Trick tips?
Hej!
Jag har fastnat en del för klickerträning, men vet inte riktigt vad jag ska lära kaninerna. Har ni några tips?? Gärna på lite annorlunda men inte för svåra tricks:)
Detta kan de redan:
Stå, gå på bakbenen, snurra, kom. Inte så många, men har inte så bra fantasi, hehe.
Tass/high five, puss, 8 runt benen, stanna :)
~ Be sure to taste your words before you spit them out ~
Hedda kan förutom de du räknat upp: Hoppa upp på saker High five Kram Nicka Slalom "Var är näsan" Puss Viska Dubbelsnurr Snurr åt båda hållen Hoppa på bakbenen Kom över hinder Finns några till som jag inte kommer ihåg för tillfället hihi :) Håller på med spår Hoppas du fick några tips
#1 Åh, tack! Nu får de en liten utmaning:P #2 Oj, vad mycket hon kan! Nu har jag massvis med trix, tack:)
Jag har några tutorials på tricksforabunny på instagram! Har även några på min rätta instagram, ExempelTheBunny (: Men han kan; High five, brofist, puss, kom, måla, spela piano, kram, snurra runt, stå, stå + gå, stå + hopp, nicka när jag frågar om han vill ha godis och hoppa upp på saker (till exempel om jag sitter i soffan och klappar bredvid mig så hoppar han upp)
Hehe… Balthazar kan:
stå upp
snurra
gå på bakbenen
och så håller jag på att lära honom "slalom" och att hoppa upp på saker.
Andra trix kan väl vara att gå genom tex en tunnel på kommando, "igenom" andra saker, stanna/stå still på kommando, "vänta där" och "prata"/"kan du prata"? Mer avancerat skulle väl vara att tex lära kaninen att svara rätt på frågor;
"Gillar du godis?" Så nickar kaninen.
"Gillar du matte/husse?" Nickar igen.
"Gillar du illrar?" Så skakar den på huvudet eller vänder sig bort. Eller detta, fast som:
"En godis för ***"(kaninens namn) Så ska kaninen ta den.
"En godis för matte/husse" Så ska kaninen ta den.
och "En godis för höken" Så ska kaninen inte ta den.
(fick idén från en video med en hund som gjorde det)(vet inte hur man skulle kunna lära dem det men…)(kanske omöjligt…?)
"Ett hem utan kanin, är bara ett hus." ~Jag
Följ gärna min och min kompis kaniners instagramkonto: simbaochlukas !
Ha det gött, igelkött!