Gå i koppel
(Förlåt om jag la detta inlägg i fel grupp)
Så jag har två kaniner, en som är helt bekväm att gå i sele och behövs nästan motiveras för att inte lägga sig och vila när han ska gå i koppel för att få springa av sig. Den andra är raka motsattsen, hon är tam och kelig (på hennes vilkor) men när hon går i koppel, börjat smått att ha koppel på tidigare bara haft på selen i hage/bur under uppsikt, så blir hon väldigt nervös och tror förmodligen att jag "jagar" henne så hon försöker springa ifrån mig.
Har ni några tips? och råd om hur jag ska göra? Vill ge henne den Motion hon behöver och eftersom våran Hage inte är färdig bygd så finns det bara möjlighet med sele och koppel eller liten Hage (8 kompost galler) där hon nästan skulle kunna smita igenom då hon är en hermelin.
Vet inte riktigt om jag ska fortsätta så jag gjort (haft henne på långt koppel så jag inte är så nära och vänjer henne långsamt med att komma närme och närmre eller om jag ska hitta på någon annan aktivering eller vad jag ska göra.
Är öppen för det mesta, vill bara ge min sötnos en rolig mortionpass/aktivering utan att hon ska känna sig stressad, rädd eller nervös
putt