Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 1274 ggr
jolle1234
0

Bajsar brevid lådan

Hej, Jag har en toa till en av alla mina kaniner men han bajsar alltid brevid toan av ngn anledning… Kan ni hjälpa mig?? Kan det bero på att jag har för mycket halm under toan??

Fridaaaa
1

Tänk på att skriva en tydlig rubrik och inte med bara stora bokstäver :)

Vissa kaniner blir inte rumsrena. Hur ofta städar du lådan? Lägg bajset i lådan, och kanske flytta lådan dit kaninen bajsar?

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Elsaharr
1

Jag vet inte svaret på din fråga men använd helst inte stora bokstäver.

Zingo ;D

jolle1234
0

#1 Sorry Jag flyttar den men då bajsar han där där den stog innan… Och han va rumsren innan… Men jag ska prova det du sa… Men kan det bero på att jag har för mycket halm?? och varför ska jag inte skriva med stora bokstäver?? #1 #2

Fridaaaa
0

#3 stora bokstäver = skriker/gapar/höjer rösten :)

jolle1234
0

#4 okej… Men kan du svara på min föra fråga??😊🙂

Fridaaaa
0

#5 Det med halm är omöjligt att svara på. Enda är att testa och minska på det och se.
Eller testa annat material i lådan :)

LO/\E2NE1
0

Se till att vara väldigt "på" i början, så fort det hamnar utanför så lägger du det i toan istället. Då kanske han lär sig att den ska användas som en toalett :)

Kaniner gillar också att äta samtidigt, så se gärna till att höet kan nås av honom från toan ^^

Angående halm - har du halm i hela buren? Vad använder du för bottenmaterial utöver halm? Svårt att säga om det kan bero på det annars ;)

Tapio
0

Springer han fritt inomhus? Min kanin gör det. Det finns två kattlådor i lägenheten; han är noga med att kissa i dem, men bajsar ibland utanför. Det är bara att sopa eller dammsuga upp de torra kulorna, som inte gör någon skada. Viktigt att lådorna aldrig flyttas, i det vilda har de en fast toalett utanför boet. Kan tillägga att han är okastrerad, men "skvätter" aldrig på fel plats.

Tapio
0

En sak till: Hö vatten och matskål finns i buren, där förrättar han sina behov i ett hörn. Byter spånet ofta. När han.är ensam hemma får han hålla sig i buren, annars står den öppen.

häni
1

Flytta bajset som ligger utanför toan in i toan, kainner är väldigt lättlärda så då fattar förmodligen h*n att det är i ton den ska bajsa ;)

jolle1234
0

Tack allihoppa