Kanin iFokus

Kanin

Etikettmat-och-utfodring
Läst 1102 ggr
Alexandra13
0

Hur ofta?

Hur ofta ska man ge kaninen mat per dag?

Rambo får mat 1gång per dag(Nästan en full skål & lagom med Hö!

Är det för lite? Eller ska jag ge 2ggr dag?

[mangaa]
0

Asså , Man ska ju fylla på typ en gång om dagen . Dom ska ju inte ha för mycke hellre .

Jag fyllar på till mina djur en dag också nästa dag när det inte är nåt kvar får dom mer :)

äter han det snabbt ? , äter han mycke ?

KajsaM
0

Jag ger alltid 2 ggr/dag :)

Nicolina
0

Buffis brukar få en halv knäckebrödskiva och lite pellets på morgonen och självklart nytt hö om det behövs. På kvällen får han en skål fullproppad med massa grönsaker samt nytt hö om det behövs!

Tror inte det spelar ngn roll om de får mat 2gg om dagen eller 1gång om dagen! De mår nog bra vilket som, det man dock ska undvika är att ge dem en massa "smått o gott" under hela dagen tycker iaf jag!

SagaoAlfred
0

Mina kaniner får grönsaker eller frukt å sådär på dagen, och på kvällen får dom pellets! ^^

malinroth
0

Lilo får mat på morgonen och på kvällen, pellets har hon hela dagen eftersom hon fortfarande är ung (ca5mån) hon får lite olika grönsaker och ibland lite frukt. Så har hon såklart fri tillgång till hö och vatten :)

myriis
0

Jag ger pellets på morgonen och sen ibland lite på kvällen ;P

Alexandra13
0

Glömde skriva att det är 2st kaniner!

[Niike]
0

Mina kaniner får komma ut på morgonen i rasthagen och uteburen, och vara där till kvällen. Så de får ingen annan mat än gräs då på morgonen. På kvällen får de havre, hö, nytt vatten, torkat bröd/grönsaker, gren och ännu mer gräs. :)

ciss
0

Engla har fri tillgång till allt. Hö, vatten & pellets då hon är under 6 månader.

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

Ellen95
0

Mina kaniner får mat två gånger per dag.

[Quellii]
0

Nu på sommaren får dom mat en gång om dagen :)

Sandra-
0

Jag ger mat två gånger om dagen - på morgonen och kvällen. För Molly äter upp precis allt på en gång, så jag måste dela upp det lite ;P

Harry_Doris
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Mina kaniner får mat en gång om dagen, det är på morgonen, då får dom en näve gnagarblandning (har inte köpt pellets ännu, men ska) i en skål, sallad i en skål, lite gräs eller hö, friska grenar, och såklart byter jag vatten! :)

jag ger dock inte mina sötnosar mat på kvällen, jag försöker lära dom att det när det är kväll då ska man försöka sova, och inte äta så mycket mat! =P

Clariiz
0

min får sin enormt överdrivt noa mätt, mat en gång om dagen xD (har typ 5 olika sorter (?) eller nått :P )

Det beror väll på hur mkt man ger :) men i rätt mängd går det vilket som :)

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

sputtnick_plexus
0

Mina kaniner har fri tillgång till allting.