Kanin iFokus

Kanin

Etikettmat-och-utfodring
Läst 344 ggr
Cilla89
0

Tjock KANIN!

Hejsan.

Det är såhär att min systers dvärgvädur, 2 år har blåst upp som en riktig ballong på bara några veckor, han är riiiiiktigt tjock, med värsta dubbelhakan och allt :O Inget är ändrat, han får samma mat och samma mängd mat, samma fodringstider, rör sig lika mycket som vanligt (är lös i huset hela dagarna, bor i stor bur nattetid ute i stallet med hästarna)

vad har hänt, varför har han helt plötsligt blivit smällfet? :O och hur ska min syster få han att gå ner i vikt igen? :O

Flippa
0

Bild?

annaforsgren
0

oj, konstigt, vad ger du för mat då?

Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus

KvirrZ
0

Konstigt =/

- Mvh Emma

Cilla89
0

#2 han får fri tillgång på hö, 2 nävar torrfoderblandning, 1 äpple, 1 morot om dagen, händer att vi byter ut moroten och äpplet mot sallad, gurka, tomat eller nått liknande en gång i veckan..

[Niike]
0

#4 Vad är det för foder, vad innehåller det? Kanske borde minska ner på det. Egentligen klarar sig kaniner på bara hö, grönsaker osv, pelletsen är bara som ett tillskott. Räcker med en halv näve.

twinnie
0

½-1 dl pellets om dagen räcker gott och väl!

flisan93
0

vad konstigt

Ellen95
0

Konstigt

Mimmiih
0

?

Sosso
0

om jag vore du skulle jag bara ge hö, vatten och grönsaker, ej frukt, nu när han är tjock. även låta honom springa lös i ett rum/hage hela dagen med en mängd leksaker som kan hålla igång honom.

sputtnick_plexus
0

konstigt! :S

myriis
0

Torrfoderblandning? Är det typ "blandfoder" med fröer?
Du bör isåfall byta till pellets, det är nyttigare. Minska oxå på mängden till ca ½ dl, som Twinnie sa.
Frukt bör du inte ge varje dag, men ge gärna 2-3 olika grönsaker istället för bara morot.

Lycka till!