Skadad kanin!!
Jag har 3 kaniner som i morse bråkade. Min mamma släppte ut dem och en av honorna var jättearg och började slåss, detta händer ibland så min mamma gick ifrån och tänkte dem skulle lugna ner sig. Men nu när jag var ute hos dem för att klippa klor och kolla igenom dem så såg jag att kaninen som startade bråket hade ett jack i vardera öra och litet sår i ögat. Borde jag avvakta och se om det läker eller borde jag ta till veterinär? Finns det något man kan lägga på såret så att det läker bra och snabbt? Bilder kan läggas upp på såren om det önskas. Hjälp!!!
Beauty fades. Dumb is forever. 
Skadorna på öronen läker säkert av sig självt men en ögonskada bör alltid kollas av veterinär.
glömde säga att såret i ögat är inte i själva ögongloben utan mer en prick precis bredvid, gäller det även då?
Om hornhinnan blivit skadad så behövs oftast salva med penicillin och kortison för att förhindra att bakterier tränger in i ögat.
Ring och hör med veterinär vad de tycker, distriktsveterinärerna har jour dygnet runt alla dagar om du inte har någon öppen smådjursmottagning där du bor.
Agria har telefonveterinär fram till kl 00.00 som kostar 250 kr/samtal.
Ingen fara med öronen, det läker fint. Lägg gärna upp bild på ögon skadan så att man kan se hur skadat det är. Ring gärna o rådfråga en veterinär i närheten.
https://sites.google.com/site/vargidetskaniner/home
Sära på dom och ring veterinär för rådgivning. Nu vet jag inte hur illa såren är men gör det oavsett. Kaninen kan ha ondare än vad det ser ut.
Vänliga hälsningar Ellen 

Tack för hjälpen! Jag ber mamma ringa veterinär eftersom jag inte är hemma just nu därav ingen bild just nu, kan lägga upp imorgon isåfall. #4 #5 #6