Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 938 ggr
Usagi_
2015-12-08 19:12
0

Ny kompis?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

När jag kom hem från skolan idag fick jag reda på att min älskade Skutti inte längre levde, gjorde mig självklart väldigt ledsen, 3 timmar av gråtande. Men nu tänker jag på stackars Pix som blir ensam. Han har suttit på samma ställe hela tiden sen jag gick in (vid 5 tiden). Är orolig över att han kommer bli deprimerad (eller jag). Skutti och Pix var väldigt väldigt nära och jag vet inte hur Pix kommer ta detta. Så jag undrar, borde jag skaffa en ny kompis åt honom? Jag tror inte att jag vill låta honom leva ensam resten av sitt liv. Sen har jag lite tankar kring Skuttis bortgång, det mest sannorlika är ju pga åldern (11 år), men det låg även tussar av hennes päls lite här och där i buren, till och med några tussar utanför. Finns det någon förklaring tilll det? Hon hade inget blod på sig, och vi har ett högt hus i buren (ca 70 cm) och de brukar sitta på taket, hon låg död på taket men pälsen var på marken. Förstår inte. Är så hemskt att inte veta. Tacksam för svar på mina frågor.

~ Be sure to taste your words before you spit them out ~

Fridaaaa
2015-12-08 19:15
0

Beklagar :( 

Ja jag hade köpt en ny kompis till honom. Märkt på mina när de förlorat kompis hur nere de blir :(

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Irmelinis
2015-12-08 19:16
1

Själv skulle jag kollat efter en ny kompis, antagligen en vuxen omplacering beroende på hur gammal Pix är. Det är så härligt att veta att alla ens kaniner har en vän av samma art, tycker jag. 

Beklagar sorgen, de var så fina tillsammans! 🌺

Uppfödning dvärgvädur och velveteen lop: 
www.alrunans.weebly.com/
Medlem i Sveriges Kaninvälfärdsförening

Usagi_
2015-12-08 20:29
0

Tack <3 Han är 3 år, tror det blir så att han får en ny vän om ett tag!

Adirfen
2015-12-08 21:24
0

Beklagar. Hon var så söt ❤

emiliasundstrom
2015-12-08 21:28
0

beklagar, så otroligt fin kanin. 😕

Min ena kanin blev väldigt deprimerad när hennes burkompis dog ( En unge, 4 månader ) och blev enormt deprimerad. Köpte då en ny kanin och hon "glömde" bort hennes förra kompis ( Låter så hemskt ). Så precis som alla andra så tycker att du ska köpa en kompis till han! 😐

Styrkekramar! 🌺❤️

Blomma Med vänlig hälsning Emilia Blomma

Innehavare av Norths Hoppkaniner 

Regnbåge

Peak303
2015-12-08 23:12
0

Fina fina Skutti ❤️

Tror det är bäst med en ny kompis till honom. Hoppas han blir bättre snart ❤️

-'  Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt 

farvendal
2015-12-09 07:44
0

Det kan vara Pix som försökt väcka liv i Skutti genom att rycka lite i henne, därav pälsen.

Skulle absolut skaffa en ny kompis till Pix om du såg att han trivdes med sällskap. En vuxen omplacering vore ju det ultimata. Då gör du en god gäring samtidigt

11 år, det är mycket, hon levde nog ett fantastiskt liv!

Medarbetare på

Kaninmagazinet.se

Usagi_
2015-12-10 13:33
0

Eftersom att Pix har slutat äta hö, dricka, bajsa och kissa ringde jag till veterinären och de sa att jag skulle ge honom CC så hade tänkt köpa det sen. Men kommer det få honom att äta hö igen? Samt att mina föräldrar är osäkra på ifall vi ska skaffa en ny kompis till honom för de tänker att ifall någon av de dör så blir den andra ensam och vi kan inte ha hur många som helst/hur länge som helst..

Fridaaaa
2015-12-10 13:35
0

#8 Det kan hjälpa till, att få igång magen ordentligt igen och hungern :)

Jag rekommenderar att skaffa honom en kompis, det skulle han må bäst av.

Usagi_
2015-12-10 14:14
2

Nu blev jag tveksam men glad, när jag kom hem från skolan satt han och åt hö! Och äntligen (haha) ligger det bajs och kiss i toaletten. :) Men ska jag skaffa CC iallafall och stödmata, trots att han börjat äta hö?

Adirfen
2015-12-10 15:04
0

#8 Om du köper en äldre så är de ju lite jämnare i ålder. :) Det bästa är nog om man bara ser till hans behov. :)

Fridaaaa
2015-12-10 15:18
0

#10 Bra att ha hemma i alla fall :)

Usagi_
2015-12-10 15:42
0

#11 Jo så tänkte jag med :) #12 Aa kommer skaffa det, nog nödvänligt! Men jag behöver inte ge honom nu? :)

Usagi_
2015-12-10 15:48
0

Kan man förvara CC'n i ett kallt skafferi eller måste man ha det i frysen? Hehe ^^

farvendal
2015-12-10 15:49
0

Om han äter hö och bajset ser bra ut så skulle jag inte hålla på och och tvinga i honom CC längre iallafall :)

Medarbetare på

Kaninmagazinet.se

Fridaaaa
2015-12-10 19:18
0

#14 Skafferiet går bra :)