Hjälp!
Nu är det så att mina två "kaninhonor" har fått ungar. Det verkar som att vi vart lurade av köparen när hon sa att det var en tjej. Vi har alltså 1 tjej och 1 kille som igår eller idag har fått 5 st ungar. Nu till frågan vad ska jag göra? Hur ska jag få dom sålda i februari?! Vem vill ha kaninungar då? Det här var ingen planerad kull eftersom vi trodde båda var honor. Vill bara få tips? om hur jag ska ta hand om dom och så. Tack på förhand! Ps. Vi ska bort i två veckor från och med imorgon och det finns folk som ska ta hand om kaninerna.
kaninmagazinet.se kan jag tipsa om, finns massor av bra info där. 🙂
Med vänlig hälsning Emilia 
Innehavare av Norths Hoppkaniner

Om du tror att det kommer bli problem med att få dem sålda, så kanske det vore en bra idé att ta bort ungarna med en gång? Annars är det väl bara att annonsera. Och åk till veterinären och kastrera hanen genast om de ska gå tillsammans, honan kan bli dräktig igen precis efter hon fött en kull med ungar.
Uppfödning dvärgvädur och velveteen lop:
www.alrunans.weebly.com/
Medlem i Sveriges Kaninvälfärdsförening
Kastrera hanen och ge som var sin bur. Man kan lägga ut annons på blocket, sätta upp lapar på ica, man kanske har någon bekant som vill köpa, du kan även lägga ut annons på denna sidan. Glöm inte att skriva vad det är för ras. Lycka till :)