Ingen pallets
Hej Jag har ju hört att man inte ska ge kanin pellets och bara hö. Men det ör ju -10 ute. Kommer han inte frysa ihjäl men han för hö
Mina kaniner bor ute och får 1 msk selective pellets samt havre beroande på hur mycket dem behöver.
Sålänge han har en hyfsat tjpck päls, halm och hö att mumsa på så borde han inte frysa ihjäl, har han varit med om någon annan vinter?
Det är ju naturligare för kaninen att inte få några pellets men mina kaniner behöver pellets för att hålla hullet, det är ju beroande på kanin till kanin. Har han fått pellets förut? 😊
Med vänlig hälsning Emilia 
Innehavare av Norths Hoppkaniner

Håll koll på hullet, så länge dom håller vikten så får dom i sig tillräckligt med energi, tappar kaninen vikt kan du ge antingen pellets eller hel havre som tillskott. Dock så tycker jag inte att kaniner ska äta enbart hö, färska grönsaker bör ingå i kosten varje dag med fokus på gröna bladgrönsaker.
-10 är inte mycket för en kanin då dom klarar kyla bättre än värme. Ha bara gott om halm i huset så klarar dom -30 utan problem. Har själv haft utekanin vid så låga temperaturer som -35 och det var varmt och skönt inne i huset när man stack in handen där.
Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.