Kanin iFokus

Kanin

Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 1881 ggr
BellisBell
0

Få rumsren snabbt? Daffne rymde

Hejsan på er, det var längesen! Först tänkte jag skriva lite om vad som hänt det senaste. Daffne, min utekanin hona på 6 år (tror jag) rymde i torsdag eftermiddags. Jag kom hem från skolan och så ringde min mamma och sa att hon var borta. Jag, min kompis och min farmor gick ut direkt för att leta efter henne. Efter ca. 1 timme sökande hade vi fortfarande inte hittat henne. Vi bestämde oss för att gå in. Minst 4 gånger den natten gick jag ut och kollade om hon hade kommit hem, men det hade hon inte. Då började jag tänka den hemska tanken att hon kanske internundersökning utan blev tagen av ett djur. Dagen efter gick jag till skolan som vanligt. I skolan fick jag ett sms från min mamma att daffne hade kommit skuttandes under altanen och fram till min bror som tog upp henne och tog henne till sin bur. Där fick hon massa morötter och allt var bra igen! Jag var så orolig när hon försvann, det var en sån lättnad att få se henne igen! Nu till nästa sak. Brum var rumsren ett tag, men nu de senaste har han börjat bajsa över hela buren. Jag har lagt i lite spån med kiss på i toan varje gång jag har städat, men det hjälper inte. Detta leder ju förstås till att han bajsar utanför buren med, och även i min säng. Det leder till att han inte kan vara ute så mycket. Min plan var ju att få honom rumsren så att han kunde gå fritt i mitt rum dygnet runt, men nu vågar jag inte testa. Så nu behöver jag massa tips? på hur jag ska fp honom rumsren igen snabbt. Tack på förhand!

[thildaaaa]
0

Hej! Vilket härligt slut! Jag är superorolig för att nått ska hända nu när min kanin har fått flytta ut… Ang rumsrenhet så är min första fråga hur gammal brum är? För jag antar att det inte handlar om samma kanin?^^ när de blir könsmogna använder de bajsandet som hjälp med spridning av deras doft å på så sätt markerar de revir, de brukar kissa också… Annars så äre bara å hålla ut, städastädastäda och lägga en del i lådan så de luktar där Med min kille tog de kanske 3 månader att få honom rumsren å sen kastrera jag hobom och nu hamnar iaf 80% av alla pluttar i lådan, jag tror de är väääldigt ovanligt att en kanin får i 100% av alla pluttar i lådan Har du höet vid lådan? De brukar ju äta å bajsa typ samtidigt haha Fortsätt kämpa :) Du kankse kan sätta för sängen med kompostgaller så länge? Så du slipper bajs i sängen för de är inte så trevligt…

Irmelinis
0

Säger samma som #1 :)

Uppfödning dvärgvädur och velveteen lop: 
www.alrunans.weebly.com/
Medlem i Sveriges Kaninvälfärdsförening

BellisBell
0

Brum är ca. 6 månader och är kastrerad. efter kastreringen bajsade han bara i toaletten och några veckor efter började han bajsa överallt igen. Han kissar bara i toan

[thildaaaa]
0

jaha vad konstigt… efter kastreringen tog det bara ett litet tag sen pluttade min kille bara i toan… men kämpa på som sagt, de borde ge sig! skönt att slippa kisset iaf, bajset e ju bara å plocka upp Jag har två täcken som är helt prickiga av kissfläckar haha