Kanin iFokus

Kanin

Etikettmat-och-utfodring
Läst 638 ggr
[Linsenhejhej]
0

Pellets som inte ger buksmärta

Hej.

Jag gav Carrier pellets till mina två kaniner förut, men slutade med det efter att min hankanin fick buksmärta på grund av pelletsen. Veterinären sade att pellets var "skräpmat" (gav honom inte för mycket eller så) och att han hade fått fiberbrist. Han fick medicin och blev av med buksmärtan. Veterinären sade att jag bara skulle ge hö i fortsättningen. Så jag gjorde det. Min kanin har inte fått buksmärta igen, men han har gått ned mycket i vikt och han behöver gå upp i vikt igen. Jag tänkte att det vore bra om jag kunde ge honom pellets så att han inte blir för smal. Så jag funderar på Oxbow Essentials Adult Rabbit. Den innehåller mycket fibrer (26%) i skillnad från Carrier som innehåller 12,5%! 

Tror ni att min kanin skulle klara att äta Oxbows pellets utan att få buksmärta igen? Eller hur ska jag få honom att gå upp i vikt?

Storip
0

Jag ger mina havre/viltfågelfrö för att få de att gå upp i vikt :) det borde inte ge buksmärta .

https://sites.google.com/site/vargidetskaniner/home

farvendal
0

Oxbow är riktigt bra så det tycker jag att du ska satsa på. Ge inte för mycket bara.

Medarbetare på

Kaninmagazinet.se

[Linsenhejhej]
1

Tack för era svar, Storip och farvendal! 🙂