Klotterplank #277
Nu ska man ut till kaninen ^^ funderar dessutom på att göra bananglass till honom :p utan mjölk, socker eller så givetvis :D
R.I.P. Anton 💔
Håller på med en julklappslista. Har inte fixat en enda julklapp än och det är 2:a advent imorgon… Inte första gången jag är sen med julklappar haha! Ska se när jag får tillfälle att åka och shoppa massa julklappar 😉
Vi är liksom 16 pers plus kompisar och vill gärna ha nåt till djuren också… 😂
Vänliga hälsningar Ellen 

#2 Hahah samma här! Brukar komma på den 23:e att jag måste köpa haha xD
Zingo ;D
Håller på att fixa det sista med uppfödningens hemsida. Lite klurigt när man inte börjat föda upp och inte har all informationen riktigt än, men jag fyller upp med massa bilder istället 😛
Uppfödning dvärgvädur och velveteen lop:
www.alrunans.weebly.com/
Medlem i Sveriges Kaninvälfärdsförening
Har inte heller köpt julklappar.. eller.. har köpt massa pärlor och gjort flera armand men är inte klar.. och så har jag köpt en tvål till mamma och valt ut julklappar till farfar som pappa betalade men thats it! vet inte heller vad jag ska köpa till min familj.. omg
Hoppas hoppas på bra väder imorgon! :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Oxå ganska sen, har fixat hälften men det det betyder ju att det är hälften kvar :s Är upptagen varje helg så tajt blir det. Tur att det mesta är egengjort :)
http://nouw.com/smattochgott
Välkommen! <3
Anton älskade bananglassen, blev helt galen (har aldrig sett honom äta så snabbt) och sedan slickade han skeden också.. :)
R.I.P. Anton 💔
#8 Här borta ger vi melonglass och ananas glass :3
https://sites.google.com/site/vargidetskaniner/home
Längtar till våren så himla mycket då jag får hämta hem min lilla ninis! <3🤤(som ännu inte fötts än) 😂
#3 Skönt att veta att man inte är själv om det.. Men ikväll har jag iaf köpt två saker till min mamma och imorgon ska hon och jag ner gå på stan och shoppa. Mysigt, det ser jag fram emot 😃❤️
Vänliga hälsningar Ellen 

#9 Jag mosade banan, krossade knäckebröd och klippte en näve sallad, sedan satte jag bara in det i frysen ^^ hur gjorde du din?
R.I.P. Anton 💔
#11 vi hade mjölkersättning (efter att nappat kaninunge) så det fick bli basen. O gav ju sedan bara till kaninungar :3
#12 Min lille nin är ju fyra och ett halvt, så den enda mjölk/mjölkersättning som skulle kunna funka är ju Oatly, men tror inte det är sådär jättebra :/ men jag får se imorgon när set stelnat till sig :) Nu blev det ju lite mer glass än jag tänkt mig, men hur ofta kan han äta det om det består till typ 80% av banan?
R.I.P. Anton 💔
#13 Rekommenderar inte sånt till kanin :) Bättre att slopa sånt och ge liten bit banan, frukt eller liknande rakt av eller torkad :)
#14 Menar du mjölk? För det ger jag inte :)
R.I.P. Anton 💔
#15 alla ingredienser du skrev i 11 kan man ge ofta , enligt mig ;)
#16 Vad bra :) han blev nämligen helt gaaaalen i det :)
R.I.P. Anton 💔
#18 Men kan man ge typ en tesked några dagar i veckan? Jag tror nämligen inte att någon annan i familjen vill äta banan/knäckebröd/sallads glass :D
R.I.P. Anton 💔
Jag ska börja skriva på min brev till min värdfamilj i Frankrike för ska försöka bli antagen till ett utbytesår nästa år 😃
#20 Coolt :)
R.I.P. Anton 💔
#20 lycka till! :) jag sitter här o skriver prao brev ;)
Jag sitter och äter clementin xD
R.I.P. Anton 💔
Jag åker buss, ska pyssla och fika med mamma några kusiner och andra släktingar idag. Ska bli så mysigt. Älskar min släkt :)
Välkommen! <3
Mysigt😃
Så då är mina fina kaniner hemma! ❤️
http://anettesmousery.weebly.com/
http://kennel-al-shen.weebly.com
http://minarexkaniner.weebly.com
Medarbetare på mus ifokus❤️
#26 😍 😍🤤 !!
www.alrunans.weebly.com/
#28 :(
R.I.P. Anton 💔
Har tränat hoppning med char. I brist på hinder fick han hoppa över min ljusstake som är formad som en båge. Han var jätteduktig😃
#30 i brist på hinder fick min lille Nin hoppa hoppa över mina ben xD förbereder mest honom för hoppning genom att lära honom kommandot 'hopp' jätteduktig var han :)
R.I.P. Anton 💔
#31 haha ja, charles fick också hoppa över en linjal jag höll upp! Han fattade men tyckte det var jättekonstigt och försökte flytta på linjalen hela tiden. Haha :P
#32 En gång försökte jag få honom att hoppa över en bom, och han fattade verkligen inte vad jag vill, utan han luktade lite på bommen och försökte norpa godiset..
R.I.P. Anton 💔
#33 Haha jag har också försökt flera gånger att bygga upp hinder med hjälp av såna där trädgårdspinnar, men han har knappt fattat haha men nu gjorde han det (Y)
-------
är sååå excited att få flytta till Frankrike!! längtar till jag kan flytande franska ❤️ Men kommer vara svårt att förstå i början då fransmän och fransyskor är riktigt dåliga på engelska så kommer inte kunna prata så mycket med dom tills jag lärt mig.. Men det kommer bli bra ändå😃
#34 Ska du flytta till Frankrike? Kul :D
R.I.P. Anton 💔
#34 Ja, om jag blir antagen till utbytesprogrammet 😊
#36 Vad kul :)
R.I.P. Anton 💔
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Nu längtar vi tll sommaren! :D
#37 Ja verkligen :)
Är så trött på alla som tror att en liten kaninbur räcker till en kanin. Det borde va strängare regler till kaniner.
#40 Kan hålla med. Här hemma är min kanin många gånger smartare än min hund men lagligt sett får jag ha kaninen instängd i en liten bur hela dagarna men hunden får inte vara instängd i bur när han måste vara själv hemma (trots att det håller honom lugnare utan risk för att han ska stressa upp sig och råka skada sig).
De enda som bor i bur här hemma är småfåglarna och det är enbart för att de är för små för att kunna fågelsäkra hela huset och fiskarna men det är ju rätt förståeligt ;)
Men som diskuterats lite på akvarieforumet är lagarna lite konstiga ibland. Tex om du ska visa dina kaniner mer än 7 dagar per år måste man gå efter djurparksregler och då ska måtten vara följande 1 m²/djur dock minst 5 m². Den kortaste skyddade sidan ska vara minst 2 m. Däremot om du ska säsongsförvara dem (tex hålla dem i utrymme där du inte visar dem under vintern) gäller 0,5 m²/djur dock minst 1 m², höjd 1m.
Fast reglerna för höns är nog ännu knasigare. Vid visning av höns så ska de ha 50kvm inomhus och 100kvm utomhusutrymme för upp till 25 höns (enbart utöka med en höna ska utrymmet fördubblas!) och de ska ha tillgång till utrymme utom synhåll för besökare att då jämföra med lagen för burhöns där mått för en höna är 0,060kvm (alltså 1,5kvm för 25 höns).
Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu
#41 Min kanin bor I bur, fast eftersom han bor utomhus kan han ju inte vara frigående direkt :p dock får han springa i hagen när jag är hemma :)
R.I.P. Anton 💔
#42 Nej, ute är ju svårare om man ska hålla det rovdjurssäkert :)
Men har tänkt länge på det här hur synen på olika djur ger så olika regler på hur de får eller inte får hållas.
Ahhhh.. transporten för mina två små dvv-zoblar har ändrats, personen ska inte åka den sträckan längre. Om jag inte hittar annan skjuts får jag ta tåget. Typiskt.
www.alrunans.weebly.com/
#44 Åh avskyr sånt strul. Man blir inte så glad.
#45 Ja.. blir extra krångel när det ändras helt plötsligt. Hade inte tingat kaniner så långt bort om inte transporten var fixad först. Glömde ha en back-up plan ;)
Men nu verkar det lösa sig ändå, sambon åker förbi den kaningården på vägen hem från sin skidresa på julafton, så han får ta med sig tjejerna i bilen 🙂
www.alrunans.weebly.com/
#46 Inte alltid lätt att ha det ;)
Vad skönt! :D
#40 Eller hur! Så ledsamt att se de instängda dygnets alla timmar :(
Välkommen! <3
Har precis vart på bindvävsmassage! Gjorde riktigt ont i början när hon mjukade upp mina bindväv men var skönt sen när hon masserade mig. Kommer troligtvis ha träningsvärk imån, skönt!🌺
Känslan när jag idag såg att professorn som skulle föreläsa jobbade på SVA då blev jag allt nyfiken, men inte pratade han något om det. Istället pratade han om spektroskopi i fyra timmar. Jag hade inte haft något emot lite snack om kaniner istället ;) Men det är skönt att veta att man som apotekare kan jobba på sva, det är är en dröm för mig!
#50 Häftigt att bli apotekare! Till något helt annat… Har ni kvar Hjorten?
Välkommen! <3
Åh vill ha en till kanin xD
#50 Oj att du kommer ihåg, imponeras av ditt minne ;) Nej Hjorten var ju bara en upphittad kanin i skogen som jag inte hade tänkt behålla, hon trivdes verkligen inte som innekanin och var lite aggressiv. Vi hittade ett hem till henne i Mariestad där hon nu bor utomhus i ett hägn med två belgiska jättar. Där verkar hon trivas bra :)
Årets sista tävling på lördag och dessutom "Spindelns" debut i rak! I kroken förr förra helgen överraskade han och vann debuten, haha. Men får se hur det går nu i rak, blir nog mest slalom av allt XD
Yes! Lille Sirius, 6 månader, kommer inte igenom rutorna i kompostgallret längre! Idag kunde han springa i stora hagen ute! 🥳 😜
www.alrunans.weebly.com/
#55 Yay! :D
R.I.P. Anton 💔
9 december och jag kan gå ute i crocs och tröja utan att frysa… global uppvärmning på hög nivå
#57 Jag fryser iallafall
Välkommen! <3
#58 här är det 10 plusgrader och sol. känns som vår inte vinter
Vet någon ifall Raif Badawi har fått fler piskrapp sedan den första gången det inträffade, den 9 januari? o.O
Vinternånad oavsett ;)
😍
-' Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt
#62 <3
R.I.P. Anton 💔
#62 Åh så fin <3 Vem av ninisarna är det?
Zingo ;D
Idag fick jag hem mina nya groddburkar till Kenzies groddar =) ut med de fula hemmagjorda plastburkarna som tar upp stor del av badrummet och in med tjusiga keramik burkar som passar fint på köksbänken =D Hoppas bara de funkar som planerat.
#63 och #64 😊
Det är Hide and Can't Seek "Ester" 🙂
-' Malin Hultman
Ååh har beställt en iphone 6s nu! den kommer nog i veckan men kommer inte få den förrän på julafton :) Längtar!
#67 Kul :D själv har jag en 5s :)
R.I.P. Anton 💔
#68 Jag har en 4s :P Den största anledningen till varför jag byter dock är för att jag bara har 8GB på denna, beställde 64 GB på den nya 😂 Sen e de ju skönt med en lite snabbare och nyare telefon…
#69 Jag var tvungen att byta när min batteritid bara höll i tjugo minuter.., xD
R.I.P. Anton 💔
#70 o harregud.. fastän jag haft min telefon i två år har den bättre batteritid än mina kompisar som har iphone 6! Efter en skoldag där jag slutar halv fem har jag ändå 30 procent när jag åker hem..
Testade mitt ortoskop jag köpt idag. Tittade på Haren kindtänder, och blev så sjukt förvånad över hur bra man faktiskt såg kindtänderna. Det var som ett förstoringsglas så man såg dem otroligt tydligt, jag har aldrig sett en kanins kindtänder förut så jag tyckte det var otroligt intressant. Tänderna såg fina och bra ut så jag är glad. Om nån annan vill testa på så går det att köpa på Fyndiq för billig peng.
#73 Mycket intressant!
www.alrunans.weebly.com/
#67 Haha ville också skaffa mig en 6:a men fick bli en 5s för min del för någon vecka sedan. Batteritiden på min förra var hemsk 😂
-' Malin Hultman
#76 Grattis till snyggingen! Hur stor kommer han bli sen, tror du?
www.alrunans.weebly.com/
Uppfödaren gissar på 2,4-2,5 kilo. Så det är lite mer än vad mina hermeliner väger. Men det är bra, man vill ju ha lite att gosa med :D
Ja precis! Det är väldigt lagom storlek tycker jag :) Större än så, och de äter och bajsar för mycket liksom 😛 😃 Visa fler bilder på honom så fort du kan! Var fick du namnet ifrån?
www.alrunans.weebly.com/
#79 Det har du rätt i ;) Jag ville gå efter mitt djurtema, men föll inte riktigt för något fint. Tänkte då att han kunde få heta något som har med min utbildning att göra. Valde då grundämnet Curium från periodiska systemet, tyckte det lät så gulligt men ändå fint. Sen kände jag för spetsa till det lite med ett Q istället för c och då blev det Qurium. Fanns väldigt coola och bra namn från periodiska systemet, så tips? till er uppfödare med kulltema :)
Det är superfint namn, låter som "curious" fast mer elegant. Och kaniner är ju definitivt nyfikna :)
www.alrunans.weebly.com/
#79 Hos mig är det Miramis som både äter och bajsar mycket mer än Mio 😉 Och hon är mycket mycket mindre än honom.
Mio äter ju en del kraftfoder, blir inte lika mycket bajs av det.
Emma
Fixade en större Hage idag, jag är så nöjd och Sirius håller med mig. Tills det började regna och han satte sig i kojan istället.
www.alrunans.weebly.com/
#83 Vad fint med en den lilla rondellen med stenarna i, hagen ser lite roligare ut då :p
#83 Vilken mysig koja! :) Är den regntät?
~ Be sure to taste your words before you spit them out ~
#85 Botten är vattentät, och den kan stå ute i regn några timmar innan det börjar läcka in, så helt regntät är den ju inte, bara en halv dag eller så. Det är en billig variant av canvasbur som våra hundar har haft. Det finns dock liknande helt vattentäta canvasburar (nylonburar) att köpa 🙂
www.alrunans.weebly.com/
#86 Aha! Okej, ser väldigt mysig ut :)
Letar julkläder, men går inget vidare xD
Köpte precis 8 trasmattor av en kille på blocket, 230 spänn, vilket kap! Vackra är de inte, men kaninerna blir nog nöjda vilket som ;)
Kaninerna Benjie och Luna
Tumblr - ☆ - Instagram
Har en fråga om någon kan ta sig tiden och svara (Orkar inte göra ett nytt inlägg :P)
Är det lagligt att ha tre kaniner på ungefär 2,5kg i en bur som är måtten 180x100
(vet inte hur man skriver mått exakt och ordning men buren är i bredd 180cm, kortsidan 100cm och höjden 110cm)
Vänliga hälsningar Ellen 

#90 Bra fråga… Jag vet inte själv, men nja..
R.I.P. Anton 💔
#90 Ja tyvärr. Blir 1,8 kvm.
Omtenta idag i statistik, ugh. Det var 52 % i min klass som inte klarade första statistiktentan så är inte så besviken på mig själv ändå. Vår lärare har världens konstigaste rättningssystem, man får bara poäng för rätt svar. Inga delpoäng för att ha haft rätt uträkning men gjort fel på någon decimal. Trots att det bara är 4,5 HP:s kurs så är det så grymt mycket att kunna, statistik är så himla klurigt och svårt :(
#93 Åh jobbigt. Så har vi med t.ex matteprov i veckan och hade gjort allt precis rätt men råkade skriva fel siffra i svaret trots att jag hade visat mina kunskaper på A nivå. Fick ett "helt fel" :/
Zingo ;D
#93 Visste inte att 4,5 hp kurs fanns :) Trodde det bara fanns 7,5 och 15? =)
Lycka till! Vi har haft lärare som rättat konstigt också xD Men glad att jag sluppit omtentor helger ;)
#93 Tyckte bra om läraren jag hade i matte som kunde ge delvis rätt på frågor om man visat att man tänkt rätt även om man råkat fått fel svar i slutänden!
Fast värst var det tillfälle då vi fick en bonusfråga på ett prov och jag svara helt rätt på den. Sen senare kom exakt samma fråga på ett senare prov och jag kunde för mitt liv inte komma på hur jag hade löst den tidigare! Så irriterande!
#95 Vi har till och med haft 3,5 HP kurser, tror det finns lite allt möjligt. Nästa termin ska vi ha nån på 12 och en på 9 :) Tentan gick sådär, läraren hade formulerat alla frågor helt knas så ingen fattade ens vad han mena :s
Jag ska strax ut till Ruth och fixa så att jag kan låta hon springa lös i stallet efter skolan typ. Ska också göra en sallad till henne. Om ni vill kan ni följa @ruththebunny på instagram :) <3
Kram / @Ruth_thebunny

Mitt hjärta ❤️ Tänk att du bott här 7 månader nu!
#99 Tänk att min lille nin har bott hos mig i 8 månader! :o tiden går fort..
R.I.P. Anton 💔
Åh vad jag älskar julen! Är hos min mormor där vi haft julbak. Vi har kokat knäck, blev 136 st samt chokladkola med mandel i, blev supergott, sedan har vi även lyssnat på julberättelser av Astrid Lindgren - tröttnar aldrig, så charmiga och mysiga sagor! 😍
Så nöjd med dagen! Det enda som jag "oroar" mig för lite är att jag bara har hunnit fixa 3 julklappar än… Tänker alltid att "jamen det har jag gott om tid att fundera på vad jag ska ge" men det är liksom knappt 2 veckor kvar till julafton nu och det "saknas" paket till 13 personer liksom… 😎Hahah så typiskt mig och tidsomtimisten inom mig 😴
Vänliga hälsningar Ellen 

Morfar har tydligen köpt en kaninbur och ställt den på landet. Han är ju för snäll ❤️
#102 :)
R.I.P. Anton 💔
Drömde inatt att jag hade massor av fyraveckors kaninungar som rymde upp i skogen och jag sprang runt och desperat försökte fånga dem. Det jobbiga var att jag inte ens visste hur många dem var, och de var så busiga och vägrade bli fångade. Nä jag ska aldrig bli uppfödare av kaniner efter den här drömmen :p
3:e Advent och Lucia idag 🥳
Vänliga hälsningar Ellen 

Julstädat och fint hos lilleman Ekorre, som är extra fluffig i sin fina vinterpäls. På julafton flyttar hans nya sambo in! 👍
www.alrunans.weebly.com/
#107 Oj, har du räknat dem också! 😃 Godis!
www.alrunans.weebly.com/
Lång dag i skolan imorgon, 8-16, om vi inte hinner klart tidigare.
#109 Ojojoj, brukar man inte sluta tidigare såhär nära lovet? O.o
R.I.P. Anton 💔
#107 jag plockade också maskrosor i somras, hundratals som jag ger några per dag till charlie :)
#110 när man är äldre går man i skolan samma tider som vanligt ^^och har lektioner in i det sista och sen direkt när man börjar igen.. suck inget chill schema in i det sista ;) Imorgon slutar jag 4 på min julavslutning :(
På fredag är det bara 4 timmars skola, börjar kl 10 och slutar vid klockan 2! De ända "lektioner" vi har är kolla på en speciell julkonsert, käka lunch, prisutdelning av pepparkakshus-byggerna vi ska bygga i morgon och sist betygsutdelning! 😃 Ska bli riktigt spännande att få veta betygen. Fått veta två ämnen idag och sedan blir resten väl imorgon och på fredag. Men nöjd än sålänge! 🙂
Vänliga hälsningar Ellen 

Idag fick vi träffa syon som berättade lite om gymnasievalet och sånt. Ska nog gå ekonomi men tiden går ju så sjuuukt fort! Gick nyss i 6:an känns det som ju!
Zingo ;D
#113 Visst gör den det :)
R.I.P. Anton 💔
Vill bara uttrycka min glädje över att Balthazar och Simba tvättade varandra idag! Det gör de säkert ofta, men det här var första gången på länge jag såg dem göra det! ❤️
Dessutom verkar de allmänt lugna och vänliga nu, plus att Simbas öra nästan har lagt sig ner, han har fått tillbaka sin man och Balthazar är så fin i sin helsvarta vinterpäls(inte alls solblekt!)!
Och… Det har äntligen kommit lite (jag menar LITE) snö! Fast det verkar som att den kommer smälta bort imorgon…😭
"Ett hem utan kanin, är bara ett hus." ~Jag
Följ gärna min och min kompis kaniners instagramkonto: simbaochlukas !
Ha det gött, igelkött!
Lill-teddyns första snö!
www.alrunans.weebly.com/
#116 Heter han lill-teddyn?
Välkommen! <3
Nej, det är hans smeknamn 🙂 för att han är så himla liten (bara 900g). Han heter Hermelin, kallas också för Hermes. Kärt barn har många namn, och han passar så bra till "lill-teddyn". Fjantigt, jag vet 😃
www.alrunans.weebly.com/
Blev sjuk för snart 3v sedan och har nu i 2v haft ont i min rygg.. Vet inte vad jag har gjort eller hur jag ska göra för att bli av med det.. D:
-' Malin Hultman
#118 Nej, inte fjantigt :p jag kallar min kanin för Bullen ^^
R.I.P. Anton 💔
#118 #120 Jag kallar min ena för Tjockis och den andra Fegis…^^
"Ett hem utan kanin, är bara ett hus." ~Jag
Följ gärna min och min kompis kaniners instagramkonto: simbaochlukas !
Ha det gött, igelkött!
#121 xD
R.I.P. Anton 💔
Alltså snön får allt ta och falla snart, vill inte ha mer regn :(
#123 När det är vinter vill man ha snö, annars finns det ingen poäng med kylan ^^
R.I.P. Anton 💔
#123 och #124
Ja för oss kom det en hel del snö inatt men nu har det regnat så det är bara slask kvar 😭
Zingo ;D
Åh, varför ska det alltid vara så svårt att bestämma sig hur man vill att en sele ska se ut? Har beslutsångest XD
#125 :( #126 Jag med, men för mig lutar det åt bröstsele :)
R.I.P. Anton 💔
#126 Haha de problemet brukar jag med ha. Men brukar alltid hitta någon till sist eller komma på en egen kombo :D
-' Malin Hultman
Om exakt en vecka är det julafton!
Vänliga hälsningar Ellen 

#129 Ja känns inte som det! Noll julkänsla :(
#130 Då är vi 2 D:
-' Malin Hultman
#130 Jodå, lite grann tycker jag iaf. Gjort pepparkakshus idag. 😉 Men visst, känns som för varje år som går desto mindre julkänsa blir det, vet inte varför…
Och vart är SNÖN?? 😭
Vänliga hälsningar Ellen 

Det var en tjej som satt med några kompisar idag i stan och så hade hon en liten lejonhuvad kanin i famnen ❤️ Mitt hjärta värkte efter tarzan 😭 Blir jämt så förvånade över hur små lejonhuvade är för jag är så van vid stora charlie :)
#133 *kramis* :(
R.I.P. Anton 💔
#134 🤗🌺
Fåglarna kvittrade och det var hyfsat varmt igår där jag bor. Det känns mer som tidig vår än att det snart är julafton och allt vad det innebär. Vart är "The Christmas feelings"?
#136 Idag slutar skolan, glädjeskutt och bra känsla i magen. Lovet ska fyllas av släkt, vänner och mys och då gör det inte så mycket att snön lyser med sin frånvaro.
Välkommen! <3
Skolavslutning idag ✨
Vänliga hälsningar Ellen 

#138 :D
R.I.P. Anton 💔
Fusk med jullov! Vi på högskola har inget :(
#140 Jag känner likadant! Har "juluppehåll" från och med idag, men första dagen tillbaka så ska hemtentan in, inget lov direkt 🤓
Tumblr - ☆ - Instagram
Fick jullov igår :)))
Nu har jag jullov i tre veckor! Vilket betyder att jag ska jobba som stallpersonal under hela lovet, alla röda dagar också. Och så får man inte glömma att tentaplugga också så inte mycket till lov. Men det är ändå bättre än vanligt, får i alla fall bo hemma med mig familj och djur, och gratis mat :D
Hoppas jullovet blir bra, och 2016! :)
Guud… Jag ska bannemig bli vegetarian nu!! 😡👍❤️ Efter nyheterna med svensk kyckling och flera andra nyheter om missförhållanden och djurplågeriet på svenska djurfabriker och gårdar. Jag har fått nog och vill inte längre stödja denna enligt mig vidriga industri.
Det ska bli mitt nyårslöfte till 2016 👍
Vänliga hälsningar Ellen 

Vet någon vart man kan hämta ut betyg förutom att gå till sin gamla skola?
#145 Bra beslut, tycker jag! 👍👍
www.alrunans.weebly.com/
Mindre än en vecka tills mina nya tjejer flyttar in 😍 Sen är min "samling" med kaniner helt komplett, båda mina ensamma hanar får varsin kompis. *glad* Bästa juklappen!
www.alrunans.weebly.com/
Jisses vad jag älskar min släkt <3
Välkommen! <3
#148 Nämen jösses! Hur söt får man va'?! 😍 Sen älskar jag färgerna! 😍
Vänliga hälsningar Ellen 

Väldigt dryg lördag :/
#153 Bountybollar är otroligt goda, googla så hittar du om du inte vet vad det är :P
That fail när man ska fota lite julbilder men ens kanin tuggar sönder en "tråd" på julbelysningen, så nu funkar bara hälften av det.. 😞
#154 Mums, det ska jag göra.
#153 Någon typ av fudge? Knäck? Älskar speciellt knäck, det gör vi alltid till jul. 😃
Vänliga hälsningar Ellen 

Jag är så rasande på Postnord!! Detta är andra gången de varit för lata för att bära upp paket från zooplus tre trappor, och sen bara klickat i att det inte gick att leverera. Jag var hemma hela dagen i torsdags och det finns inte en chans att de skulle ha varit här och ringt på! Samma sak hände sist jag beställde, också på en torsdag… Säkert nån som jobbar då som inte fattar hur en gör sitt jobb. De hävdar också att de ska ha lämnat meddelande på leveransadressen, vilket är ett rent och skärt skämt. Nästa gång väljer jag leverans med Schenker, trots att de varit värdelösa tidigare, att någon medvetet låter bli att göra sitt jobb gång på gång gör mig så sjukt förbannad. Är så arg att jag inte upptäckte detta förrän nu på helgen, har jag tur får jag väl mitt paket på tisdag…
Tumblr - ☆ - Instagram
#158 Inte förvånad! Har delar posten ut med lantbrevbärare men de påstår att vi inte varit hemma trots att vi sett när de kört förbi och de har inte ens tutat som de annars gör när de levererar paket. Helt sjukt. :/
Här delar inte schenker ut :( Eller dhl :(
#159 När jag var liten fick jag ofta höra "Om man är dum hamnar man på posten" och tyvärr verkar det ju som om vissa har anammat detta lite väl mycket…
Är så jäkla less på när folk inte kan sköta sitt jobb. Klarar du inte att bära upp 28 kg med kattströ och pellets kanske du inte ska jobba med att leverera ut paket??
Detta blir ju extra segt när det dessutom gäller lantbrevbärare, jag har ju i alla fall möjlighet att välja andra transportföretag.
Tumblr - ☆ - Instagram
#160 Ja ibland känns det så. Många som klagar på dem, speciellt sedan det blev postnord! :/
Ja väldigt segt. Det konstiga är att det sköts perfekt med paket från andra företag men inte från just zooplus av någon anledning :S
#157 ja knäck ska det göras någon dag hoppas jag, det får mamma göra :))
#158 Usch vad irriterande :(
Välkommen! <3
Vill verkligen inte till skolan imorgon :/
Vilka har snö? Är det ens kallt uppe i Norrland? Jag blir galen på detta vädret. 10 plusgrader!! Seriöst! Det är inte ens kallt att åka moppe.
#165 Jag kan gå ut till Anton i tunn kofta och jeans, fryser bara lite om fingrarna..
R.I.P. Anton 💔
#166 jag gick ut i tshirt och jeans idag när jag bytte i charlies toalådor 😭
#168 awwww som en ihoptryckt liten fluffboll ❤️
Håller på att packa inför flytt, 10 lådor klara!
Gud vad mycket grejer man har samlat på sig, trodde inte det skulle bli så många lådor och har ändå en del kvar.
Men är väldigt exalterad över att flytta. Ska bli så roligt! Alltid velat bo i göteborg och snart är det min tur 😍
Emma
#170 Åhh älskar Göteborg, min favoritstad! 😃
Vänliga hälsningar Ellen 

#168 Så himla söt :)
Välkommen! <3