OT - :((
Blev bara tvungen att skriva av mig lite.. Hittade idag en knöl på min ena råtta :( Troligtvis en tumör, sitter precis mellan frambenen, stor som en vindruva.. Usch vad hemskt det känns, hon lider ju inte eller så, men jag vet ju att den kommer växa, och med tiden kommer bli tvungen att ta bort henne :'( Ingen rolig lördag alls!!
En bild på älsklingen Gerd! <3

Nej vad tråkigt :( Jättesöt bild! <3

Nej, vad jobbigt! Hoppas det går bra ..
Tusen kramar.
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se
Vad tråkigt :(
Mitt ena masrvin har också en tumör :(
- Mvh Emma

Åh vad tråkit :(
Tack för allt stöd <3
#3, usch, visst är det hemskt ? :(((
#5 Ja, men han kommer nog som tur är kunna leva sitt liv ut med den iaf
- Mvh Emma
#6, vad skönt! Så länge djuret inte lider så går det ju. Min råtta lider ju inte Än iaf, men hon lär väl göra det så småningom :////
Men åh, va ledsen jag blir för din skull! :( Hoppas hon lever ett bra tag till iaf!
GUD vad tråkigt :(
nej så trist! :( hoppas inte tumören växer. Jättefin råtta :)

Vad tråkigt! :(
Tack så mkt allihopa! Det betyder mer än ni tror. Jag e så j*vla förbannad just nu. Alla jag har berättat det här för idag (mina närmsta vänner, familj) har inte brytt sig ett endaste j*vla dugg! Dom har sagt typ - "ok", å sen pratat om annat. Bara för alla inte älskar råttor kan man väl ändå ha förståelse för att jag blir ledsen av att min älskade gumma är sjuk o har en Tumör!!? Är det för mkt begärt att man iaf kan få ett "gud vad tråkigt"? Jag tycker inte det, men tydligen är det alldeles för mkt att kräva.

#12: Vad jobbigt!
Lider verkligen med dej. *tusen tröstkramar*
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se
Tråkit att höra, men hon är jätte söt! :)
#13, ja det är det verkligen :/ Förväntar mig inte att det ska bli världens djupaste snack om saken, men att totalt sakna förståelse för att det är jobbigt tycker jag är totalt respektlöst. Ändå har flera av dom som inte bryr sig djur själv, så dom borde väl verkligen kunna sätta sig in i situationen:S Spelar ingen roll om det är en katt, en råtta eller ett marsvin, det är djur som betyder Mkt för en i vilket fall som helst :(
#14, hon är sjukligt söt, enligt mig :)

Nej vad hemskt:'( Vad söt hon var<333
Så synd att hon kanske kommer att dö.
Men du kan fara till en vetrinär och se om du de kan göra något åt det. Iallfall försöka att ge er lite mer tid tillsammans,
Ursh! jag vet exakt hur de känns :( Min hamster fick en tumör, men vi tog bort han för att vi inte ville att han skulle lida <3 många varma kramar till dig och Gerd <''3

#12 Så jobbigt..
#17, i vissa fall går det att operera tumörer, men, det gör man mest på ungra djur. Hon är ändå över året och inte särskilt ung. Det är inte säkert att hon skulle klara en operation, plus att det kostar flera tusen kronor, jag vill inte utsätta henn för den stressen. De flesta råttägarna låter tumören vara o avliva då det är dags, så att säga. Det är humanast.

Nej, vad jobbigt. :(
Söt bild, förresten…

Vi får hoppas att Gerds tumör är godartad och inte växer alltför fort! Verkligen jättesöt plutt:) Synd det är så riskabelt att operera och dyrt..
När min första råtta , Gawii (min avatar) fick tumör och jag berättade det för någon så antingen brydde de sig inte eller så skrattade de och tyckte det lät roligt att råttor får tumörer och var oförstående att jag var ledsen för det…
Jag fick några månader till med Gawii efter att tumören hittats.
På alla hjärtans dag i år, onsdagen den 14 feb, kl 14.00 fick hon somna in.
Och nu på onsdag kl 14.00 ska min kära gubbe Cheetah somna in pga bakbensförlamning..
Vad är det med onsdagar kl 14.00 egentligen..slumpen?..:/
Vad tråkigt :(:( Kramar till dej <3
Fy vad hemskt.. Beklagar!!
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
Usch vad tråkigt :/
NEEEJ:'( Gud så hemskt! Gerd är ju världens vackraste! <3 Kan det inte vara en godartad tumör då? För de är väl inte farliga?
Våran hund har någon knöl på sidan, lika stor som en körsbärstomat ungefär. Jag vet inte om det är en tumör eller något annat, men hon far inte illa av det iallafall, och det är ju tur. Henne kan man inte direkt operera heller, då hon är 15 år och tyvärr inte har så många år kvar. Det är ju en risk att operera också.
Tusen miljoner tröstkramar till dig <33 Förstår att du är ledsen och så, och tråkigt att ingen vän eller familjemedlem bryr sig.
Men vi finns ju här för dig på KIF :) <3

Fy så hemskt
Herregud så söt hon är<3 *en miljard tröstkramar till dig*
#22 Min kanin Busan fick också somna in på alla hjärtans dag i år :'(
- Mvh Emma

vad tråkigt :( hoppas de kmr gå bra iaf <3 kjamisar <3
#22, oj, då vet du hur jag har det då :/ Tyvärr råkar ju vi råttägare ut för sjukdomar förr eller senare, hos nästan alla råttor :S Beklagar både Gawii o Cheetah!
#26, är det en godartad så växer den långsammare .. Knölen på din hund kan ju bara va en fettknöl, förhoppningsvis! Min bästa väns hund som dom nyss tog bort var 12 år och hade flera knölar, ja ungefär som körsbärstomater, på olika ställen på kroppen. Det var bara fettknölar :) Så vi får hoppas att det är nåt sånt ofarligt din hund har :) Tack för stödet!