba som är av samma ras som din. :) Madagaskartecknad måste hon väl vara när hon är så lik din.

Peak303
0

Det heter madagaskar, man säger inte tecknad :)

-'  Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt 

missan´s
2

Lejonhuvad enkelmanad i färgen Madagaskar skulle det kunna vara. 😊

Dock så kan det lika väl gömma sig någon annan ras i. Vet du vilka raser föräldrarna  och övriga stammen är? Har du något h-bevis eller stamtavla? Vad sa uppfödaren att han var för ras? (om han kommer ifrån en uppfödare dvs)

Vänliga hälsningar Ellen GladStjärnor

josto_03
0

#7 Vi vet ingenting om hennes föräldrar. Tack för alla svar!

jolle1234
0

E nästan säker på lejonkanin/dvv och säker på madagaskar😂

missan´s
1

#9 Fast det är skillnad på Lejonhuvad Dvärgvädur som är en ras och blandning mellan lejonhuvad och dvärgvädur som är blandning mellan två raser. (Dock fattar jag inte om du menar att du tror blandning eller renrasig när du har "/" emellan^^  Så om jag missförstått med att du menar en renrasig lejonhuvad dvv så säg till då 👍) 

Jag tror hur som helst inte att TS kanin är Lejonhuvad/dvärgvädur. Vad är det som gör att det ser ut som lejonhuvad DVV just? Kaninen har ju inte hängande öron och det är ju det som kännetecknar dvärgväduren. Så varför inte bara lejonhuvad? Lejonhuvad är ganska lik dvv, bara att den inte har hängande öron och är långhårigare än dvv. Precis dom kännetecken från dvv som saknas på denna kaninen. 😛

Som sagt, så är jag är i princip säker på Lejonhuvad kanin med enkelmanad päls i färgen Madagaskar, MEN beroende på släkten bakom. För om man inte vet vad som gömmer sig i släkten bakom, så kan man aldrig vara helt säker på rasen 🙂

BaltizSimbaLukas
0

Ja, lejonhuvad är ju självklart, men det finns antagligen någon annan ras där eftersom hon inte har så mycket man. Det kan ju vara nästan vilken som helst, även om troligast nog är dvv.

"Ett hem utan kanin, är bara ett hus." ~Jag

Följ gärna min och min kompis kaniners instagramkonto: simbaochlukas !

Ha det gött, igelkött!

Storip
0

#10 Dvärgvädur för att öronen är så långa :)

https://sites.google.com/site/vargidetskaniner/home

missan´s
0

#10 Jaha, har inte tänkt på att Lejon har kortare öron innan haha. Isf är det nog möjligt 😛😉

CorneliaAndersson
0

Alltså, rasmässigt kan det nästan vara vad som!
Kan ju lika gärna vara lejonhuvad dvv/hermelin korsning ;)

Eller lejonhuvad, tillsammans med en större ras! :)

/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus

CorneliaAndersson
0

Just eftersom den väger 2kg, vilket är ganska högt upp i 'dvärgkanins-vikterna'' :)

/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus