Kanin iFokus

Kanin

Etikettbur-och-aktivering
Läst 895 ggr
Adirfen
0

Lära kaninen kom

Hur lär man kaninen "kom"?

Irmelinis
1

Varje gång kaninen redan är på väg mot dig så säger du "kom kom" (eller kaninens namn) och när den kommer fram till dig så får den godis. Om man gör så lite varje dag så  lär den sig snart att ordet "kom" betyder "gå till dig för godis".

Uppfödning dvärgvädur och velveteen lop: 
www.alrunans.weebly.com/
Medlem i Sveriges Kaninvälfärdsförening

Adirfen
0

Tack :)

BaltizSimbaLukas
0

"Ett hem utan kanin, är bara ett hus." ~Jag

Följ gärna min och min kompis kaniners instagramkonto: simbaochlukas !

Ha det gött, igelkött!

Smultrondraken70
0

Med våra två funkade det inte att kalla in dom med bara rösten, däremot kommer dom som två raketer när jag visslar. Har gjort som Irmelinis tipsar om, och lärt dom att kommer dom på min inkallning (visslingen) så det betyder godis.

crystalguurl
0

Jag gör något ljud med tungan när jag snärtar upp den i munnen som jag upprepar ett par gånger när jag kommer med mat :)

BaltizSimbaLukas
0

Man kan antagligen lära dem att vilket ljud som helst betyder "godis", bara man verkligen får dem att fatta.

"Ett hem utan kanin, är bara ett hus." ~Jag

Följ gärna min och min kompis kaniners instagramkonto: simbaochlukas !

Ha det gött, igelkött!

Kaninhoppare
0

Jag började med att alltid (gör fortfarande, trots att ha kan) säga kaninens namn när den fick sin pellets. Sedan fortsatte jag med det varje gång han fick något gott. Sen började jag träna som Irmelinis redan skrivit, att säga kommandot då kaninen kommer springande. 

Man får ha tålamod, men det går! 🙂

Medarbetare på Jättekanin

Kaninernasbästa
0

jag gör så att jag ofta är med kaninerna och låter kaninen vara med på olika saker. Hedda är alltid med när jag är utomhus vad jag än gör.

Trickträning tycker jag stärker bandet otroligt mycket.

Och som övriga skrivit, ropa kom när kaninen är på väg. f

Jag har skrivit ett instagraminlägg på @liljanskaniner hur jag gjorde och lite tips?, om ni vill kika in det :)

Adirfen
0

Tack för svar allihopa :)