Kanin iFokus

Kanin

Etiketttips-id-er-bloggar-och-hemsidor
Läst 702 ggr
Klaaraa
0

Hjälp!

Hejsan!

Nu har det hänt igen. En av våra hönor har blivit tagna av en rovfågel😕 Jag är nu väldigt orolig för att rovfåglarna ska ge sig på kaninerna… 

Kaninerna har en stor utegård där de brukar få gå på dagarna om jag är hemma. I utegården växer det ett stort träd. Utegården är svår att flytta då den sitter fast med stolpar i marken. Vi har tänkt att sätta ett nät över utegården, men vi vill ju kanske inte krypa in och trädet gör att det blir svårt att sätta upp nät, samt deras höga burar:(

Tror ni att det hjälper om man har en fågelskrämma i utegården eller har ni några andra idéer:) Nät blir svårt ju…

Behöver snabba idéer för rovfåglarna är överallt! Häromdagen satt det en stor rovfågel i "kaninernas träd", vi hann som tur var skrämma bort den.

Snälla hjälp oss!

thea_thea
1

Tänk på att skriva en bättre rubrik nästa gång.

farvendal
0

Såga ner trädet?

Medarbetare på

Kaninmagazinet.se

Torparmor
0

Sätt nät. Du måste kanske skaffa ett antal högre stolpar och utnyttja även trädets krona att fästa nätet i. Vi hade höga stolpar med hönsnät över för att skydda våra kaniner. Rovfåglarna har ibland flugit genom altanen (har ribbor men ej helt tak) när de jagat katterna, och det fast jag stod på altanen mitt i flygriktningen

Låt dagen idag bli din bästa hittills!