Kanin iFokus

Kanin

Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 497 ggr
Lizzan
0

Kattjävel :S

Som endel tidigare har hört så är det en katt som är och "hänger" vid vårat hus, och därmed kanin-burarna. I början så störde jag mig inte så mkt på den, den var rätt söt och kelig osv.'

Men nu får jag typ behäska mig för att inte "dampa" på den!

Kattjäveln är verkligen där HELA tiden, den sticker in tassarna genom gallret till buren och sträcker sig för att nå Myran. Jag kan typ inte ens öppna buren utan att behöva knuffa bort en katt hela tiden. Jag kan inte ha Myran i kompostgaller utan att övervaka henne hela tiden, då katten kan hoppa över staketet och kanske tränga sig igenom. Jag kan knappt ha henne i koppel, och om katten kommer då så är det slut på den promenaden. Jag kan absolut inte ha henne lös.

JAG BLIR GALEN!!!!

Katten bor  dessutom 2 hus bort, typ 20 m från vårat hus. Jag måste gå och prata med dom som bor där och förklara prolemet och fråga om dom kan ha katten inomhus mellan typ kl 16.00 - 19-00 så att jag kan vara ute med kaninerna.

Ville bara skriv av mig

Lizzan
0

:/

Romana_12
0

Jobbigt!! Gör så!! Tycker du borde säga åt dom!! Den kan ju inte bara vara på eran tomt hela tiden!

Moonstrike
0

:S

Lizzan
0

Jo, jag måste prata med dom.. hoppas dom är medgörliga

psyko
0

Testa och låt katten å din kanin hälsa på varandra. Katten är nog bara nyfiken på kaninen.

Det är nog större risk att katten blir jagad av kaninen än tvärtom, men då är det bara att blunda så slipper du se den fjantiga synen (vet av egen erfarenhet;)

Inga av mina kaniner (haft 6 st) har blivit jagade av katter, bara tvärtom. De var bara lite försiktiga i början, men sen… 

Om katten fortfarande är kaxig, bär ner den i kaninburen och se vad som händer…

Jojsan
0

verkligen jobbigt. bra att du ska gå och prata med de. hoppas de går med på det.

Bejja
0

Har hänt mig! Men då blev min kanin allvarligt skadad! Jag tog en hink vatten o hällde över den nästa gång den kom, Den visade aldrig hemma hos mig igen.

KajsaM
0

Jobbigt..

Lippo
0

Åh jag vet precis hur det är för det är två katter som brukar vara i området här med :/ Men det bästa är om man tar en vattenslang och sprutar på den. Det låter kanske tasktigt mot katten men så måste man göra om man inte vill ha den på sin trädgård. 
För när jag var bortrest så hade två katter gjort sönder lite på Lippos utebur så att han rymde. Men som tur var så var grannen där men jag tycker absolut att du eller dina föräldrar ska prata med dom :)

ciss
0

Det är så JÄKLA jobbigt med sådana katter. Jag har katt. Två till & med. Världens finaste, underbaraste katter. Jag älskar dom verkligen, & jag tolererar inte att dom är ute när kaninerna är ute. Både för deras & kaninernas skull.

Mina kaniner är mina bästa vänner, dom är allt & lite till för mig. Skulle en av mina katter komma för nära dem eller skada dem skulle jag bli riktigt, jäkla arg, det blir liksom svart i huvudet på mig (gäller inte bara mina katter, utan även andras hundar och katter).

Katter jagar ju kaniner, dom är ju sånna. I alla fall dom flesta. Så alltid när mina kaniner ska ut går jag först in, skakar med matpåsen så kommer dom in & så låser jag dörren (ena kan öppna dörrar). Säger även till alla i familjen att kaninerna är lösa och att de inte får släppa ut katterna.

Tycker att du ska prata med dem. Det får ju inte gå så långt att du inte ens kan motionera dina kaniner!

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

Flippa
0

#7 Det ska jag prova på BAMSE som HELA tiden är vid oss! Den är alltid på SMulan(min katt) och Filippa, blir så förbannad xD

sputtnick_plexus
0

:/

Elino
0

jobbigt prate med dom!!!!!!!!:(

Nicolina
0

Det problemet har inte jag för Buffis bor ju inne! Men vet ändå hur jobbigt det är… för våra förra grannar hade en katt som gärna bajsade antingen i sanden bakom vårt garage och där går vi för att komma till garage-vinden hela tiden! Att bajsa på trappan precis utanför ytterdörren var en annan favorit eller på balkongen! Detta hände flera gånger i veckan att vi hittade prydliga bajshögar - tänk att öppna ytterdörren på morgonen och det första du ser är en hög med skit!?!

Pappa höll på att bli tokig och gick ju och pratade med grannarna och de sa direkt att han skulle spruta vatten på katten, vilket pappa ändå hade tänkt göra! Så pappa invänta bara rätt ögonblick och "dränkte" sen katten i vattenslangen och sen såg vi aldrig skymten av den mer! = )

Hemski
0

Säger det samma spruta vatten på katten, dock inte med för hård stråle. Men de flesta katter hatar liksom vatten och om man gör det några gånger lär katten undivka att komma tillbaka.

Kela sen inte med kaninen nåt utan om den kommer jaga bort den för annars får den dubbla budskap att de både finns snälla som vill gosa med den och såna som vill ha bort den på samma tomt.

paaulina
0

jag tkr du ska göra som du säger! prata med dom.

lycka till!

Lizzan
0

Tack alla som har svarat och gett tips?.

Jag ska spruta/hälla vatten på katten och sen får vi se, har stängt in den i mitt garage ibland när jag blir less. Funkar det inte så ska jag prata med grannarna inom kort.

Mimmiih
0

så kan det ju vara ibland.. :P   Hoppas att dom förstår problemet och kan hålla katten inne dom tiderna som du ville.  :)

aliciia
0

hrhr, jsg hsr kstt å ksnin å marsvin :D min katt är nyfiken men han har sträcktsig men han e as feg nu :P

Jordgubbsgodis
0

jobbigt

ninaochica
0

altså detta kar verka taskigt mot katten, men du kan spruta lite vatten på eller precis brevid katten för att skrämma bort den och få den att ogilla att sitta där, innan kom det en del katter till våran trädgård när jag hade min kanin ute i sin Hage och då sprutade jag lite vatten på dom o nu kommer de inte mer :)

Lans
0

Skulle pratat med ägarna. Har själv haft samma problem, med en katt som försökte attackera kaninerna flera gånger (både i hagen och när jag varit ute med dom i koppel). Grymt irriterande! Fast som tur var har dom inte kvar den längre (lr så har dom den inte ute bara).

Nu är det för det mesta bara en katt häromkting och den verkar inte så intresserad av kaninerna (:

http://lans.blogg.se

Målar och ritar porträtt på beställning.

Gör även armband och kaninselar.

Priser och info:

http://lans.blogg.se/tillsalu/

Mina auktioner på tradera:

http://www.tradera.com/finding.mvc/itemlisting?ftgnr=1175999

flisan93
0

Jobbigt läge:( Jag förstår att du blir galen…det måste vara jättejobbigt att inte kaninerna eller du får vara ifred:( Hoppas att det ordnar sig när du har pratat med ägarna, om du pratar med dom vill jag säga:)

sputtnick_plexus
0

För ganska länge sen, när vi nyss hade fått hem kaninerna, så var dom ju tillsammans. Då bråkade dom inte. Så dom var i samma bur.

Då var det en gång när vi satt och åt. Sen så såg jag en katt stå och "lura" på kaninerna. (kaninerna stog på backen då, det var sommar) då vart jag så arg, jag sprang ut och skrek typ "IVÄÄÄG MED DEEEEEEEEJ" och så sprang jag efter den så att den inte skulle våga komma tillbaka. Jag kände inte igen katten, men sen fick jag veta att det var en vildkatt.