Vänja in ny trädsort?
Hej alla! Min dvv på 5 månader har endast fått tugga på äppelgrenar hittills och det börjar ta slut på trädet ;-) Nu har jag grenar från hassel och undrar om det är ngt jag bör vänja honom med först innan jag lägger in för stora grenar? /Anna
Jag brukar ge mina en liten gren sedan eftet några bett tar jag ut den och ger lite mer nästa dag, osv. Srn efter kanske 3-4 dagar så kan dom få en liten pinne utan uppsikt och sen får dom större och större :)
Tack för tipset #1 !
Har ratar hassel.. Någon med tips? på annan trädsort som kaniner generellt brukar gilla? Utöver äppelträd :-)
Lönn och asp är väldigt omtyckt hos mina kaniner.
Uppfödning dvärgvädur och velveteen lop:
www.alrunans.weebly.com/
Medlem i Sveriges Kaninvälfärdsförening
Rönn!
Medarbetare på
Kaninmagazinet.se
Här är rönn en storfavorit!
Zingo ;D
Jag tror att de flesta lövträd är bra, tex al, alm, bok, hägg, ek, lind, lönn och sälg + redan nämnda. Men inte björk på vintern, för då produceras det ett gift i knopparna för att de inte ska bli uppätna.
"Ett hem utan kanin, är bara ett hus." ~Jag
Följ gärna min och min kompis kaniners instagramkonto: simbaochlukas !
Ha det gött, igelkött!
Också andra fruktträd, tex päron. Vet inte med plommon, det är väl en stenfrukt?
"Ett hem utan kanin, är bara ett hus." ~Jag
Följ gärna min och min kompis kaniners instagramkonto: simbaochlukas !
Ha det gött, igelkött!
Tack för alla tips?! Ska ge honom ett smörgåsbord av trädsorter och se vad han föredrar ;-)
här hemma är det pil och äppelkvistar som gäller, blandar hejvilt mellan sorterna, hämtar en kasse när jag är hos mamma och pappa som sedan står i källarförrådet tills de tar slut. Pilträdet blåser alltid sönder någon gång under året så då kan man såga ner det och dela upp i lämpliga bitar :)