(S) Kaniner
Nu har vi proppfullt inne hos oss och det har även dom andra omplaceringshemmen jag känner till. Därför letar vi nu akut hem eller jourhem åt dessa två underbara individer.
Dessa två säljs ENDAST tillsammans.
Namn: Tusse & Tova
Ras/Djurtyp: Kaniner, dvärgvädur/lejonhuvade
Ålder: Tusse är 1 år och 9 mån, född 24 feb 2014. Tova är 1 år och 3 mån, född 9 aug 2014.
Uppfödare/djuraffär: Okänt
Personlighet:
Tusse är en otroligt snäll och charmig hane som aldrig skulle göra något ont. Han lyssnar till sitt namn hyffsat bra och det bästa han vet är att vara ute och skutta fritt i lägenheten. Väldigt nyfiken kille som gillar att utforska. Han är också väldigt matglad i allt från pellets till godis. Hans favorit godis är små mjölklinser och morötter. En väldigt social kille som älskar att bli klappad. Ge man honom massa kärlek så får du dubbelt tillbaka. Han älskar sin dotter Tova och skulle nog göra allt för henne.
Tova är en vädigt söt och sprallig tjej som älskar att gräva och bygga bo i buren. Hon är dock mycket skyggare än vad Tusse är behöver mer tid för att känna sig trygg och bekväm. Hon tycker det är lite läskigt att bli upp plockad från buren men när du väl håller i henne så tycker hon det är ganska behagligt. Precis som hennes far så älskar hon mat och att vara ute och skutta i lägenheten men håller sig i närheten av buren eller Tusse. Hennes favorit godis är morotschips. Denna lilla tjej kan uppfattas som svår då hon är skyggare än vad Tusse är men om man ger henne den tid hon behöver för att lära känna en så är hon precis lika go och glad som sin far.
Kastrerad: Ja, båda är det.
Vaccinationer: Nej
Anledning till omplacering: Anledningen till att jag behöver lämna ifrån mig mina älsklingar är pga att min sambo är väldigt allergisk mot pollen och gräs vilket gör att han reagerar väldigt starkt på när jag bara öppnar hösäcken. Det har gått bra fram tills nu när det börjat påverka hans andning. Den andra anledningen är att vi ska separera och jag kan inte ta med mig kaninrna och dom kan heller inte stanna hos min sambo pga allergi. Vi bor i en lägenhet och kaninerna har fått bo inne med oss. Det är med sorg i hjärtat jag skriver till er och behöver er hjälp, då jag önskar att jag kunde behålla mina älsklingar. Jag har inte lagt ut annonser på blocket om att jag behöver omplacera mina kaniner då dom betyder alldeles för mycket för mig för att dom ska annonseras som en möbel. Dom är värda bättre än så.
Problematik: Nej det skulle jag inte påstå. Det enda jag kan komma på är att Tusse kan markera lite om man rör hans mat när han äter, hehe. Jag vet inte om det är någon dålig vana men båda hårar väldigt mycket, går lite i perioder och behöver lite extra pälsvård för att förhindra tovor osv. Ingen av dom gillar att sitta stilla länge så vid t.ex. kloklippning är det bästa att lägga dom på rygg med öronen uppåt i någons knä och sedan låta någon annan klippa. Tova kan uppfattas som väldigt sprattlig men hon behöver bara lite mer tid och kärlek så lovar jag att hon kommer bli lika social som Tusse.
Övrigt:
båda är försäkrade hos Agria. Vill även tillägga att jag precis betalat in försäkring för både Tusse och Tova nyligen så dom är försäkrade 1 år framåt.
Sjukdomshistoria och eventuella nuvarande sjukdomar?
Ingen av kaninerna har haft någon form av sjukdom, enda gångerna dom besökt vetrinär är när dom kastrerades.
Hälsningar, Missan och djuren! ❤️
Sajtvärd för Border Collie iFokus
Bilder. :)
Hälsningar, Missan och djuren! ❤️
Sajtvärd för Border Collie iFokus