Leksakstips
Halloj! Jag letar för tillfället efter leksaker till min kanin och undrar därför om ni har några tips?. Han har en del leksaker redan men alla intresserar honom inte. De måste gå att köpa online eller i någon butikskedja som finns runt om i Sverige. Det får heller inte vara för dyrt. Han måste få ut något ur lekandet. Han har för tillfället två trähjul som han inte rör om jag inte sätter in mat som han måste få ut. Han leker alltså inte med leksakerna om han inte får ut belöning i form av mat. Dock tycker han om tunnlar, han har en redan (90cm lång). Någon som har några tips? på leksidor/hemsidor/affärer? Tack på förhand 😊🐰
R.I.P. Anton 💔
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Har du prövat aktiveringsbollar? Annars skulle det kanske kunna vara något, ev göra en egen av tennisboll.
En sådanhär kanske? Teach 'N Treat
Min kaninhanes favoritleksak är en plastmugg. Vet inte om det är något din skulle kunna nappa på, eftersom de kanske inte "får ut" så mycket av det. Jag testade en gång att lägga godis i muggen, vilket var uppskattat, men leken varar inte så länge utan är något man själv behöver sitta bredvid och uppmuntra till.
Vissa aktiveringsbräden som är till för katter kanske kan funka om du har en nyfiken och smart liten kanin. Har tyvärr inte några bra tips? på onlinesidor, men om du bor nära Trollhättan så tycker jag att Djurmagazinet vid Överby har väldigt mycket aktiveringsgrejer. 🙂
Slänger med en video på Alvin när han leker med sin mugg. 😃
Medarbetare på Jättekanin.
Kartonger tycker mina kaniner är kul! Billigt är det också. Just nu använder vi flyttkartonger, men kartonger som man fått grejer hemlevererade i går också bra. Bara att skära ut några in och utgångar. Mina kaniner gnager på lådorna, gräver i dem, drar runt på dem, hoppar upp på dem och sover i dem. Så köpet du nåt via internet sen så släng inte kartongen, se bara till att det inte sitter någon tejp eller metallklämmor på dem som kaninerna kan skada sig på. Man kan också sätta ihop en tunnel med kartongen, brukar också vara uppskattat^^
Kaninerna Benjie och Luna
Tumblr - ☆ - Instagram
Medlem i Sveriges Kaninvälfärdsförening
#1 Ser intressant ut, kanske testar. :) Plastmugg? Vet inte direkt, men jag ger honom toarullar med gräs i ibland, och det tycker han om. Nyfiken är han, men smart… Nja… Inte direkt… xD #2 jag ska beställa från amazon snart (inget kaninrelaterat dock, utan mobilskal) är kartongen tillräckligt stor kan jag testa :)
R.I.P. Anton 💔
hö i toarullar är väldigt mycket roligare än att bara få hö i höhäck! Iallafall här hemma. Även lättare bollar(typ pilbollar och innebandybollar) är populärt och roligt att kasta runt i buren. Sen är även aktiveringsbollen en hit ;)
#4 Han brukar få toarullar ibland, dock är det med gräs i🙂
Hmm.. har inga innebandybollar elr liknande, annars hade det kanske varit något.
ja, funderar på att köpa aktiveringsbolll, blir kanske nästa gång jag köper hö..
R.I.P. Anton 💔
#5 tror det funkar bättre med hö i toarullar, hö är ju hårdare än gräs och känns som att det tar längre tid att äta upp då :) Men sen är pil/kraftigare höbollar från djuraffären också roliga, och mina har hållit ganska länge :)
#6 Vad kostar sådana höbollsnät?
R.I.P. Anton 💔
haha inget nät, utan bara som en boll av hårt typ flätat hö, tror de hette pilboll i affären här men det ser iallafall ut som kraftigt hö. hah, kostar kanske 25-45kr/st beroende på storlek , sist jag köpte fick jag en gigantisk för 25kr för att de inte hade lagt in den i kassasystemet än ;)
#8 Jaha, nu förstår jag vad du menar :) hmm får se, tänker dock köpa aktivieringsboll imorn eller om två dagar
R.I.P. Anton 💔