Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 1137 ggr
Usagi_
0

Kanin när du flyttar

(Visste inte vad jag skulle ha för rubrik haha) Ni som bodde hos era föräldrar, och hade kanin, och kaninen fortfarande levde när ni skulle flytta hemifrån, vad gjorde ni med kaninen? Jag planerar att ta med min/mina kanin/kaniner till mitt boende när jag flyttar hemifrån och låter den/de vara frigående inomhus där. Men hur har ni gjort? Eller hur tänker ni göra?

~ Be sure to taste your words before you spit them out ~

angest
0

Jag tog med mig kaninen när jag flyttade hemifrån.  Sen tog jag med mig kaninen igen när jag flyttade ihop med min nuvarande sambo. Inga problem alls

Frosstis
0

Jag tänker också ta med min kanin när jag flyttar (inom sverige), men om boendet inte tillåter djur vet jag inte vad jag ska göra..

smellcaramell
0

Jag letar endast boende där man får ha djur, mår psykiskt dåligt utan djuren. Flyttade för första gången i januari 2015 och tog då med kaninen+ har hunden på deltid, ska förmodligen flytta igen i höst för att plugga och då åker kaninen med, hunden vet jag inte ,beror väl på hur universitetsdagarna ser ut. Om jag inte får nåt boende direkt som tillåter djur får kaninen bo hos mamma/syster/bror tills att jag hittar boende där jag kan ha med mig kaninen, dock har jag hittills haft flyt med boende så det har inte varit något problem.

lovechivas
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min kanin går frigående i köket i min lägenhet, fungerar på samma sätt  (praktiskt)som att ha innekatt!

Bloggen för alla djurälskare - www.nouw.com/lovechivas

Kaninhoppare
0

Kommer helt klart bara leta boende där kaninen kan följa med! Fick även välja bort det gymnasieprogram jag helst av allt ville gå, för att jag inte vill sälja kaninen (behövde flytta för det programmet). Trist, men har man djur så måste man ta sitt ansvar tycker jag! 🙂

Medarbetare på Jättekanin

Fridaaaa
0

Tog med dem :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Storip
0

Tänker att om mamma/pappa vill ha kvar sina favoritkaniner kan de bo kvar, jag vet att kaninerna kommer få ett bra liv ifall mina föräldrar vill behålla de. Även om jag helst tar med alla till dit jag flyttar (när jag flyttar).

https://sites.google.com/site/vargidetskaniner/home

Elsaharr
0

Kommer ta med :)

Zingo ;D

Paxxie
0

Jag lämnade mina hos föräldrarna. Har utvecklat allergi mot kaniner på senare år så jag kan inte ha dem inomhus, och då jag endast hyrde ett rum (alla andra utrymmen i huset var delade) var det helt enkelt omöjligt att ta med dem. Sen har de också stora hagar hos mina föräldrar där de får gå hela dagarna, så jag tror faktiskt de mår bättre av att bo där. Men det är klart, man saknar dem ganska mycket.

BaltizSimbaLukas
0

Kanske lite tidigt för mig att tänka på detta…? Men iallafall; jag kommer antagligen ta med mina kaniner när jag flyttar (om jag har kvar dem då). Om man inte får ha djur där kommer de antagligen få stanna hos mina föräldrar.

Vet som sagt inte om jag har kvar dem då, så det är nog för tidigt att tänka på detta enligt mig… Men det är ju en ganska odetaljerad plan. :P

"Ett hem utan kanin, är bara ett hus." ~Jag

Följ gärna min och min kompis kaniners instagramkonto: simbaochlukas !

Ha det gött, igelkött!

aliiciaj
0

Skulle egentligen ta med mina kaniner till lägenheten jag flyttade till. Men mamma ville att vi skulle vänta tills det var för kallt för dem att kunna gå ut i hagen. Men sen blev min mamma så kär i mina kaniner att hon inte ville att jag skulle flytta dem. Men jag blev i princip deprimerad av att bo utan djur så nu har jag köpt en till kanin som ska få bli min lägenhetskanin. Men kommer nog bo hos familjen varannan vecka ändå och hälsa på min andra kaniner :)

Usagi_
0

#11 Vem tar hand om din kanin när du hälsar på familjen? :)

~ Be sure to taste your words before you spit them out ~

aliiciaj
0

#12 Min kompis som jag kommer bo med, hon älskar kaniner också och tar gärna hand om kaninen som tur var. Men ibland kommer jag nog att ta med kaninen hem till familjen ifall hon inte kan ta hand om min kanin. Har en transportbur på hjul (ser ut som en slags resväska) och det är bara från Uppsala till Stockholm, så det borde nog funka ibland :)