Rumsren
Hur lär jag laninen att gå på låda? Hur lär jag kaninen att bli rumsren när den är lös i lägenheten? tips? på bur aktiviteter? tips? på inneaktiviter? Finns det några örter o blommor som man kan ge en kanin? Vilka sjukdomar smittar från kanin till människa? Måste man maska av en inne kanin? Måste man vaccinera en inne kanin?
Hur lär jag laninen att gå på låda? Du lägger kiss och bajs i lådan och placerar lådan under höhäcken
Hur lär jag kaninen att bli rumsren när den är lös i lägenheten? se till att den kan gå på toa när det behövs och ha gärna en toa i varje rum
Tips på bur aktiviteter? tunnel, grenar, kattleksaker
Tips på inneaktiviter? träna tricks, hoppning, spela spel- såna där man kan köpa till hundar, gosa
Finns det några örter o blommor som man kan ge en kanin? det finns massor, jag ger bara maskrosor för det är det enda jag har dock :)
Vilka sjukdomar smittar från kanin till människa? vet inte.. men förkylning och sådant smittar inte
Måste man maska av en inne kanin? nej maska inte av en kanin om den inte har mask
Måste man vaccinera en inne kanin? jag har inte vaccinerat min kanin men det kan vara bra om man bor i ett utsatt område och kaninen får komma ut på somrarna
Finns massor med trådar om att lära kaniner bli rumsrena om du söker på forumet 🙂 Kastrering brukar hjälpa mycket också, annars kissar de lite överallt.
Läs också här:
http://kaninmagazinet.se/2012/january/rumsren-kanin.html
**Tips på bur aktiviteter?
**http://kaninmagazinet.se/2012/may/burinredning.html
Tips på inneaktiviter?
Finns också massor av tips? på Kaninmagazinet under "Aktiviteter" i menyn.
Finns det några örter o blommor som man kan ge en kanin?
Massor. Nässlor, rölleka, kamomill, persilja, basilika (finns listor på nätet vad som är okej att äta för kanin)
Vilka sjukdomar smittar från kanin till människa?
Ingen, vad jag vet.
**Måste man maska av en inne kanin?
**Bara om man faktiskt ser mask i bajset.
**
Måste man vaccinera en inne kanin?
**Beror på vilket område i Sverige man bor i, och ifall kaninen är ute i trädgården ibland.
Uppfödning dvärgvädur och velveteen lop:
www.alrunans.weebly.com/
Medlem i Sveriges Kaninvälfärdsförening