Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 906 ggr
Kaninlovers2
0

Säkerheten

Hej! Snart är det nyår och det är då man spränger fyrverkerierna. Jag har ju kaniner och de är utekaniner, då kommer det vara ett riktigt högt ljud och jag är orolig om de kan dö för oljudet eftersom de är kaninungar. I mitt område är det många såm spränger och då kommer det verkligen höga ljud! Jag har ju en balkong men det hjälper ju inget att lägga de där! Vas ska man göra? Jag vill att de ska ha det skönt och tryggt!

Kaninlovers2
0

De blir rädda på ett litet ljud de hör.

[Frida Rydberg]
0

Sätt de i transportburar inomhus de värsta timmarna och lägg en filt över burarna. Ev frys in petflaskor med vatten någon dag innan så kan du placera dem i transportburarna så att det inte blir onödigt varmt

emiliasundstrom
0

#2 Om hon har dem ute så går det väl inte? TS, jag vet inte riktigt, du har ingen bod eller nått? :)

Blomma Med vänlig hälsning Emilia Blomma

Innehavare av Norths Hoppkaniner 

Regnbåge

[Frida Rydberg]
0

#3 en kort tid är ingen fara och har hon fryst in flaskor och lägger i buren så kyler ju det

emiliasundstrom
0

Frida Rydberg:

Hos mig har jag -21, och då kan jag inte ta in dem. 

Dock så beror det ju på vars TS bor. 🙂

Blomma Med vänlig hälsning Emilia Blomma

Innehavare av Norths Hoppkaniner 

Regnbåge

Mickis1994
0

Jag har också otroligt många raketer som skjuts i mitt område men det har aldrig varit några problem. Finns ingen anledning att oroa eller stressa upp sig. Ev. kan man slänga in någonting gott som knäckebröd eller morot till dom så kaninerna har lite att göra.

Mvh Michaela Glansk.
Riverruns Hoppkaniner, uppfödning av hoppkorsningar. 

Kaninlovers2
0

Kan kaniner dö om de blir för för rädda? Jag hat bara en transportsbur. Och alla får inte plats.