Kanin iFokus

Kanin

Etikettbur-och-aktivering
Läst 738 ggr
mjillah
0

Grävmöjligheter

Hej! 

Har en teddykille här hemma i lägenheten. Har under hösten tagit ut honom en del så han fått hoppa runt på gräsmattorna i området där jag bor. Detta har dock blivit mer sällan när de nu allt som oftast är mörkt när jag kommer hem på dagarna. Får känslan av att han är lite "nedstämd" och uttråkad. Bland annat så gräver han i sin bur vilket inte funkar så bra då han bor på madrass med handduk över. 

Har letat runt lite efter tips? och funderar på att göra någon typ av "grävlåda" åt honom. Nu är han ju teddyvädur dock så många material är uteslutna, han vistas i hela lägenheten och därför får det inte vara något som fastnar i hans päls som han sedan släppar med sig och strör runt över allt. Har funderat lite på någon typ av sand men vet inte om det funkar med teddypälsen. 

Är det någon med liknande problem som har några förslag?

Sashhi
0

Kan du inte ta ut honom i koppel/sitta vid hagen ett tag när du kommer hem? Gör ju inget om det är lite mörkt om man har en säker sele och ficklampa med sig :-) så får han böka lite.

Not your mom, not your milk.

[Nikita14]
0

Testa papperspellets, typ Toalätt. De fastnar inte i pälsen.

Irmelinis
0

En stor kartong med torra löv i. Så kan du gömma lite godisbitar under löven.

Uppfödning dvärgvädur och velveteen lop: 
www.alrunans.weebly.com/
Medlem i Sveriges Kaninvälfärdsförening

mjillah
0

Tack för svaren! 

Löv känns som en bra ide! Toalätt har han i sin toalåda så det funkar nog tyvärr inte. 

Brukade ta ut honom innan när de var ljusare, ska även bli bättre med det på helger osv, tyvärr bor jag i ett väldigt oroligt område så är ganska obekväm med att gå ut när det blivit mörkt…