Kanin iFokus

Kanin

Etikettmat-och-utfodring
Läst 3666 ggr
Clariiz
0

Pannkaka/pasta

Kan man ge kaniner pannkaka och/eller pasta. Man kan ju ge det till gerbiler så varför inte kaniner? Eller innehåller det något som just kaniner inte borde äta..

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

myriis
0

Pannkakor innehåller ju socker & mjölk? ;P

Clariiz
1

#1; MEn asså något special recepet och pannkakor innehåller ju inte socker.. (det är valfritt)

och mjölken är väll bara å ta vatten i stället :P

Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

myriis
0

Ser ärligt talat ingen anledning till att ge kaninerna pannkakor & pasta, jag menar, det är ju inte särskilt nyttigt? =)

Clariiz
0

haha nä men som gott :P lite annat istället för grönsaker och pellets.. OCh tänkte istället för att göra yttepytte lite till gerbiler kan man göra lite extra å ge till knuttarna också :P

men men..

Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

johanna_loveAnimals93
0

Skulle inte gjort det, verkar lite onödigt.. Har aldrig hört att man kan/ inte kan ge dem det men det verkar som sagt onödigt att riskera nåt ;)

Hopi
0

Pannkakor innehåller ÄGG och MJÖLK, kaniner ska inte äta animaliska produkter!!!! Men gör man pannkakor av sojamjölk och utan ägg, då borde det ju inte vara några problem..

Men pasta utan ägg går ju bra.

Frida
0

Mina monster får fullkornspasta ibland när jag äter det. De tycker det är jättegott och har inte fått dåliga magar eller så av det.

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

Tina-A
0

Pasta går bra.

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Timotej
0

Brukar också ge pasta ibland, uppskattas ^^

Milly_94
0

Pasta borde du kunna ge!

twinnie
0

Förstår inte alls varför du ska ge dem det? Skulle absolut inte gjort det iallafall ^^

flisan93
0

Men om ni ger pasta ska den vara kokt annars så sväller den i magen

[Niike]
0

Torkad pasta har jag för mig att kaniner brukar tycka om ?:)

Milly_94
0

#11 hon vill väl ge dom något gott, varför tycker du ej det?!

[Niike]
0

#14 Man kan ju lika gärna ge frukt, gräs eller grönsaker. Tror faktigst kaniner uppskattar det mer. Varför då ge något som kan vara onyttigt?

Clariiz
0

#15; Vill prova nytt :) Då mina kaniner älskar gröt både fullkorn å ej fullkorn så tänkte jag att de nog borde gilla sådant också ;).

Special recept på någon sorts pannkaka kanske finns :P Så kokt fullkornspasta kan man ge??

Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

Tina-A
0

#16: Jepp.

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

ffrida
0

Jag ger mina kaniner det ibland. Fast inte pasta, bara pannkaka. Fast vi kanske äter det 1-2 ggr i månaden och så får dem det inte varje gång. Det kan ju ges lite ibland, som godis ungefär :p

Clariiz
0

okej :)

Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

Mimmiih
0

kokt pasta vet jag inte, men du ska nog inte ge kaninen okokt, det sväller i magen…   :P

Sosso
0

skulle inte ge mina kaniner pannkaka iallafall. det är ju fett, socker och mjölk i..

Clariiz
0

(man har varken fett eller socker i pannkaka (?))

Jag brukar göra mina egna recept :P Vat tror ni om detta:

Mjöl, vatten, morötter och någon annan grönsak :P Fast det går nog inte att steka :P.

Jag får väll göra någon pasta sallad xD

Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

Frida
0

#22 Går ju att använda vegetabilisk olja om det ska vara så. Annars är det ju bara att göra tjockpannkaka i ugnen så blir det inte stekyta (dåligt) på samma sätt.

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

Clariiz
0

Det är smart :P Och nog mycket lättare också ;)

Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

aliciia
0

Min kanin älskar pasta, och så gillar han att äta KALL stekt utan smör (diskad innan) potatis :P

Emmma
0

Jag ger inte mina nån sån där slags mat, ser heller ingen anledning till att göra det. Tror nog itne de gillar de heller..

sputtnick_plexus
0

har aldrig gett mina det.