Kaniner bortskänkes!
Hej kaninvänner. Jag har blivit med alldeles för många kaninungar då min hona lyckats att få 11 samtidigt. Jag ger därför bort dem till hem fulla av kärlek. De är bruna/vita/ brunvita/ rödbruna/mörkare bruna. Rasen är en blandning av Rex och New Zeeland Red. Mitt nummer är 0793542418 och min mail är paulinesandin@gmail.com . De är leveransklara om 8 veckor.
Vart bor du? 🙂
(lägg gärna upp fler bilder!)
Uppfödning dvärgvädur och velveteen lop:
www.alrunans.weebly.com/
Medlem i Sveriges Kaninvälfärdsförening
Undrar med vart du bor
Samt bilder på dem.
Finns det papper på föräldrarna?
Rekommenderar inte att skänka (avskyr när man skänker djur) ta en symbolisk summa :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Tycker också att en symbolisk summa är mycket bättre, om du vill vara säker på att inte ungarna blir ormmat eller liknande. 😟
Vänliga hälsningar Ellen 

Jag gråter blod när jag ser sånt här. 😭
Varför skaffa kaninungar om du man sedan bara ska ge bort dom till första bästa? Det finns redan så sjukt många kaninungar som inte har hem, som blir utkastade, avlivade och skänkta till ormmat. Varför plusa på den mängden?
Ska man ha kaninungar, så ska man vara beredd på att sitta varje dag och varje natt och handmata dom om något skulle hända mamman eller om det blir för många! Att folk inte kan förstå vad dom utsätter dessa djur för "bara för att dom är söta"!
Hälsningar, Missan och djuren! ❤️
Sajtvärd för Border Collie iFokus
#4 Nu vet vi ju inte om dessa ungar var planerade eller ej.. Så vi ska inte ha fördomar här.
Men annars håller jag med, djur ska inte skänkas bort till okända.
Medarbetare på
Kaninmagazinet.se
#4 håller helt med dig. Men kan ju som #5 säger vara oplanerad kull (även om det inte låter så då hon skriver "fått för många") men oplanerad eller ej så skänker man inte bort djur. Sen är 11 ungar inget konstigt alls hos Rex och NZ. Hamnar alltid på 10-15 ungar hos mina.
Mvh Emma, Låt inte rädslan att förlora hindra dig ifrån att spela!
medarbetare på Jack Russell Terrier ifokus
Kullen var helt och hållet planerad. Så att ni sitter här och skriver en massa saker som saknar belägg är ju helt befängt. Jag ger då rakt inte bort dem till första bästa. Ber om ursäkt då jag inte svarat tidigare då jag inte hade en aning om att svar kunde hamna här. De kaniner som inte hittar nya hem behåller jag själv och tar mycket väl hand om. Ni är VÄLKOMMNA hela bunten och se hur de har det. Jag ger bort dem för att jag vill det. Vill inte ha något för dem. Men det betyder ju inte att jag ger bort den till vilken idiot som helst. skriv endast om ni vill ha någon. Jag bor i Svenljunga kommun. De är leveransklara nu. Jag har 5 st hanar kvar och behöver verkligen bil av med dem.
finns det någon hona?
Finns fem hanar kvar. Det är just det som är problemet. Dessa små kanske inte tycker om varandra när de är könsmogna. Så jag skulle behöva få nya hem till dem så snart det går.
I en kull på 11 ungar där en dog strax efter födsel så blev det 10 kvar och 8 är hanar. Helt galet. Men nu är det så.
Jag hade 8 tingade honor och så blev det hanar istället.
Och när man tar en kull måste man vara beredd på allt. 👍
Vänliga hälsningar Ellen 

Du skriver att du inte ger dom till första bästa och att de får stanna kvar om de inte blir sålda, sen skriver du att det är bråttom att bli av med dem?
På byggmax har dom rätt okej pris på bårplyfa & granngården har bra när till burar, Då e det bara till att bygga så hanarna har var sin bur, så är det inte längre bråttom att bli av med dom👍
Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad
Mina kaninselar m.m. | Min blogg | Min uppfödning | Youtube