Kanin iFokus

Kanin

Etikettköpes-säljes-transport
Läst 360 ggr
myriis
0

Hane tillsalu

Jag har ingen aning om vart den förra annonsen om Flame tog vägen, så jag skriver en ny xD

Close To The Flame
Flame är då en hane som snart är tre månader :) (Eller ja, några veckor kvar :P ) Han är busig som bara den, ett litet tokfrö och har massa spring i benen. Det gör det lite problematiskt att lyfta upp honom, men när jag väl har honom i famnen är han lugn.

Han har varit både inne & ute. Sprang som en galning inomhus och hade jättekul medans stackars matte kröp på golvet för att se vart han tog vägen :P Utomhus har han både varit lös och i Hage, det har funkat jättebra. Just nu bor han i en utebur, ensam.

Tror han kommer bli en jättebra hoppare. Orädd, tuff, mkt spring i benen och har fokus (när han väl vill)  vi har ju aldrig provat hoppning, men han kan t.ex ha jättestort fokus på en fågel och störs då inte av något annat. Nosar inte heller särskilt mkt utan det är fullfart!

**Föräldrar

**Grönängens Theobroma
Stolt mamma till Flame är min lilla Candy, en dvärgharekorsning på 1 år. Hon är helt underbar, lite osäker men har en helt unik personlighet. Hon kan hoppa om hon bara vill, har lite svårt för långa hinder dock. Hon har hoppat 65 cm högtoch längd har vi inte provat så mkt, men hon har hoppat över 80 cm iaf.
Hon är klassad med en pinne i rak msv och två pinnar i krok msv.

Elenaran
Pappa till kullen är Peppe, en helt underbart gullig vädurskorsning. Väger väl drygt 1,5 kg (?) och är viltblå. Har upplevt honom som väldigt lugn, men har fokus på banan. Han är också ett år och har niga pinnar i längd eller höjd, men i rak är han elitklassad och i krok svårklassad. Jag tror han kan gå väldigt långt, en helt underbar kanin!

**Syskon
**Flame har två systrar, varv den ena tyvärr inte lever längre. Den levande syster heter Chevy (Pralinens When Love And Death Embrace) och är som en liten hund. Lojal, tam och helt underbart nyfiken!
systern som tyvärr är död nu hette Fjäril (Pralinens Wings Of a butterfly) och var viltgrå, påminde en del om en harkorsning. Hon var lite blygare men väldigt gosig, nyfiken och ja, helt enkelt underbar!

**Övrigt
**Jag ser gärna att Flame flyttar till ett hem där han får hopptävla, eller åtminstonde prova på att hoppa.
Med får man köpeavtal, härstammningsbevis, bilder från uppväxten och info om föräldrar /syskon.
Kaninen finns i Stockholm men transport brukar kunna ordnas.

soten
0

Hoppas du hittar ett bra hem.

twinnie
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

:) sööötisen <333

myriis
0

#2: Min lilla plutt :D

Clariiz
0

Hoppas du hittar ett hem :) Lycka till <3

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

Jojsan
0

hoppas han får ett nytt hem snart.. varför är hans ena syster död? :(

KvirrZ
0

Konstigt att ingen velat köpa honom :/ Han är ju urfin<3

- Mvh Emma

[Niike]
0

#6 Håller med. Väldigt konstigt !

myriis
0

Jag tycker också det är konstigt. Har ju egentligen tyvärr inte tid för sex kaniner, men försöker umgås med honom så mkt som möjligt iaf .

#5: Jag vet inte vad som hände. Men det ka ha varit fel på något organ / organen slutade fungera, hjärnblödning, hjärntumör osv. Det finns flera uppfödare som råkat ut för det på en unge i en kull (dem andra har dock klarat sig bra genom hela lifet)

Jojsan
0

#8 ok, vad konstigt..

myriis
0

Putt ;P

Tina-A
0

Flame är underbar. Lycka till emmy!

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]