Kanin iFokus

Kanin

Etikett: utanför-Àmnet-ot
LĂ€st 3057 ggr
Peak303
7

Klotterplank #276

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Klottra pĂ„ đŸ˜ƒ

-'  Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, SkÄne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt 

Fridaaaa
1

Fick precis reda att jag inte har skola imorgon, YEY!

Medarbetare: SĂ€llskapskaniner, Support.

Maleficum
7

TĂ€nkte jag kunde vĂ€l visa hĂ€r ocksĂ„ vad tillfĂ€llets mĂ„ndagsprojekt Ă€r :) Är tredje lagret fĂ€rg som lagts nu och den ska bĂ€rnnas sĂ„ fĂ€rgen kommer förĂ€ndras en del mit vad den Ă€r nu.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Irmelinis
0

#2 Men sÄ fint! Den fÀrgen pÄ hÀstar Àr ju underbar ocksÄ. Jag gillar verkligen hur bra du fÄtt till manen och pannluggen, det ser naturligt ut.

Uppfödning dvĂ€rgvĂ€dur och velveteen lop: 
www.alrunans.weebly.com/
Medlem i Sveriges KaninvÀlfÀrdsförening

Elsaharr
0

#1 Och jag har inte skola pÄ fredag heller. Skönt! :D

Zingo ;D

Irmelinis
1

Jag Ă€r sÄÄÄ nöjd med höet vi köpte frĂ„n en bonde, det Ă€r grovt och lĂ„ngt, inga smulor alls. Och det blir inget spill, det Ă€r ju det bĂ€sta! Kaninerna Ă€ter upp nĂ€stan varenda strĂ„ och fĂ„r inte toalĂ„dan full med hö som alltid hĂ€nde förut, knappt inget hö pĂ„ golvet för mig att stĂ€da upp heller. đŸ‘

www.alrunans.weebly.com/

missanÂŽs
1

Är sĂ„ galet tröött pĂ„ skolan^^ Muntliga nationella prov, rapporter och redovisningar
 Och nĂ€r man vĂ€l Ă€r hemma och Ă€r "ledig" sĂ„ finns det ju alltid lĂ€xor att göra. đŸ˜Ž #1 Kan vi inte byta imorgon, Frida? Och vi pĂ„ fredag #4? đŸ˜‚

VĂ€nliga hĂ€lsningar Ellen GladStjĂ€rnor

Maleficum
0

#3 Tack =) Inte lÀtt bara att fota porslin och fÄ det att se ut som i verkligheten :) Hade tyvÀrr oturen ocksÄ att de första bruna fÀrg jag anvÀnde som första lager pÄ huvudet blev lila nÀr den brÀndes men verkar ha lyckats rÀdda det.

Frosstis
0

Klar med engelska redovisning och idrotts prov.. bara franska lÀxa kvar denna vecka :) Hoppas nÀsta vecka blir lugn, jag orkar verkligen inte mer..

Fridaaaa
1

SKitdag!

Trebit
0

Just hemkommen frĂ„n mitt första crosstrainer pass, nu ska jag mysa pĂ„ golvet med kaninerna

Kaninerna Benjie och Luna

Tumblr - ☆ - Instagram

Frosstis
0

Vad Àr det med okastrerade kaniner och kissa pÄ mjuka saker
 som min sÀng?!!!!!!!!!!!! grr blir sÄ arg. vill bara kastrera charlie nuuu

[RC1393]
0

Panikskriver klart min labbrapport, tur att den Ă€r kort, har förtrĂ€ngt den fram till sista inlĂ€mningsdagen som Ă€r idagđŸ€ź

aliiciaj
0

SĂ„g nyss en dokumentĂ€r pĂ„ Netflix om fetma. TĂ€nkte dĂ„ pĂ„ hur noggranna vi Ă€r med att vĂ„ra kaniner ska fĂ„ i sig nyttig mat, medan vi sjĂ€lva Ă€ter alla möjliga gifter och onyttigheter. Det Ă€r verkligen svĂ„rt att Ă€ta rĂ€tt och nyttigt, men blev lite skrĂ€md av den hĂ€r dokumentĂ€ren sĂ„ ska nog börja Ă€ta "kaninmat" nu đŸ˜‰

Fridaaaa
0

#11 Ett fenomen det dÀr! KÀnner igen det med Messi :/

batmanthebun
0

Biologiprov om hÀlsa (mest angÄende vad vi Àter, skillnad pÄ ekologiskt/konventionellt och om hur hemskt vi behandlar vÄran kropp). Ser verkligen inte fram emot det, kan jag inte bara ha en praktisk dag i svinhuset istÀllet? Eller en till beteendestudie pÄ *lÀgg till en djurart hÀr*?

Elsaharr
0

#13 Vad hette den? :)

Zingo ;D

Frosstis
0

Är lite kluven pĂ„ vad jag ska göra. Har planer att Ă„ka som au pair till usa efter studenten 2017 eller 2018, och vet inte vad jag ska göra med charlie dĂ„ jag kommer vara borta i minst 1 Ă„r. Kanske sĂ€ljer honom, för vet ingen som vill ha honom i ett Ă„r. Vill inte lĂ€mna honom i stallet och inte heller hĂ€r hemma. Hmm.. Verkar vara svĂ„rt att hitta fodervĂ€rdar ocksĂ„.. :S

aliiciaj
0

#16 Den heter "Fed Up", rekommenderar att se den, vÀldigt bra och informativ!

Peak303
0

NĂ€r man sitter hĂ€r kollar hane till sin hona som ska ha kull tidigast vĂ„ren 2017.. đŸ˜‚

-'  Malin Hultman

Irmelinis
0

#19 Hahaha. SĂ„nt dĂ€r gör jag med
 för att det Ă€r sĂ„ trĂ„kigt att vĂ€nta (men det mĂ„ste man ju
) och varför inte vara vĂ€l förberedd liksom? Eller nĂ„t đŸ˜Ž

www.alrunans.weebly.com/

Peak303
0

#20 Lite sĂ„ đŸ˜‚
Finns sĂ„ mĂ„nga snygga hanar jag hade velat ha till Ester att det kommer bli sĂ„ sjukt svĂ„rt att vĂ€lja đŸ˜ź

-'  Malin Hultman

Irmelinis
0

#21 Är det Ester som stannar, eller har du fortfarande bĂ„da tjejerna kvar? Vad Ă€r det du önskar hos Esters nya pojkvĂ€n, nĂ„t speciellt drag du tittar efter?

www.alrunans.weebly.com/

Peak303
0

#22 Just nu Àr bÄda fortfarande kvar. Och det blir förmodligen Ester som fÄr stanna. Han ska vara sÄ obeslÀktad som möjligt med henne. Brokad och gul eller zobel 8D Sen fÄr han gÀrna vara klassad högt eller gÀrna ha potential till att klassa upp sig. Minst klassad vid PARNING vill jag i alla fall att han Àr svÄrklassad. Men har en hane jag verkligen tycker Àr fin och skulle kunna passa. Men Àr osÀker för Àr ju ett tag kvar och kan ju komma mÄnga fina hanar tills dess :o

-'  Malin Hultman

Irmelinis
0

#23 SĂ„ himla spĂ€nnande ju! Du kommer sĂ€kert ha en lĂ„ng lista pĂ„ hanar att vĂ€lja mellan nĂ€r det blir dags. Kanske du fĂ„r lĂ„ta Ester vĂ€lja vem hon tycker Ă€r snyggast utav dem? đŸ˜‰ Ă„r det hos olika uppfödare du kollar runt, eller har ni nĂ„gon lista pĂ„ avelsdjur inom hoppföreningen?

www.alrunans.weebly.com/

Maleficum
4
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3

Denna har varit klar ett tag nu, Àr en ettÄrspresent till min brorsdotter :) Kaninen Àr Herr Kanin frÄn Majas Lilla Gröna av Lena Anderson.

Peak303
1

#24 Man frĂ„gar de olika aktiva hopparna om de lĂ„nar ut sina hanar bara. đŸ™‚

-'  Malin Hultman

Adirfen
0

#11 Har samma problem! Galet irriterande 😳

Frosstis
0

Vart pĂ„ kost kurs! Det var faktiskt kul :) Nu nĂ€r jag har Ă€tit vĂ€ldigt onyttigt (godis, vitt bröd, kakor, choklad, glass och allt möjligt) Varje dag i typ 2 och en halv vecka sĂ„ kanske jag nu kan ta det lite lugnare med det hahaha! 
 Ă–nskar jag bodde hemifrĂ„n, hade vart sĂ„ mkt lĂ€ttare att hĂ„lla sig till en bra kost dĂ„ :)

Frosstis
0

Vart pĂ„ kost kurs! Det var faktiskt kul :) Nu nĂ€r jag har Ă€tit vĂ€ldigt onyttigt (godis, vitt bröd, kakor, choklad, glass och allt möjligt) Varje dag i typ 2 och en halv vecka sĂ„ kanske jag nu kan ta det lite lugnare med det hahaha! 
 Ă–nskar jag bodde hemifrĂ„n, hade vart sĂ„ mkt lĂ€ttare att hĂ„lla sig till en bra kost dĂ„ :)

[Elwania]
4
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Idag kom Zelda och Vidas selar sÄ de fick sig en provtur i hagen ;)

Peak303
7

Älskade fina kanin, tĂ€nk att du idag fyller hela 6 Ă„r <3

-'  Malin Hultman

Irmelinis
1

Grattis Bentley, hoppas du har mĂ„nga fina Ă„r kvar! đŸ„ł

www.alrunans.weebly.com/

EmelieJosefine
1

Grattis Bentley! :)

Fridaaaa
1

#31 Grattis Ă€lskade fina Bentley :D â€ïž

missanÂŽs
1

#31 Grattis pĂ„ födelsedagen charmtrollet Bentley! đŸŽ‚đŸ˜ƒđŸŽˆ

Och superfina bilder (som vanligt) Malin! đŸ˜

BaltizSimbaLukas
0

vad Ă€r detta för fĂ€rg/teckning? NĂ„n som vet??đŸ€”

"Ett hem utan kanin, Àr bara ett hus." ~Jag

Följ gĂ€rna min och min kompis kaniners instagramkonto: simbaochlukas !

Ha det gött, igelkött!

Peak303
0

#36 Gul/svart japantecknad :)

-'  Malin Hultman

BaltizSimbaLukas
0

#37 ok tack🙂

"Ett hem utan kanin, Àr bara ett hus." ~Jag

Följ gĂ€rna min och min kompis kaniners instagramkonto: simbaochlukas !

Ha det gött, igelkött!

ninen DH
2

Sov gott Ă€lskade Frippe. đŸŒș7,5 Ă„r gammal đŸ’”đŸ˜­ Kommer sakna dig sĂ„ otroligt, du var nĂ„got speciellt.

Trebit
3

Satt med Benjie pĂ„ golvet nĂ€r jag plötsligt började hicka. Benjie blev gravt förnĂ€rmad och stampade i golvet efter varje hick. Kanske vet han nĂ„nting om hicka som inte vi andra har nĂ„n aning om
?

Tumblr - ☆ - Instagram

Frosstis
0

Nu har jag Àntligen glasögon!! KÀnns lite konstigt men jag vÀnjer mig nog :)

#39 vila i frid <33

Irmelinis
1

Nu har lille buse-Sirius, 5 mĂ„n gammal,  börjat bita pĂ„ soffan đŸ˜Ą och skvĂ€tta, sĂ„ nu Ă€r det dags att han flyttar ut ur buren i vardagsrummet till en större box dĂ€r han kan röja runt lite och skvĂ€tta bĂ€st han vill. Liten har blivit stor!

www.alrunans.weebly.com/

Peak303
4

Yatzys reaktion med snön x'D

-'  Malin Hultman

Elsaharr
0

Hahaha,mjau lÀngtar tills Dalarna fÄr snö (eller iaf dÀr jag bor) sÄ Dolly ocksÄ fÄr testa snön xD

Zingo ;D

aliiciaj
0

Det Àr nÄn amerikansk kille pÄ instagram som Àr i princip besatt av bilder pÄ Haren. Han har ritat av Haren och ritat dit nakna kvinnor bredvid Haren, och nu har han börjar rita av en bild pÄ mig och Haren. Hela hans instagram bestÄr av nakna kvinnor han ritat av, sen plötligt kommer en bild pÄ mig och Haren, hmm kÀnns lite halvcreepy :p

Irmelinis
0

#45 Oj! det Ă€r helskumt ju.. đŸ€”

www.alrunans.weebly.com/

Smilla Kanin
0

KÀnslan nÀr du ska tÀvla pÄ lördag och inte hittar dina tÀvlingsböcker :(

Trebit
0

#45 Men vad obehagligt! Har en man som skickar mig meddelanden var och varannan dag till min tumblr jag har för kaninerna, Ànnu mer nu nÀr jag inte uppdaterat pÄ ett tag. Det han skickar Àr ganska harmlöst, att han tÀnker pÄ oss och kaninerna, men det innehÄll som finns pÄ hans egen blogg gör mig seriöst obehagad. Det Àr sÄ svÄrt att veta hur man ska bemöta det ocksÄ?

Tumblr - ☆ - Instagram

aliiciaj
0

#46 Ja, verkligen :/ #48 Ja det Àr kul att kaninerna fÄr lite "fans", men ja en del tror jag inte riktigt har helt sunda tankar om kaninerna. Men sÄ lÀnge de Àr vÀnliga och inte allt för groteska sÄ lÄter jag det vara, gÄr de för lÄngt fÄr det bli en block pÄ dem :p

Peak303
0

#45 Vad Àckligt :O Har som tur Àr inte rÄkat ut för nÄgot sÄdant Ànnu o.o

-'  Malin Hultman

missanÂŽs
0

#43 Oj vad stor Yatzy blivit, hur gammal Ă€r han nu? đŸ˜

#45 Vad skumt och obehagligt
 LĂ€gger inte ut bilder pĂ„ mig sjĂ€lv just lite dĂ€rför. Man vet aldrig vem som kan fĂ„ tag pĂ„ bilderna. SĂ„klart jag inte vill att nĂ„gon ska ta kanin eller hamster bilderna heller, men det kĂ€nns Ă€ndĂ„ inte lika "lĂ€skigt" som om det skulle handla om bilder pĂ„ mig sjĂ€lv.. đŸ˜‡

Peak303
0

#51 Eller hur đŸ˜ź Han Ă€r ca 8 mĂ„nader, galet vad tiden har gĂ„tt đŸ˜‚

-'  Malin Hultman

[Elwania]
4

Är det bara jag som Ă€ldkar att kolla uppfödares hemsidor, jag tycker det Ă€r otroligt kul! Samma sak med deras tidagre kullar och teman osv. :)

emms
0

Dagen började jÀttebra med ett sms frÄn mamma dÀr det stod att jag fick lÀgenheten jag var och kollade pÄ igÄr. BestÀms att vi ska Äka till gbg och skriva pÄ kontrakt imorgon.

Vid 5 tiden fĂ„r jag ett till sms dĂ€r det stod att hyresvĂ€rden har Ă€ndrat sig pga massa konstiga anledningar. Vi uppfyllde villkoren och allting sĂ„ förstĂ„r inte vad problemet Ă€r. 

Sjukt ledsen och besviken iaf, var den perfekta lilla ettan đŸ˜•đŸ˜­

Emma

Irmelinis
2

#53 Du Ă€r inte den enda! Jag Ă€lskar att sitta och titta, drömma, kolla linjer och kullar. đŸ˜ƒ

Försöker göra en egen hemsida till mina kommande kullar, lite krÄngligt Àr det att fÄ det som man vill.. provar Weebly just nu..

www.alrunans.weebly.com/

Irmelinis
0

Kollar igenom underbart fina kaninfoton pĂ„ Tumblr. 

Fast det Àr rÀtt mÄnga som har ordentligt stor hakpÄse och ser allmÀnt feta ut..

www.alrunans.weebly.com/

Frosstis
0

#54 Äh :// vart var den?

Klara16
0

Kollat igenom bilder ;) Hittade denna bild pÄ Vilda nÀr hon precis hade flyttat in!

[Elwania]
2

#55 Åh vad kul! Ska bli kul att kolla igenom nĂ€r den Ă€r klar! â˜ș

Frosstis
0

Vart produktiv ikvĂ€ll! Åkte till ikea typ halv sex, köpte bland annat byrĂ„, matta och plĂ€d! Sen Ă„t jag middag dĂ€r och sen Ă„kte jag hem o byggde ihop byrĂ„n helt sjĂ€lv! :))) Och sĂ„ har jag fixat, Ă€r klar nu! Woo, men de Ă€r jĂ€ttemysigt!

Men
 har en frĂ„ga, nĂ„gon som vet hur man kan förhindra att kaninen kissar pĂ„ mattan? AlltsĂ„ han har dĂ„ börjat kissa pĂ„ golvet dĂ„ och dĂ„.. ehh!! Är jĂ€tteorolig att han ska kissa pĂ„ mattan.. fĂ„r typ lĂ€gga en filt pĂ„ mattan, men aa.. usch jobbigt med en halvrumsren kanin..

Peak303
6

Älskar kaninernas nya namnskyltar đŸ˜

-'  Malin Hultman

Irmelinis
0

#61 WOW! SĂ„ fina! đŸ˜

Letade sjÀlv efter nÄgon typ av nyckelring med bricka man kunde hÀnga pÄ buren som namnskylt. Har du gjort dem sjÀlv?

www.alrunans.weebly.com/

Fridaaaa
0

#61 Tjusiga! :D

Peak303
0

Eller hur đŸ˜
#62 Nej det Ă€r en i min klubb som har gjort dem đŸ™‚

-'  Malin Hultman

Irmelinis
0

#64 HĂ€ftigt! Jag mĂ„ste ocksĂ„ hitta nĂ„n som gör sĂ„na fina i metall.. 

Försöker lÀra mig se skillnad (utan att kolla genkoden) pÄ zobelsiames blÄ och zobel blÄ/brun, men jösses.. ibland Àr de sÄ himla lika. Finns det nÄt knep?

www.alrunans.weebly.com/

granboskaniner
1

kan inte sluta Ă€lska denna bild pĂ„ min egenuppfödda Heli med sin kastrerade farbror 🙂 Det som inte mĂ„nga tror pĂ„ att att Brian faktiskt Ă€r Helis riktiga farbror 😃

Irmelinis
2

Sally hÀnger med mig vid skrivbordet pÄ sin lilla filt. NÀr hon inte hittade nÄgon hundmat pÄ golvet sÄ hoppade hon upp till mig istÀllet.

www.alrunans.weebly.com/

Fridaaaa
0

Messi Àr rolig. Försöker sno hundarnas torrfoder i skÄl hela tiden. Han ger sig inte heller. Ligistkanin! xD Aldrig mött pÄ en kanin som gillar kött?

Irmelinis
0

#68 Har en likadan ligist hĂ€r hemma.. Sally Ă€ter ALLT. Speciellt hundmat! Envis som synden Ă€r hon. 

Hon fĂ„r bra med Motion ialla fall eftersom hon springer som en galning runt hela huset och letar efter hundarnas torrfoderskĂ„lar varje morgon och varje kvĂ€ll đŸ˜‰

www.alrunans.weebly.com/

Maleficum
0

Min första kanin gillade att Àta hundmat! (Han var en dvÀrgvÀdur). Alla mina angoror har aldrig visat intresse för det dÀremot. Men angororna verkar mer krÀsna Àn vÀdurar (om jag jÀmför med mina angoror och min kusins vÀdurar).

Irmelinis
0

Ja precis, det Ă€r vĂ€durarna som Ă€r matgalningar hĂ€r ocksĂ„..  Mina lĂ„nghĂ„riga kaniner bryr sig aldrig om hundmat eller mat vi tappat pĂ„ golvet. Sally VĂ€dur memorerar alla stĂ€llen hon hittat mat pĂ„ med en gĂ„ng, sĂ„ kollar hon alla stĂ€llena varje dag, hon har ett minne som en hĂ€st đŸ˜ƒ

www.alrunans.weebly.com/

Fridaaaa
0

#69 Haha! Ja man fÄr se det sÄ. Han springer in till sitt "rum"; kommer tillbaka och hÄller pÄ sÄ fram och tillbaka :P Galningen och envis haha!

aliiciaj
0

#62 NÀmen vad söt! Idag Àr det fredag, men kÀnner verkligen inte att jag kan ta helg. Tenta i allmÀn farmaceutisk kemi pÄ mÄndag. Gah det Àr en miljon grejer att hÄlla reda pÄ, enheter, minustecken, sjuttio miljoner formler och massa begrepp.

Frosstis
3

Min kanin Ă€r inte sĂ„ förtjust i mĂ€nniskomat, har dock aldrig provat hundmat, men min förra dĂ€remot, herregud! Han var en lejonhuvad och sĂ„ fort han hörde att jag tuggade eller drack nĂ„gonting kutade han upp i min sĂ€ng och snodde vad det nu var jag Ă„t.. han tog hela mackor och han Ă„t Ă€ven hundgodis, den lilla rackaren! <3 

saknar honom sĂ„, han var vĂ€rldens bĂ€sta och underbaraste kanin❀

Frosstis
0

kĂ€nslan nĂ€r mamma köpt en hel kasse med kakor frĂ„n kexfabriken😃

Fridaaaa
0

TÀnk om man hade kunnat vinna nÄgon miljon eller tvÄ :P Jisses vilken lyx kaninerna hade levt i dÄ, Ànnu bÀttre Àn nu xD

Irmelinis
0

#76 De hade fĂ„tt ett helt underjordiskt slott eller hur?  đŸ˜ƒ

www.alrunans.weebly.com/

Fridaaaa
0

#77 Eller nÄtt! Haha! Hade nog gjort om den boden som stÄr tom, och gjort det till en enda stor "Kaninbur" plus för förvaring och massa rolig inredning :D

Frosstis
0

skulle installera sims pÄ min mac men sÄ inser jag att man mÄste ha en windows dator för att kunna spela :((

Irmelinis
2

Tror jag blivit lite skadad efter allt jag lĂ€st pĂ„ om kaninfĂ€rger
idag jag  gick förbi mitt lilla bord i hallen och fick syn pĂ„ mina prydnadssaker, och tĂ€nkte genast 
"NĂ€men, den ekorren Ă€r ju zobel blĂ„! Eller Ă€r den zobelsiames? Hmm" đŸ˜‚ đŸ€Šâ€â™‚

www.alrunans.weebly.com/

EmelieJosefine
0

Jag vill tÀÀÀÀÀvla xD

Maleficum
0

Söt ekorre ^^

För dem som inte hÀnger pÄ akvarieforumet eller fÄgelforumet sÄ flytta dessa tvÄ fluffen hem till mig igÄr =D En dröm jag haft sen jag börja med fÄglar för sÄdÀr 20 Är sedan (Àr Paristrumpetare vilket i Sverige Àr en extremt ovanlig form av kanariefÄgel).

Honan (lÀngst in) Àr 2,5 Är och hanen 1,5 Är. Tar gÀrna emot förslag pÄ namn till dem =D GÀrna nÄgot namn med betydelse.

Katniss
0

#82 Min första tanke À Miriam pch Bertil.. xD

R.I.P. Anton 💔

Maleficum
0

#83 Miriam heter min SvÀgerska sÄ det kan nog bli lite förvirrande ;)

Bertil skulle det nog snarare bli ursprungsformen Bertilo (eller Bertold) men vet inte om han Àr sÄ ljus och glÀnsande.

Men tack för förslagen =D

Fridaaaa
0

SnÀlla tomten, ge mig en kanin i julklapp haha!

NÀ blir att vÀnta till vÄren tÀnkte jag, enklare :)

Irmelinis
0

#85 Hoppas tomten lyssnar pĂ„ dig! 

Om du skaffar en liten unge nu sĂ„ kan hon bo inne nĂ€ra dig först i vinter, sĂ„ hon blir riktigt go och social, sen lagom till vĂ„ren kan hon gĂ„ med Messi. SĂ„ hon inte bondar med honom mer Ă€n med dig đŸ‘ đŸ˜‰

www.alrunans.weebly.com/

Fridaaaa
0

#86 Kam hoppas đŸ˜‰ ("rĂ„kar" nĂ€mna det för sambon dĂ„ och dĂ„ haha")

Ja en sĂ„ social kanin som Messi vill jag gĂ€rna ha, han Ă€r supersocial :D 
Smart ide ;)

Smilla Kanin
0

Klippt alla kaniners klor idag, helt sjĂ€lv. Brukar behöva hjĂ€lp av mamma men idag klarade jag det helt sjĂ€lv, haha. *stolt* đŸ˜‚

Irmelinis
0

#88 Bra jobbat!

www.alrunans.weebly.com/

Katniss
0

#88 Hur gjorde du? TÀnkte nÀmligen klippa Antons klor imorgon, men han tycker om att slita Ät sig tassarna precis innan jag ska klippa.. :/

R.I.P. Anton 💔

Frosstis
0

#90 testa att ge han jÀttemycket pellets sÄ han Àr upptagen med att tugga nÀr du klipper :) Det gör jag nÀr jag klipper sjÀlv och har han i knÀt.

Katniss
0

#91 FÄr testa :) De blir nog grÀs, dock, för han Àter pellets sÄ snabbt xD

R.I.P. Anton 💔

Adirfen
0

Primerose och Dandelion kanske :) #82

Frosstis
0

#92 om du stoppar flera i munnen gÄr det nog bra Àven om han Àter dom fort :) du fÄr bara försöka klippa fort bara och sen nÀr han börjar leta efter mer godis fÄr du stoppa in fler i munnen

Katniss
0

#94 Jag fÄr nog ta hjÀlp av nÄgon dÄ, sÄ han blir matad och klippt samtidigt :)

R.I.P. Anton 💔

Fridaaaa
0

#90 Jag brukar sÀtta kaninen pÄ ett bord och klippa :) Ev lÀgga handdiuk över

Frosstis
0

#95 Hehe ja det ska nog gĂ„ bra😃

Katniss
0

#97 Man borde nÀstan filma det, han kommer ju se riktigt nöjd ut om han blir matad en massa :)

R.I.P. Anton 💔

missanÂŽs
0

Varför ska helgerna vara sĂ„ korta för! Pallar inte med skola imorgon
 đŸ˜“

Annars fĂ„r jag vĂ€l önska allt gott kaninfolk och kaniner glad advent! Nu Ă€r det bara drygt 4 veckor kvar tills julafton. đŸ‘‹

Frosstis
0

#98 haha hÀr Àr charlie nÀr han var bebis o vi klippte klor med godis :)

Smilla Kanin
0

#89 Tackar :P

#90 Haha, den första var enkel behövde bara lÀgga henne pÄ rygg sÄ lÄg hon still. Den andra var lite mer bÄngstyrig men fick alla klorna klippta tillslut. Den tredje (som jag aldrig klippt pÄ innan dÄ jag haft honom ungefÀr 1 mÄnad och det inte behövts) var otroligt envis. VÀgrade totalt vÀgrade lÀgga sig pÄ rygg, gick bara upp igen direkt. SÄ tillslut fick han sitta istÀllet och sÄ fick jag försöka sÄ gott jag kunde, haha.

aliiciaj
0

Köpte nyss ett ortoskop, var tvungen att passa pÄ nÀr de hade rea + gratis frakt. Nu kan jag kolla kindtÀnderna sjÀlv pÄ mina kaniner, för jag tror det kan vara bra att göra en liten tandiskoll pÄ kindtÀnderna ocksÄ :p

Adirfen
0

#102 Hur anvÀnder man det?

Katniss
0

Vad heter dvÀrgvÀdur pÄ engelska? Google translate hÀvdade 'mini lop' O.o

R.I.P. Anton 💔

missanÂŽs
0

#104 Jag har för mig att det Àr Mini Lop :)

[RC1393]
0

#104 Miniature lop (mini lop) Ă€r en dvĂ€rgversion av dvĂ€rgvĂ€dur. Holland lop eller Dwarf lop Ă€r det som gĂ€ller beroende pĂ„ om man Ă€r i Storbritannien eller USA, minns dock inte vilket som gĂ€ller i vilket land😛

Trebit
1

#106 Det Ă€r ett jĂ€kla trassel med alla olika namn och standarder
 Nu utgĂ„r jag till en början frĂ„n de amerikanska benĂ€mningarna.
Vad jag har lĂ€st Ă€r Holland Lop mindre och har en mer trubbnosig standard Ă€n vĂ„r svenska dvĂ€rgvĂ€dur, de har ocksĂ„ en mer kompakt och upprĂ€tt kropp.  Vikten ska enligt standard vara ca 1,3 kg, men upp till 1,8 kg Ă€r ocksĂ„ vanligt.
Mini Lops Àr större Àn Holland Lops, har inte lika trubbigt ansikte och har en lÀgre stÄende kropp, de ser ut mer som limpor nÀr de sitter/ligger. Den rastypiska vikten varierar lite mellan honor och hanar, men ligger mellan 1,4 - 3 kg.
Mini Lops kallas Dwarf Lops i Storbritannien.

Miniature Lops (brittisk Mini Lop) Àr inte samma som de amerikanska Mini Lops, utan Àr den brittiska standarden pÄ Holland Lops, dÀr de fÄr ha en maxvikt pÄ 1,6 kg. Rasen Àr relativt ny och utvecklades frÄn de första avelsdjuren som anvÀndes till Holland Lops skapade.

Bilder pÄ rastypiska Holland Lops:
lÀnk lÀnk Bilder pÄ rastypiska (Amerikanska) Mini Lops:
lÀnk lÀnk

Vad jag kan se sÄ Àr standarden för vÄra dvÀrgvÀdurar olik alla dessa raser, men jag föredrar att anvÀnda Mini Lop eftersom utseendet i rasstandarden Àr mest lik vÄra dvÀrgvÀdurar, Àven om Mini Lops (US) i regel Àr aningen större. Undantaget Àr de av vÄra dvÀrgvÀdurar som avlas fram med importerade förÀldradjur, dessa brukar vara mer lika Holland Lops.

KĂ€llor:
http://www.rabbitmatters.com/dwarf-lop.html
https://en.wikipedia.org/wiki/Holland_Lop#Conformation_and_Showing
https://en.wikipedia.org/wiki/Mini_Lop
https://en.wikipedia.org/wiki/Miniature_Lop
http://rabbitbreeders.us/holland-lop-rabbits
http://www.corkyscave.net/Fact%20Sheet.htm

Tumblr - ☆ - Instagram

Irmelinis
0

#107 OMG, det var Ă€nnu mer förvirrande Ă€n jag trodde
 kan de inte hitta pĂ„ unika namn till de olika varianterna ialla fall, sĂ„ det blir lĂ€ttare att skilja dem Ă„t đŸ€”

www.alrunans.weebly.com/

Trebit
0

#108 Jag pratar en del med bĂ„de Amerikanska och Brittiska kaninĂ€gare och dĂ„ var jag tvungen att lĂ€ra mig att anpassa vilket namn jag benĂ€mnde raserna med, men det Ă€r verkligen ett trassel. De olika raserna har ju ocksĂ„ olika standarder, sĂ„ som jag ser det Ă€r det 3-4 raser istĂ€llet för tvĂ„, och vĂ„r dvĂ€rgvĂ€dur Ă€r en femte

Tumblr - ☆ - Instagram

Fridaaaa
0

Stormade pÄ bra inatt! Lite saker hade flygit ivÀg.
Kaninerna i boden mÄdde bra.
Messi var lite smÄtt orolig till och frÄn inatt men lugnade sig sen

Trebit
0

#107 Nu nÀr jag kikar pÄ de dvÀrgvÀdurar som Àr "Champions" i Sverige pÄminner de mycket mer om Holland Lops i ansiktet Àn hur de "vanliga" (vad jag antar Àr) mindre rastypiska dvÀrgvÀdurarna ser ut. Kan det ha att göra med import kanske?
Det verkar ju som att vÄra dvÀrgvÀdurar kommer ifrÄn samma grundavel som Holland Lops (enligt https://sv.wikipedia.org/wiki/Dv%C3%A4rgv%C3%A4dur).

(förlÄt jag tycker det hÀr med olika rasstandarder Àr alldeles för intressant, Àven om jag har mycket vÀldigt lite intresse för Avel och utstÀllning i stort)

Tumblr - ☆ - Instagram

[RC1393]
0

#107 Ja, att det var ett trassel med dessa hade jag koll pĂ„ men Ă€r vĂ€rre Ă€n jag trodde, utgick bara frĂ„n vad som stĂ„r i standarden😂 Men jag tycker att alla olika lops ser ut som vĂ„ra svenska dvĂ€rgvĂ€durar, för mĂ„nga varianter finns ju pĂ„ dvĂ€rgvĂ€dur (mer eller mindre rastypiska dock). Det enda som egentligen skiljer Ă€r vikten.

Frosstis
1

ÄÄÄÄh det snöar pĂ„ ifokus❀

Irmelinis
0

#113 Det Ă€r bevis för att internet faktiskt Ă€r bĂ€ttre Ă€n verkligheten đŸ˜‰ đŸ˜ƒ

www.alrunans.weebly.com/

[RC1393]
0

F*n sĂ„ jobbigt allt blev! Tankarna finns hos nĂ€rmaste anhöriga, min tremĂ€nning och hennes barnđŸ˜•â€ïž

Frosstis
0

#114 hehe ja!! vill att det snöar hĂ€r :( det snöade nĂ€r det var storm i landet men det smĂ€lte under natten! jag var sÄÄÄÄ lycklig nĂ€r det snöade pĂ„ kvĂ€llen, verkligen stora flingor😍

missanÂŽs
0

#115 Oj har det hĂ€nt nĂ„got? Styrkekramar i sĂ„ fall â€ïžđŸ˜•

Trebit
0

LĂ€ngtar verkligen efter riktig snö! IgĂ„r föll nĂ„gra flingor men idag har det endast varit regn

Tumblr - ☆ - Instagram

aliiciaj
0

I mÄndags snöade det iör första gÄngen i Uppsala och snön har faktiskt legat kvar. Medan i Stockholm Àr det bara regn. TÀnk att det kan vara sÄ stor skillnad, Stockholm som bara ligger en timme frÄn Uppsala. Fast ska man tÀnka sÄ sÄ kan man ju tÀnka att Uppsala ligger bara en timme frÄn GÀvle och GÀvle tillhör Norrland, sÄ Uppsala Àr nÀstan Norrland ;)

Adirfen
0

Usch, Àr sjuk idag, illamÄende och krÄnglande mage
 Tur man har sÀllskap av hunden och kaninen. Mina pÀlsklingar :) <3

aliiciaj
2

InbÀddat innehÄll kan anvÀnda tredjepartscookies och spÄrningsskript.

Idag fick kaninerna komma ut en kortis, vilket de inte fÄtt göra pÄ nÄgra veckor för det har varit lite kallt. Humlan visade direkt sin enormt stora glÀdje och gjorde massor av bushopp överallt :D

Katniss
0

#121 :)

R.I.P. Anton 💔

Maleficum
0

#121 Vad roligt att se glÀdjeskutt i slow Motion! Man ser verkligen hur hela skinnet skakar pÄ dem ^^ och gillar den lilla bakut kicken precis i slutet!

[RC1393]
0

#177 Pappan i familjen omkom i en arbetsolycka, jĂ€mngammal med mina förĂ€ldrar och alldeles för ung😕

missanÂŽs
0

#120 Tycker mer det liknar en fĂ„rskinnsfĂ€ll đŸ˜‚

#124 Nej vad sorgligt đŸ˜•MĂ„ste vara otroligt jobbigt för alla anhöriga â€ïž

Adirfen
0

#125 Haha, ja hon matchar fÀllarna hÀr hemma :)

Frosstis
0

Blöder nĂ€sblod sĂ„ himla ofta, och mĂ„nga gĂ„nger forsar det verkligen! HĂ€nt tvĂ„ forsande nĂ€sblod fall  i dag haha.. imorse och sĂ„ slutade det inte blöda sĂ„ jag fick smĂ„springa till bussen och sen nu precis nĂ€r jag tvĂ€ttade ansiktet, ganska jobbigt faktiskt.

Fridaaaa
0

Yey! Ledig 4 dagar nu! Perfekt :D

Peak303
0

Orkar inte med att jag Äkt pÄ ögoninflamation.. D:

-'  Malin Hultman

Fridaaaa
2

#129 Tummen ner!

emms
2

Mio och Miramis Àr pÄ upptÀcksfÀrd tillsammans i lÀgenheten för första gÄngen! Det gÄr bra, Mio Àr lite pÄ ibland men Miramis Àr sÄ snabb sÄ blir hon trött pÄ det kommer hon lÀtt undan. Hon har Àven putsat Mio frivilligt idag! Och han henne, men tror han kommer bli mer dominant.

Men ser ut som om dom kommer bli bĂ€sta kompisar snart đŸ˜ƒ

Emma

Smilla Kanin
0

Mjush! Nu har det börjat blÄsa en hel del, stackars kaninerna:/

Irmelinis
0

#131 Vad hÀrligt! Visa gÀrna bilder pÄ dem tillsammans!

www.alrunans.weebly.com/

Fridaaaa
0

Ledig idag men kan inte ha kaninerna i hagarna, kĂ€nns ruttet. 
BlÄser pÄ tok för mycket och regn, sÄ bÀttre för dem i boden :/ Men Messi hade nog velat ut menmen fÄr se hur vÀdret blir imorgon.

KÀnns som lördag xD

ajanki
4
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

FÄr hem tvÄ nya kaniner pÄ söndag, lÀngtar!

Irmelinis
1

#135 ÅÅÅH WOW sĂ„ fina, Ă€r det rex bĂ„da tvĂ„? đŸ˜

www.alrunans.weebly.com/

ajanki
1

#136 Tack! Nej, geparden Àr ju rex eller ja, liten rex och schecksatinen Àr rexbÀrare.

Adirfen
1

#135 Geparden Àr sÄ lÀcker :)

Irmelinis
1

#137 Vill gĂ€rna se fler bilder pĂ„ satinen đŸ™‚

www.alrunans.weebly.com/

ajanki
3

#138 Tack!

#139 Jag har bara en till bild just nu dÀr han Àr pytteliten. Lovar att fota massor nÀr han kommer hem och lÀgga ut dom :)

missanÂŽs
0

Först stormen Freja, sedan Gorm och nu Helga! Riktigt blĂ„sigt hĂ€r i smĂ„land đŸ€Ș

Frosstis
0

funderar pĂ„ att Ă„ka till Frankrike som utbytesstudent nĂ€sta Ă„r!! đŸ˜ƒ Mamma sĂ€ger att jag fĂ„r sĂ„ ska lĂ€sa lite mer om det :)

Fridaaaa
0

#141 HÀr vid smÄlandsgrÀnsen blÄser det inte storm, Àn, men lugnet före stormen kanske xD

ajanki
0

HĂ€r blĂ„ser det ocksĂ„ som bara den (VĂ€stergötland) Ă€r chockad att vi faktiskt fortfarande har ström

Storip
0

UpptÀckte nyss att bannern var snöig ^^ sÄ fint :) Hur lÀnge har den varit det?

https://sites.google.com/site/vargidetskaniner/home

Fridaaaa
0

#145 bara 1-2 dagar :)

Storip
0

#146 DĂ„ Ă€r jag inte helt borta alltsĂ„ 😉

https://sites.google.com/site/vargidetskaniner/home

missanÂŽs
2

Brukar sitta och lĂ€sa pĂ„ olika uppfödares hemsidor dĂ„ jag tycker att det Ă€r intressant att lĂ€sa om vad de har för olika Ă„sikter och vĂ€rderingar om Avel. De flesta har med i sina avelsmĂ„l att inte avla vidare pĂ„ defekter och att fĂ„ fram friska kaniner. Men trots det sĂ„ har de planerade kullar som Ă€r beslĂ€ktade med defektled som Exit som har gett flera ungar med bettfel

Att dom vĂ€ljer att avla vidare pĂ„ defekter Ă€r vĂ€l deras sak, men att de skriver raka motsatsen
 Tycker inte jag kĂ€nns sĂ€rskilt seriöst eller ansvarsfullt. :|

Irmelinis
0

#148 Ja, har sett mĂ„nga sjĂ€lv ocksĂ„. En del bryr sig inte alls, fastĂ€n de vet om defekterna i linjerna, andra tror att "min kanin har inget bettfel sĂ„ han Ă€r frisk" och tĂ€nker inte pĂ„ att kaninen Ă€ndĂ„ kan vara bĂ€rare av bettfel som den ger vidare till sina ungar. 

En annan teori som en del har Àr att det mÄste vara tvÄ bÀrare för att det ska finnas risk för bettfel, och dÄ Àr det okay att avla pÄ ev. bÀrare + frisk kanin.

www.alrunans.weebly.com/

Irmelinis
0

Naturligtvis kan man aldrig vara sÀker, dÄ det Àr sÄ mÄnga faktorer i arv+miljö som samverkar nÀr defekter uppkommer, men man kan göra sitt bÀsta och undersöka linjerna. Och vara öppen med bettfel och annat som uppkommer i ens egna linjer, sÄ andra uppfödare fÄr chansen att ta slÀktingar ur Avel.

www.alrunans.weebly.com/

Maleficum
0

#149 Det kÀnns ju som en knasig teori för dÄ kommer man ju aldrig bli av med problemen (eller fÄ det betydligt svÄrare att bli av med dem).

Katniss
1

SÄg just sista avsnittet av Bron. Nej Saga, grÄt inte, dÄ grÄter jag ocksÄ! D:

R.I.P. Anton 💔

missanÂŽs
0

#152 Åh jag vill ocksĂ„ kolla pĂ„ Bron, men jag Ă€r sĂ„ himla rĂ€dd för "lĂ€skiga" filmer đŸ€(Vet inte ens om den Ă€r lĂ€skig (😂) men jag tycker typ minsta lilla ljudeffekt eller blick/min kan vara lĂ€skigt nĂ€r jag Ă€r ensam hemma t.ex.) Men fĂ„r tvinga mig sjĂ€lv att se den, den verkar ju spĂ€nnande i vilket fall! đŸ˜‰

Fridaaaa
0

#152 FÄr inte sluta som det gjorde haha!
Nu lÀngtar jag Ànnu mer till nsta sÀsong xD

Irmelinis
0

#152 Jaaa, det gjorde jag med
 đŸ˜­ 
SpÀnnande, spÀnnande!

www.alrunans.weebly.com/

Katniss
0

#153 Den ör verkligen jÀttebra! :) #154 NÀr kommer nÀsta sÀsong ut? O.o

R.I.P. Anton 💔

Fridaaaa
0

#156 Ingen aning men borde komma en till med tanke pÄ hur den slutade :)

Diskussionen har nÄtt max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.
InlÀgget Àr lÄst för nya kommentarer