Selträna ålder?
Hur gammal tycker ni att kaninen ska vara innan man börjar selträna?🤔
Jag började korta stunder så fort jag fick hem min vid ca 8-10v ålder.
Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus
Underskatta aldrig värmen från en kall nos 
Vid tre månader brukar de flesta säga är okej 🙂
Uppfödning dvärgvädur och velveteen lop:
www.alrunans.weebly.com/
Medlem i Sveriges Kaninvälfärdsförening
Vid 3 månader gärna senare.
Handlar om deras skelett varför man inte bör göra de tidigare.
-' Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt
Helst inte innan 3 månader!
Not your mom, not your milk.
men selträning i form av att ha på en sele i Hage utan koppel kan väl inte vara något problem? :) bara en tanke, vissa kaniner får ju panik i sele och då kan det ju vara bra att tidigt lära dem att selen inte är farlig? :) men selträning med koppel kan man ju vänta med till kaninen är minst 3 månader, jag väntade tills min var ett år :)
Jag brukar ha sele på min först då de är runt 3 månader, även om det bara är i Hage.
-' Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt
#5 Nej det kan man ha så länge man har 100% uppsikt när kaninen har selen på i hagen :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#7 tar för givet att folk har koll när en kanin är i Hage, men då ser jag Hage som något som inte är helt säkert, typ en Hage utomhus utan tak, är "hagen" helt säker som kaninen har tillgång till utan uppsikt ser jag det som en inhängnad/kaningård :) Typ som att jag aldrig lämnar en häst utan uppsikt i en paddock men hästen går utan uppsikt nästan dygnet runt i hagen :)
#8 Tyvärr finns det många som lämnar dem utan uppsikt med sele på och risk att fastna :( Sett de som haft kaniner lösa med halsband :(
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jag börjar selträna ganska snabbt när jag får hem dem och vi känner varandra :) däremot går jag inte promenader i sele förens 3 månader. (då sägs skelletet vara utvecklat)