tävlingsnamn+sele
Hej Ska tävlingsnamnet vara uppfödningens namn plus kaninens namn eller bara kaninens namn eller någonting annat? Och så undrar jag om någon provat en lädersele från melodys selar. Vad tyckte du?
(Gäller SKHRF) Om uppfödningens namn är registrerat inom SKHRF så tävlar den med hela namnet inkl gårdsnamnet. Är det inte registrerat så tävlat kaninen med bara "individnamnet". Är det namnet redan upptaget av någon annan läggs kaninen registreringsnummer på i slutet (ex Stampe 9276). Vill man inte ha siffror efter så får man hitta på ett eget namn till kaninen :)
Selarna från Melodys är jätte fina men det är äkta läder, själv skulle jag aldrig köpa en sele av mördat djur till ett annat djur.
Tycker läderselarna är toppen! Bara att smörja dem med läderolja lite nu och då så klara de sig fint hur länge som helst🙂
Köper själv selar av syntetisk mocka eller imitationsläder, funkar lika bra som äkta och så slipper kaniner bära likdelar :-) Oftast hos Speed Rabbit eller Formidax.
Not your mom, not your milk.
#4 Speed Rabbit har fusk mocka men äkta läder :)
#5 De har iallafall haft imitationsläder förut :-) sen om det fortfarande finns vet jag inte.
Not your mom, not your milk.
#4 hmm vi får se vad det blir, tycker melodys är så fina:)
#1 har sett att vissa har tävlingsnamn de kommer på själva. Kan Alfred också ha så?
#8 Har inte uppfödaren gett kaninen ett namn så kan du välja ett nytt, vilket som helst. Är inget måste att behålla uppfödarens valda namn men det är mer respektfullt och dessutom ger det ett seriösare intryck av dig som köpare. Jag tycker det är bra när de redan har namn så slipper jag tänka ut ett😂