Kanin iFokus

Kanin

Etikett: utanför-Àmnet-ot
LĂ€st 3586 ggr
Peak303
4

Klotterplank #275

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nytt klotterplank đŸ‘

-'  Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, SkÄne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt 

missanÂŽs
1

Första kommentaren! đŸ˜Ž

VĂ€nliga hĂ€lsningar Ellen GladStjĂ€rnor

Storip
0

NĂ„gon som sĂ€ljer Stampe pellets i Stockholm? Akut behov av foder 😞

https://sites.google.com/site/vargidetskaniner/home

L!na
0

Hejsan🙂
Min dvv Ă€r vĂ€ldigt liten för sin Ă„lder tycker jag. Man kan beskriva henne som ett stort marsvin med lĂ„nga öron och svans. Kan jag fĂ„ ungar med henne i vĂ„r eller Ă€r hon för liten för det? Kan inte se framför mig att det kan fĂ„ plats kaninungar i hennes lilla mage

Just nu Àr hon ett halvt Är och vad jag har lÀst pÄ olika kaninsidor ska dom typ vara fullvuxna dÄ.

Om ni vill se bilder pĂ„ henne kan ni gĂ„ in pĂ„ en av mina "instagrammar" dĂ€r jag heter: ellatheprincess_ 

Hon Àr den rexpÀlsade dvv.

VĂ€ldigt tacksam för svar!😃

[RC1393]
0

#3 Vid 6 mĂ„n Ă„lder Ă€r de inte fullvuxna, snarare kring ett Ă„rs Ă„lder eller senare, men dĂ„ breddar de sig mest sista tiden. Upplever att mĂ„nga fĂ„tt smĂ„ ungar i Ă„r, jag har 6 ungar pĂ„ 5-5,5 mĂ„nader som Ă€r betydligt mindre Ă€n mina tidigare ungdjur i den Ă„ldern. Vanligtvis ligger de pĂ„ ca 1,7-1,8 kg vid den Ă„ldern men dessa vĂ€ger som mest 1,5 kg. FĂ„r se om de blir större senare😃

Adirfen
0

SĂ„ skönt med höstlovđŸ€—

Trebit
0

Önskar att jag ocksĂ„ hade höstlov! Har min sista inlĂ€mning i den hĂ€r kursen imorn och sen börjar nĂ€sta kurs pĂ„ mĂ„ndag
 Men helg fĂ„r jag i alla fall!

Kaninerna Benjie och Luna

Tumblr - ☆ - Instagram

Medlem i Sveriges KaninvÀlfÀrdsförening

L!na
0

Tack för ditt svar🙂

Usagi_
1

Neej bara tvÄ dagar kvar av lovet :(

~ Be sure to taste your words before you spit them out ~

Frosstis
1

skulle Äkt till danmark idag men kom ihÄg allt plugg jag bara skjutit upp sÄ fick stanna hemma :(

Irmelinis
1

Fick just veta att kaninen jag skulle Ă„ka och hĂ€mta i december hastigt har gĂ„tt bort. Är sĂ„ ledsen, han var den finaste lilla dvv-hanen jag nĂ„nsin sett. đŸ˜ąđŸŒș Han skulle gett sĂ„ fina ungar. 

Det Ă€r tredje kaninköpet nu i höst som inte gĂ„r som planerat. Har lite otur verkar det som

Uppfödning dvĂ€rgvĂ€dur och velveteen lop: 
www.alrunans.weebly.com/

Maleficum
0

#10 Usch vad trÄkigt! Har haft extrem otur med mina fÄglar pÄ senaste tid sÄ vet hur trist det kÀnns.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Irmelinis
0

#11 Vad har hĂ€nt med fĂ„glarna? đŸ˜• Vilken sorts fĂ„glar har du? 

Jag hĂ„ller pĂ„ att leta upp en ny kull, det Ă€r en ovanlig fĂ€rg jag vill skaffa sĂ„ rĂ€tt svĂ„rt att hitta. Finns kanske en som Ă€r leveransklar till jul.. đŸ€”

www.alrunans.weebly.com/

Maleficum
0

Hade skrattduvor. Hade en hona (mamma Octarine), en hane (pappa Idun) och deras son (Sam) frÄn en kull jag tog för nÄgra Är sedan. Hade en annan hane (Thaum) som gick bort förra hösten men de tre kvarvarande funka bra ihop enda tills vÄren (hÀcksÀsong). Hade bestÀllning pÄ ungar sÄ tog nÄgra kullar och fick en hona som jag ville spara, tyvÀrr flög den in i en spegel och dog nÀr den bara var nÄgra veckor gammal :( SÄ bestÀmde mig för att sÀlja Sam för att fÄ lite ro i flocken. Var nere pÄ landet (vÀstkusten) sÄ de bodde ute i temporÀr voljÀr, nÄgon vecka efter att Sam flyttat blev Octarine tagen av en mink och Idun var (sÄklart) helt chockad. I slutet av sommaren sÄ hade jag hem en annan hane (en unge jag fött upp för flera Är sedan som var efter Octarine och Thaum (mina tvÄ favoritduvor jag haft) men han var extremt bossig och tryckte ner Idun jÀttemycket sÄ ett dygn senare flytta den hem igen (dock hade Idun piggnat pÄ sig lite nu och var mer pigg och social) började kika runt efter en ung hona istÀllet men för nÄgon mÄnad sedan sÄ gick Àven Idun bort. SÄ har pÄ ett Är gÄtt frÄn fyra fÄglar (om man inte rÀknar med ungarna jag hade i vÄras) till ingen fÄgel alls :( första gÄngen pÄ ca 20 Är jag Àr helt utan fÄglar av nÄgon sort.

Irmelinis
0

#13 Usch vad jobbigt, allt pĂ„ samma Ă„r! Och inte en enda kvar, vad tomt det mĂ„ste kĂ€nnas. Du valde sĂ„ fina namn pĂ„ dem ocksĂ„! 

Hur Àr skrattduvor i temperament och personlighet? Jag vet ingenting om just duvor, men Àlskar fÄglar i allmÀnhet.

www.alrunans.weebly.com/

Maleficum
0

#14 Är riktigt tomt trots kanin, hund och massor av akvarium. Idun Ă€r den enda jag inte döpt (han hette sĂ„ nĂ€r jag tog över honom dĂ„ de trodde det var en hona). Octarine och Thaum Ă€r döpta efter Terry Pratchetts Discworld serier (Octarine Ă€r namnet pĂ„ magins fĂ€rg och Thaum Ă€r den mĂ€ngd magi det gĂ„r Ă„t att trolla fram en liten vit duva (han var ljust cream fĂ€rgad sĂ„ sĂ„g vit ut) eller tre biljardbollar). Sam vart det eftersom det kunde funka pĂ„ bĂ„de Hona eller hane?.

Skrattduvor Ă€r supermysiga! Som att ha riktigt lugna mindre högljudda papegojor som inte förstör =P Även om ensamma hanar kan lĂ„ta en del och sĂ„ Ă€r det ju hĂ€ftigt med deras skrattande lĂ€te. Är den typ av duva som magiker anvĂ€nder nĂ€r de trollar (ofta albino variant men finns ca 40 olika fĂ€rgvarianter) blir lĂ€tt tama och Ă€ter hela frön sĂ„ man slipper fröskal över allt. Är ju lite större sĂ„ krĂ€ver ju en del plats (ungefĂ€r storlek fast kraftigare som nymfkakadua) och de Ă€r nyfikna sĂ„ de Ă€r gĂ€rna med och kikar vad man gör. Inga problem att transportera heller (bra nĂ€r man Ă„ker mycket mellan olika platser som jag gör) de tar det mesta med ro. Mina bodde fritt inne utan problem, de hade vissa platser de mest höll sig till (dĂ€r de ofta bajsade sĂ„ hade ikeamattor dĂ€r som Ă€r lĂ€ttstĂ€dade) sen gilla kaninerna att jaga runt dem nĂ€r de gick nere pĂ„ golvet. Bara man inte glömde Ă€tbara saker framme fĂ„r dĂ„ var de dĂ€r direkt och pilla runt i det.

Fridaaaa
0

Åh mĂ„nga kaninraser jag vill ha! xD

Medarbetare: SĂ€llskapskaniner, Support.

Elsaharr
0

#16 Samma hÀr! Vill mest ha hollÀndare och fransk vÀdur, de verkar vara sÄ hÀrliga!

Zingo ;D

Irmelinis
0

#16 Som till exempel? đŸ˜ƒ
Jag har fastnat sÄ totalt för dvÀrgvÀduren nu, kan inte tÀnka mig nÄgon annan ras.

www.alrunans.weebly.com/

Irmelinis
0

#15 Det lĂ„ter hĂ€rligt! Visste inte att duvor kunde vara sĂ„ sĂ€llskapliga och roliga att umgĂ„s med. Och i sĂ„ mĂ„nga fĂ€rger! đŸ˜ƒ Hur gamla brukar de bli? 
Jag Àlskar verkligen alla sorts fÄglar, nog det mest fascinerande djuret som finns. Fast har alltid tvekat pÄ att skaffa en, just för att de lever sÄ himla lÀnge, skrÀpar ner och ofta lÄter vÀldigt mycket.

www.alrunans.weebly.com/

Maleficum
0

#19 Allt beror ju pĂ„ vad man Ă€r ute efter och vĂ€lja art efter det, finns ju i alla möjliga storlekar bĂ„de som lĂ„ter lite och mycket men skrĂ€p blir det ju ofta (om inte annat fjĂ€drar vid ruggning).  Skrattduvor blir normalt nĂ„nstans runt 10-15 Ă„r gamla men de kan bli Ă€ldre, rekordet jag kĂ€nner till Ă€r nĂ€ra 30 Ă„r. Hade en hona jag övertog dĂ„ hennes partner avlivades och tidigare Ă€gare hade haft henne i 16 Ă„r men de var osĂ€kra hur gammal hon var innan de fick henne (kunde varit sĂ„ gammal som fyra Ă„r) och hon levde hos mig iallafall 2 Ă„r innan hon dog. SĂ„ iallfall inte sĂ„ extremt lĂ€nge som större papegojor ofta blir. MĂ„nga mindre fĂ„glar blir ju inte alls lika gamla och vill man ha nĂ„got riktigt vacker men tystlĂ„tet sĂ„ Ă€r Gouldsamadiner nĂ„got att kika pĂ„ (dock Ă€r ju mindre finkar svĂ„rare att fĂ„ tama om man Ă€r ute efter det) finns i en hel del framavlade fĂ€rgvarianter men viltformen Ă€r nog den mest fĂ€rggranna.

Alltid gillat fÄglar och var (om man bortser frÄn fiskar) det första husdjur jag skaffa.

Fridaaaa
0

#17  Verkligen!

#18 BÄde raser jag har haft och aldrig haft: Frasse, hermelin, hollÀndare t.ex :D
DvÀrgvÀdur Àr underbar ras, och Àven lejonhuvad dvÀrgvÀdur. Men har tvÄ dvÀrgvÀdurar redan sÄ vill komma in med nÄgot nytt :D

Frosstis
0

Är ocksĂ„ sugen pĂ„ massa mer kaniner sĂ„ jag snart spricker!! Jag vill ha hermelin, rex, liten rex, belgisk jĂ€tte, tysk jĂ€ttescheck, dvĂ€rgvĂ€dur, stora chinchilla, lejonhuvad, ÄÄh finns sĂ„ mkt jag vill ha!

Irmelinis
0

#21 SpĂ€nnande ju! Tycker fortfarande du ska ha en hollĂ€ndare, tĂ€nk vad mycket roligt du kan ha med en sĂ„n social ras, du som spenderar sĂ„ mycket tid med dina kaniner đŸ™‚ Och tĂ€nk vad mycket bus Messi och en hollĂ€ndare kan hitta pĂ„ tillsammans đŸ˜ƒ

www.alrunans.weebly.com/

kanin och hÀst
0

Åh, har brutit en tĂ„ och mĂ„ste ha gips och hoppa med kryckor i 4 veckor!(vĂ€ldigt ovanligt för en bruten tĂ„, de brukar ofta bara behöva tejpas) Och det kĂ€nns som om jag sviker kaninerna eftersom jag inte kan gĂ„ med de till hagen, gĂ„ med dem i sele eller lĂ„ta de springa löst eftersom jag inte kan stöda pĂ„ foten ett dugg
 TĂ„n vĂ€rker dessutom vĂ€ldigt mycket!:( Jag mĂ„r sĂ„ dĂ„ligt över att kaninerna mest fĂ„r sitta i buren förutom om jag frĂ„gar nĂ„gon riktigt snĂ€llt om de kan lyfta ut kaninerna. Jag hatar att svika det bĂ€sta som finns i mitt liv, jag hatar att svika mina bĂ€sta vĂ€nner och de enda som kan fĂ„ mig att skratta nĂ€r jag helst vill dö, jag hatar att svika mina Ă€nglar, ljusen som lyser upp min dag och jag hatar Ă€ven att svika hela mitt hjĂ€rta!:( Jag vill bara bli frisk igen sĂ„ jag kan ta hand om de bĂ€sta sakerna som hĂ€nt mig ordentligt igen!

Ett liv utan djur Àr inte vÀrt att leva

Fridaaaa
0

#23 Haha! Ja de hade nog levt loppan ;)
Ja just det gepard rex hade jag velat ha đŸ€€
HollÀndare vill jag ha vissa fÀrger som inte Àr sÄ lÀtt tycker jag att alltid hitta :( Men fÄr se till vÄren, inga nu under vintern i alla fall :)

missanÂŽs
0

Jag lĂ€ngtar verkligen tills vi skaffar kanin igen!😃Kommer skaffa en vĂ€durskorsning som jag förhoppningsvis kommer börja hoppa och tĂ€vla med senare
 đŸ˜

Fridaaaa
0

Genomförkyld, igen blöö

aliiciaj
7

Efter att varit skilda i en vecka nu pÄ grund av Humlans kastrering Àr de Äter igen förenade med varandra. SÄ glada de blev av att trÀffa varandra igen, följer varandra överallt och sover sÄ tÀtt ihop som bara möjligt.

Irmelinis
0

#20 Tack för att du delar med dig! đŸ‘ Coolt att duvor blir sĂ„ gamla Ă€ndĂ„, om jag skulle skaffa fĂ„glar skulle jag  vĂ€lja en sort som sjunger vackert utan att vara skrĂ€nig, om det finns. Utseendet har inte sĂ„ stor betydelse, jag tycker alla sorters fĂ„glar Ă€r sĂ„ himla vackra. De ser sĂ„ kloka ut (och det Ă€r de ju oftast ocksĂ„!).

www.alrunans.weebly.com/

Irmelinis
0

#28 De Ă€r sĂ„ söta, jag dööör đŸ˜ đŸ˜

www.alrunans.weebly.com/

Maleficum
1

#29 Inga problem =) En klassiker om man vill ha en sÄngfÄgel Àr vÀl kanariefÄgeln! Dock ska man passa sig för de avlade sÄngkanarierna om man vill ha nÄgon tystnad alls ;) De ger sig verkligen inte utan sjunger nÀstan konstant och intensivt, fÀrg eller raskanarierna Àr ofta lite mildare i sÄngen och de kan bli tama (bild pÄ Amy, hon valde hellre att vara med mig Àn med burkompisarna, en riktig liten pÀrla). HÄller just nu pÄ att bestÀmma mig vad för fÄgelart som ska flytta in hÀr nÀst, nu nÀr jag Àr helt fÄgellös kan man ju börja om lite och tror nog jag ska gÄ tillbaka till mindre finkar igen (lÀttare att ha fler nÀr man inte har gigantiska ytor). Men just nu ligger valet pÄ tre varianter som inte Àr helt vanliga och lÀtta att fÄ tag pÄ sÄ lÀr nog dröja ett tag till innan det flyttar in nÄt nytt.

Irmelinis
0

#31 Gud, vad fin! Helt underbar ju.. Hur vet man skillnaden pĂ„ avlade sĂ„ngkanarier, fĂ€rg-och raskanarier? Brukar det stĂ„ pĂ„ uppfödares hemsidor? Vilken sort var din Amy? đŸ™‚

Åh fĂ„r jag se, lĂ€nka till de tre ovanliga finksorterna du hittat, please *nyfiken*

www.alrunans.weebly.com/

Frosstis
5

Har Ă€ntligen börjat Ă€ta veganskt i skolan, Ă„t nĂ„gon biff idag i skolan och det var faktiskt gott, mycket godare Ă€n Ă€ckliga korvar dom andra fick! Önskar bara jag fick Ă€ta veganskt hemma men det fĂ„r vĂ€nta :) Är pĂ„vĂ€g iaf!

Irmelinis
0

#33 Bra jobbat! đŸ™‚

www.alrunans.weebly.com/

Frosstis
0

#34 tack :))

Maleficum
1

#32 Köper man frÄn riktiga uppfödare sÄ vet man vad man fÄr. DjuraffÀr kan det ju vara lite allt möjligt. Amy köpte jag av nÄn inne i stan som bara ville ha hanar (fick Àven med en annan hon trodde var en hona men visa sig vara en mobbad hane och han var en sÄngkanarie (waterslager) men honan hade ingen ring eller nÄt sÄ var troligen nÄn blandning.

De jag Àr intresserade av Àr egentligen inga ovanliga arter bara ovanliga fÀrger och former ;) En ide Àr att gÄ tillbaka till zebrafink (min allra första fÄgelart jag börja med) men i den ovanliga pingvinteckningen, nÀsta Àr gouldsamadin men svarthuvad blÄ lilabröstad variant, sen Äterkommer dÄ kanariefÄgel men Àr mest sugen pÄ nÄgon av de friserade varianterna och dÄ frÀmst paristrumpetare, men har börjat kika lite pÄ fiorino som Àr en lite mindre variant av friserad och kan vara bÄde med eller utan "hÀtta". Lite mer "normal" kanarie jag kikat lite pÄ Àr de supersöta gloster kommer ocksÄ bÄde med eller utan "hÀtta".

Irmelinis
0

#36 Ahhh, hade skrivit ett lĂ„ngt svar men det försvann! Skriver igen imorgon đŸ‘

Skrattade sĂ„ gott Ă„t den brun-vita fiorino finken med Beatles-frisyren! đŸ˜‚ đŸ˜‚Googlade "crested canary", himla coola smĂ„ hattar de har, en del vĂ€ldigt vĂ€lkammade och prydliga, haha.

www.alrunans.weebly.com/

Frosstis
0

grr dumma kanin kissade pÄ golvet!! usch varför gjorde han det -.- blev vÀl sur för jag la sopptunnan utom rÀckhÄll, Ät massa frukt som han ville ha skalet av. aja, at least han inte kissade pÄ mina klÀder. suck.

emms
0

#38 Mio kissade med pĂ„ golvet idag! Inte hĂ€nt sen han blev kastrerad
 Internationella kissa pĂ„ golvet dagen i kaninalmanackan? đŸ˜ƒ

Emma

Maleficum
0

#37 Har hÀnt mig massor av gÄnger ocksÄ, Àr sÄ himla irriterande.

Dem Àr vÀldigt söta med "hÀttorna" dock mÄste man tÀnka extra nÀr man avlar pÄ dem för dubbel upplaga av genen Àr dödlig (dör redan som foster) sÄ bÀst Àr ju alltid att ha bÄda sorterna :) KanariefÄglar Àr vÀl lite extra roliga i det avseendet att de kommer i massor av olika fÀrger och former och storlekar precis som kaninerna gör =D

Frosstis
0

#39 haha men Äh, tur jag inte Àr ensam! xD Jag vill kastrera charlie sÄ han kan va i sÀngen med mig utan att kissa ner den men en balle Àr i magen sÄ det kostar mkt och blir stort ingrepp tyvÀrr! hahaha

---------

va uppe i stallet o red idag, gick sedan upp o myste med kaninerna. en av dvÀrgkaninerna hade blivit flyttad in till marsvinsburen, undrar varför. och en av jÀttekaninerna var borta, ska frÄga runt lite varför de har Àndrat och vart kaninen Goliat Àr.

aliiciaj
0

Idag fick himlen en ny Àngel. Idag togs vÄr hÀst Canra bort, endast tre Är gammal. Hon hade belagringar pÄ halskotan som gjorde att nerverna inte riktigt fick plats sÄ hon var halt till och frÄn pÄ vÀnster fram. Det gick inte att veta om det vad genetiskt sÄ vi kunde inte heller avla pÄ henne. Det Àr sÄ hemskt för hon var en sÄ otroligt fin hÀst med kapacitet att kunna gÄ lÄngt inom dressyren. Kommer sakna henne <3

Smilla Kanin
0

Ibland förstĂ„r jag inte hur min engelskalĂ€rare tĂ€nker

Hon har gett oss 45 glosor som vi ska lĂ€ra oss pĂ„ 5 dagar, vi har en hel del andra lĂ€xor ocksĂ„. 

Tur att det blir mörkt snabbt sĂ„ hinner jag vara ute hos kaninerna 2 timmar och sedan sitta med lĂ€xor tills jag ska lĂ€gga mig. Hatar högstadiet, jag vet att det inte Ă€r nĂ„got mot universitetet och allt annat sĂ„dant men allt Ă€r sĂ„ stressigt just nu
.

[RC1393]
0

#43 FörstĂ„r dig, lĂ€xor Ă€r det vĂ€rsta. Glad att jag inte har sĂ„nt lĂ€ngre men Ă€ndĂ„ tycks jag ha tonvis med arbeteđŸ€”

Denna vecka har jag tvĂ„ kapitel körkortsteori till körlektionen i morgon, 7 sidor matte och ett antal fysikuppgifter (Ă€ven de inför morgondagens lektioner, ligger lĂ€tt efter
), samhĂ€llsprov pĂ„ fredag med bara denna vecka som förberedelse samt en inlĂ€mningsuppgift pĂ„ engelskan pĂ„ söndag. Ja just de, jag ska dessutom lĂ€sa in mig pĂ„ stilfigurer och analysmodeller pĂ„ svenskan+ skriva en massa grejer till mitt gymnasiearbete. Det Ă€r ett under att jag klarar detta, men snart sĂ„ Ă€r det jullov och sedan Ă€r det bara slutspurten mot studenten, jag fixar det hĂ€r👍

Irmelinis
0
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Vila i frid min finaste, vackraste, goaste Iller. đŸŒș
Vi kommer sakna dina bus, ditt röjande och grĂ€vande. Min Iller piller, som pillade pĂ„ allting. Dina vackra ögon och underbara pĂ€ls. Du har gett oss sĂ„ mycket glĂ€dje varje dag, det ska du veta. Det Ă€r redan tomt utan dig đŸ’” đŸ˜ą

(Usch, jag Ă€r sĂ„ ledsen. Hon var ju bara 3 Ă„r! VeterinĂ€ren sa att det antagligen var nĂ„n sorts förgiftning, att hon verkar ha avlidigt vĂ€ldigt hastigt. ) Det vĂ€rsta med att ha djur Ă€r detta

www.alrunans.weebly.com/

Fridaaaa
0

#45 Beklagar :(

Irmelinis
0

Tack đŸ˜• Vill ju ha mĂ„nga, mĂ„nga kaniner.. de fĂ„r inte dö frĂ„n mig sĂ„hĂ€r
 först hanen jag skulle köpa och nu min Iller-flicka. Hoppas inte jag gjort nĂ„t fel med henne.. ska nog flytta deras Hage ifall det var dĂ€r hon Ă„t nĂ„got giftigt.

www.alrunans.weebly.com/

Fridaaaa
0

#47 Ja lÄter klokt.
Jag har haft Är dÀr flera dött av olika orsaker och kÀnns lika jobbigt varje gÄng :(

missanÂŽs
1

#45 Åh, beklagarđŸ˜•â€ïž

Irmelinis
0

Det Ă€r ju sĂ„ jobbigt nĂ€r det kommer som en överraskning, har inte sett ett enda tecken pĂ„ att hon skulle vara dĂ„lig, dĂ„ hade jag flyttat in henne med en gĂ„ng och haft uppsikt över henne. đŸ˜•

Tror du hennes bror kommer bli deprimerad nÀr syrran Àr borta och han blir ensam? Han var ju liksom hennes skugga, hon bestÀmde och han följde henne i allting.. har ni mÀrkt nÄgon skillnad pÄ kaninen som blir kvar?

www.alrunans.weebly.com/

Frosstis
1

#45 vad trÄkigt beklagar :(

Fridaaaa
1

#50 Ja Ă€r ju det :( Varit med om det flera gĂ„nger :( 
Jag har mÀrkt skillnad pÄ vissa av mina, de har inte varit sig sjÀlva, livats upp igen nÀr de fÄtt ny kompis :)

Frosstis
0

ser sÄÄÄ suddigt D; men Àr för lat för att gÄ och prova bÄgar igen.. ugh.

Frosstis
0

kan svenska hollywoodfruar lÀggas upp pÄ tv3 plar snart eller?! grrrr den skulle vart ute igÄr.

emms
1

Sugen pĂ„ att klicka hem en stor HOL nu dĂ„ Mio troligen fĂ„r sĂ€llskap nĂ€sta vecka och dĂ„ behövs det för att bĂ„da ska kunna kĂ€ka hö samtidigt. Vad tycker ni? Ska jag? đŸ˜‡

#45 Himla trĂ„kigt Irmelinis, hon var sĂ„ fin â€ïž

Emma

Maleficum
0

#43 Skillnaden pÄ högstadiet och senare gymnasium och universitet Àr ju att man har större valmöjlighet över vad man faktiskt vill plugga pÄ de senare!

SjÀlv blev jag inte bra pÄ engelska förrÀn jag börja lyssna pÄ engelska ljudböcker vilket var lÄngt efter gymnasiestudierna (har alltid varit otroligt sprÄkobegÄvad och varit nÀra IG pÄ bÄde svenska och engelska). Numera lyssnar jag och lÀser nÀstan enbart engelska böcker sÄ ibland kan jag inte ens komma pÄ svenska orden för vissa saker :P

#50 Inte alls skoj nÀr de gÄr bort, speciellt inte i sÄ unga Är heller!

Jag var orolig för min ena hona (hade mamman, syster och bror) efter att mamman försvann för den honan blev deprimerad och matvÀgra nÀr hon inte fick tillrÀcklig uppmÀrksamhet och stimulans. Kastrerade brorsan sÄ de kunde gÄ som sÀllskap men var orolig att han skulle dö före (han hade haft lite problem med stopp i magen och hade smÄ knölar i skinnet medan hon varit kÀrnfrisk) men som "tur" var dog hon först. Hanen hade aldrig haft nÄgra problem att bo sjÀlv innan och hade inga problem att bo sjÀlv efterÄt ocksÄ, han levde nÀstan ett helt Är till innan han gick bort sÄ det Àr ju helt individuellt hur de reagerar. Vet att en annan hona i kulle var precis som den jag spara, blev anorektisk nÀr hon inte fick tillrÀcklig uppmÀrksamhet.

Irmelinis
0

#56 Ja.. vi fĂ„r se hur hennes bror mĂ„r nĂ€r hon Ă€r borta. Gillar inte att ha kaniner en och en sĂ„ sĂ€llskap ska han fĂ„ sen, bara inte just nu. Det fĂ„r vĂ€nta ett tag, kanske i början pĂ„ nĂ€sta Ă„r. Stackars liten. 

Min lilla Iller var verkligen speciell. Fastnade för henne direkt i den kullen, hon hade sĂ„ vackert huvud och kroppsform redan som liten. Gav henne det finaste namnet som passade henne sĂ„ bra, hon var som en liten iller, in och ut genom smĂ„ hĂ„l överallt. 

Jag och sambon satt och pratade om alla hennes hyss ikvĂ€ll, alla  gĂ„nger hon klĂ€ttrat upp pĂ„ de mest omöjliga platser och Ă€tit mina krukvĂ€xter (ofarliga), röjt runt i lekrummet och puttat ner varenda leksak frĂ„n hyllorna bara för att det Ă€r kul. Vild och galen. Hon har ialla fall levt ett vĂ€ldigt bra och fritt liv. Det Ă€r en tröst â€ïž

www.alrunans.weebly.com/

Elsaharr
1

Iller var sÄ vacker. Beklagar <3

Zingo ;D

Irmelinis
0

Tack, snÀlla <3

www.alrunans.weebly.com/

Vovisch nr2
0

#55 Tycker absolut du ska skaffa de större modellen! Är ju mysigt att dem kan sitta och Ă€ta samtidigt utan att det behöver bli trĂ„ngt. Är lite nyfiken, vilken kanin Ă€r det du kommer fĂ„ hem? đŸ™‚

-HÀlsning Jossan, medarbetare pÄ bichon ifokus-

emms
0

#60 Ja, frĂ„gan Ă€r bara ska man bestĂ€lla hem den nu eller vĂ€nta lite och se om dom trivs ihop först hihi, đŸ˜‡

Det Ă€r en liten omplaceringsdam frĂ„n Missans djurhjĂ€lp. Åker upp pĂ„ onsdag och om det kĂ€nns bra frĂ„n allas hĂ„ll fĂ„r hon följa med mig hem. Hon Ă€r svart och ser ut som en dvĂ€rgvĂ€dur. Supersöt! đŸ™‚

Emma

Vovisch nr2
0

#61 Du har ju en stor kanin sÄ han kommmer nog oavsett uppskatta större Àt och toaplatts. ;) Hoppas ni klickar, toppen med en omplacering!

emms
0

#62 Det har du rĂ€tt i đŸ˜ƒ Har ju redan en liten sĂ„ tĂ€nkte sĂ€tta ihop dom i en vinkel och lĂ€gga pĂ„ borrismattor och fleecefilt sĂ„ fĂ„r dom en rejĂ€l utkiksplats.

KĂ€nde att det var dags med omplacering nu, ge ett hem till en kanin som behöver det och sĂ„ vet man vad man fĂ„r iom att hon Ă€r vuxen. Slipper man tonĂ„rsfasen đŸ˜‰

Emma

[RC1393]
1

Yey me! Ska hĂ„lla i en teorlektion pĂ„ lördag fick jag veta idag, sitter lite panikartat och förbereder den samtidigt som jag pluggar till samhĂ€llsprovet i morgon och sen ska jag Ă„ka pĂ„ ridlektion vid 19👍

Plus i kanten Ă€r att jag fĂ„r min klippmaskin i morgon och kan Ă€ntligen klippa min teddybjörn. Hon orkar knappt gĂ„ framĂ„t pĂ„ lektionerna i ridhuset för det Ă€r sĂ„ varmt i all pĂ€ls, stackars liten❀

Irmelinis
0

Min lejonhane Ă€ter Ă€ntligen lite hö, jag var sĂ„ orolig idag för han har inte Ă€tit hö pĂ„ nĂ€stan 24 timmar efter hans syster gick bort,  utan bara fĂ„tt i sig lite pellets (och cc). Köpte en annan sorts hö Ă„t honom idag, och nu Ă€ter han Ă€ntligen. Puh vilken tur.

www.alrunans.weebly.com/

Peak303
1

#45 Fina Iller đŸ˜•❀

-'  Malin Hultman

emms
1

Stor HOL möbel bestĂ€lld, och lite mattor đŸ˜ƒ Fint ska de va!

Emma

Vovisch nr2
1

#45 Hade helt missat, beklagar đŸŒș

#67 Det blir sĂ€kert jĂ€ttebra!🙂

Adirfen
1

#45 Beklagar verkligenđŸŒč

Irmelinis
0

Tack allihopa â€ïž

www.alrunans.weebly.com/

Irmelinis
0

Sally VĂ€dur snodde precis te-pĂ„sen direkt ur min tekopp! đŸ˜źNu sitter hon med den pĂ„ soffan.. vilken frĂ€ckhet.

www.alrunans.weebly.com/

emms
4

#71 Haha! Buskanin đŸ˜‚

MÄste bara visa er vad jag köpte igÄr! TÀnkte att ni skulle tycka om den

Emma

missanÂŽs
1

Är det bara jag som Ă€r sĂ„ himla avundsjuk pĂ„ dom som ska till SM i Kaninhoppning idag?😍😭

Smilla Kanin
0

#73 NĂ€, det Ă€r inte bara du xD Är sĂ„ avundsjuk sĂ„ det Ă€r inte sant, haha. đŸ˜‡

Irmelinis
0

Ekorre Àr lite smÄtt orolig nu nÀr han Àr ensam i boxen (han var vÀldigt tajt med sin syster). Vi har varit pÄ hÀlsokoll med honom och allt sÄg fint ut. Han Àter normalt nu igen, sÄ skönt.

www.alrunans.weebly.com/

aliiciaj
2

Nu har det gÄtt 12 dagar sedan kastreringen och pÀlsen Àr i princip utvuxen. Alla jobbiga beteenden Humlan hade Àr nu borta ocksÄ, inget ridande pÄ Haren, inga attacker mot hundarna och inget revirskyddande lÀngre :D

missanÂŽs
0

#76 Vad skönt att det gĂ„tt bra! đŸ‘

Smilla Kanin
0

#76 Oj! Vad mycket pĂ€ls hon har fĂ„tt! Lollo har knappt fĂ„tt nĂ„gon alls xD 

Men den kommer vĂ€l😛

aliiciaj
0

#78 PÄ en del kaniner vÀxer pÀlsen aldrig riktigt ut igen. PÄ min andra kanin Haren som kastrerades i februari sÄ har all pÀls fortfarande inte vÀxt ut, och jag har sett fler beklaga sig över samma problem hÀr pÄ forumet. Men det Àr frÀmst vid Àrret som det inte vÀxer ut pÀls igen. Vid nÀsta fÀllning kommer det sÀkert bli mer jÀmnt ocksÄ :)

Trebit
0

#79 PÄ Luna vÀxte det inte ut sÄ mycket alls förrÀn nu nyligen dÄ det blev dags för fÀllning och ny pÀls, sÄ det Àr ju som du sÀger vÀldigt individuellt!

Kaninerna Benjie och Luna

Tumblr - ☆ - Instagram

Frosstis
1

#79 hur mkt betalade du för kastreringen :) ?

[Melbun]
0

Nae min hona som jag kastrerade i januari har det knappt vÀxt ut pÄ alls :P Trots att hon fÀllt sÄ har hon en snaggad plÀtt kvar x) hehe!

Frosstis
0

det som Àr bland det sÀmsta med innekanin Àr hur mkt det begrÀnsar ens inredning!! vill ha sÄ mkt grejer i mitt rum som jag inte kan bara för att charlie hade gjort sönder det. t.ex ha massa ljusslingor och filtar och sÄnt dÀr. mitt rum hade vart mkt finare utan djur i :P

aliiciaj
0

#81 Kastreringen kostade bara 1050 kr. Det tycker jag Àr bra att man har en lÀgre prisgrÀns pÄ kaninhonor eftersom operationen ger sÄ mÄnga fördelar. Jag har kastrerat bÄda mina pÄ Tyresö djurklinik och det Àr Helene Alm som utför alla kaninoperationer dÀr.

[Melbun]
0

#84 HÄller med. HÀr kostade det 2000kr nÀstan och det Àr ju dumt att man avstÄr pga priset.

Frosstis
0

#84 men oj vad billigt!! det skulle de kosta att kastrera en hane hÀr. (+ 1000 kr för min kille, vilket Àr varför jag avstÄtt Àn sÄ lÀnge..)

Irmelinis
0

Har  vĂ€ntat otĂ„ligt i över en vecka pĂ„ att fĂ„ besked frĂ„n en uppfödare om jag stĂ„r med i kö pĂ„ dennes kaninungar eller inte
  Att vĂ€nta Ă€r inte min starka sida. đŸ˜Ž

www.alrunans.weebly.com/

Adirfen
0

#83 Jag vet :(
 Men mitt problem buren

Frosstis
0

#88 why?

emms
0

Usch, suttit med en tenta hela lÄnga dagen, Àntligen inskickad!

Men resten av veckan blir roligare! Imorgon Ă„ker jag till göteborg och kikar pĂ„ en lĂ€genhet och pĂ„ onsdag Ă„ker jag hela vĂ€gen upp till stockholm och tillbaka, förhoppningsvis följer en liten kanindam med mig hem đŸ˜ Sen till helgen sĂ„ kommer familjen hit och firar mig dĂ„ jag fyller Ă„r pĂ„ mĂ„ndag. đŸ˜ƒ

Emma

missanÂŽs
0

#90 Grattis! đŸ„łđŸ˜ƒđŸŽˆ

Min syster och jag ska Ă„ka och kolla pĂ„ tvĂ„ stycken vuxna kaniner som hon förhoppningsvis kommer att skaffa! En hona och kastrerad hane. Jag Ă€r sĂ„ nyfiken och lĂ€ngtar supermycket till torsdag. đŸ˜

[RC1393]
2

That moment nĂ€r man fĂ„r A pĂ„ provet pĂ„ det omrĂ„de man inte fattade nĂ„got pĂ„ och heller inte pluggat till😼

missanÂŽs
0

Ridit ikvĂ€ll och vi hoppade. Trillade av en gĂ„ng, men jag var nĂ€ra pĂ„ att trilla av tre gĂ„nger till men de andra gĂ„ngerna lyckades jag sitta kvar sĂ„dan tur var. 

Förra gĂ„ngen trillade jag ocksĂ„ av
 HĂ€sten jag rider Ă€r dock vĂ€ldigt lĂ€ttskrĂ€md, som ni kanske hör. Skönt att det Ă€r teori nĂ€sta vecka och sĂ„ byter jag hĂ€st sen. đŸ„”

Nu har jag hur som helst superont i benet
 đŸ˜“

aliiciaj
0

Saknar mina kaniner, vill se dem varje dag och inte tvÄ gÄnger i veckan bara. Jag vill flytta dem till Uppsala sÄ de bor med mig, men min mamma vill ha kvar dem hos sig i Stockholm. KÀnns elakt om jag skulle ta mina kaniner, för min mamma Àr mest sÀngliggandes (hon harME) och kaninerna förgyller hennes dag. Men det Àr sÄ ensamt att inte ha nÄgot djur alls i Uppsala, och i Stockholm har vi sex djur i huset. FÄr vÀl föreslÄ att mamma fÄr skaffa en egen kanin sÄ snor jag hem mina egna till Uppsala ;)

Fridaaaa
0

UpptÀckte att Zelda fÄtt ett jack i örat. Men lÀker pÄ fint :)

[RC1393]
0

Idag var det sÄ halt att bussen var en timme sen
 Lyckligtvis kunde en klasskamrat meddela lÀraren att jag skulle bli sen, sÄ det gick bra ÀndÄ.

Irmelinis
3

Har Àntligen (efter flera försök) hittat tvÄ kaniner som passar att anvÀnda i mitt avelsprojekt, hurra! Hoppas nu bara att de hÄller sig friska och krya fram tills att jag hÀmtar dem efter jul.

www.alrunans.weebly.com/

Elsaharr
0

Vad kul Irmelinis!! DÄ lÄste du göra kulldagbok sen, det skulle vara superkul! :D

Zingo ;D

Irmelinis
2

#98 SjĂ€lvklart, det Ă€r sĂ„ roligt att ha intresserade mĂ€nniskor som ni hĂ€rinne att dela upplevelsen med â€ïž

www.alrunans.weebly.com/

emms
2

Nu Àr jag pÄvÀg hem frÄn stockholm efter att ha hÀmtat en liten tjej. Hon verkar ta det med ro att Äka tÄg men jag har inrett transportburen heeelt fel hÀlsar hon ;) Nu ska jag bara komma pÄ ett passande namn! Startar nog en trÄd inatt nÀr jag kommit hem.

Emma

aliiciaj
0

#99 Vad kul!! Jag Àr ocksÄ jÀtteintresserad av att följa ditt avelsarbete :D

Elsaharr
0

#100 SpÀnnande emms! Vilken ras? Àr hon? :D

Zingo ;D

Frosstis
0

#97 vad kul!! đŸŒș

emms
0

#91 Tack đŸ˜ƒđŸ˜ƒ

#102 Hon Ă€r omplacering men troligen mestadels dvĂ€rgvĂ€dur. đŸ™‚

Emma

missanÂŽs
1

PĂ„ söndag ska vi Ă„ka och hĂ€mta tvĂ„ lejonhuvade syskon pĂ„ 2 Ă„r. SĂ„ mysigt det ska bli! đŸ˜

Fridaaaa
0

PÄ lördag kommer en och hÀmtar Ella. Kommer bli sÄÄÄ tomt!

Irmelinis
0

#106 Har du Ă€ntligen hittat nĂ„gon till henne? (oops, glömt kolla din blogg
) SĂ„ himla bra! Blir hon ensamkanin dĂ„?

www.alrunans.weebly.com/

Fridaaaa
0

#107 Japp! Varit bestÀmt ett litet tag nu men nu Àr det bestÀmt dag med. Hon har en kanin som Àr ungefÀr som Ella sÄ tror det passar bra.
Ja hon kommer fÄ ute sjÀlv :) Hon har inga barn och sÄ heller :)

[selmahenrysson]
0

Kaniner har bara sĂ„ konstiga beteende i bland😂

Vovisch nr2
0

Elsaharr
0

#110 BlÀ, kÀnns absolut helt fel :/

Zingo ;D

Peak303
1

Gick för att titta till kaninerna och ser Bentley i Yatzys bur. Blev lite "Shit mĂ„ste flytta pĂ„ honom nu". Tills jag kom pĂ„ att Yatzy har ju flyttat in
 đŸ˜‚

-'  Malin Hultman

Fridaaaa
0

#112 Haha! đŸ˜‚

Irmelinis
1

Har Àntligen hittat hö frÄn bonde att köpa, 2,50 kr/kg. Ska köpa sÄ det rÀcker hela vintern. Awesome!

www.alrunans.weebly.com/

Fridaaaa
0

#114 Perfekt!
Jag fick kassera en bal idag, börjat mögla :/ Hoppas innerligt att det inte blir krux med de andra sen :(

Frosstis
1

tur för mig som bara har en kanin och fem balar har rĂ€ckt sedan mars, har till o med en o en halv bal kvar đŸ˜ hade gĂ€rna velat ha 20 kaniner istĂ€llet men men.

Klaaraa
0

Hej! Jag har tĂ€nkt att min kanin Loppan (hona) ska kastreras.  Men det Ă€r sĂ„ att just nu Ă€r hon en helt underbar kanin som kan var lös i trĂ€dgĂ„rden och kommer pĂ„ kommando, hur snĂ€ll som helst rĂ€ttare sagt😍

Men, ni som har kastrerat honkaniner har deras personligheter förĂ€ndrats, har dom blivit arga eller sĂ„?  Vill inte att lilla Loppan ska bli tjurig eller förĂ€ndras😕

Skulle bli jĂ€tteglad om jag fick ngt svar🙂

Fridaaaa
0

#117 Man vet aldrig hur/om de Àndras eller inte.
Men arga/tjuriga brukar de inte bli :)

aliiciaj
0

#117 BÄda mina tjejer har bara fÄtt positiva egenskaper av kastrering. BÄda kaninerna kunde gÄ lösa i trÀdgÄrden och komma pÄ inkallning innan och det kan de fortfarande. Jag skulle sÀga att de kÀnns mer sÀkra pÄ sig sjÀlva efter kastreringen, de blir lite lugnare, mer orÀdda och jÀmnare i humöret tycker jag. De blir inte lika revirskyddande och aggressiva efter en kastrering brukar man sÀga, sÄ jag rekommenderar verkligen kastrering! :)

Frosstis
0

Ringt t 6 st djuraffÀrer, ingen söker arbetare. Suck!!!! Men ska ringa tbx 2 st som inte svarade, och ska lÀmna in CV till 2 st som inte sökte jobb men som kunde ta CV ÀndÄ, hoppas de vill ha mig ÀndÄ.

Fridaaaa
0

Nu har Ella flyttat. Jobbigt! Men kÀnns ÀndÄ bra <3

Frosstis
0

Stallet har skaffat en rysstecknad kanin. Den ville absolut inte bli klappad men jag ska ta en nĂ€rmre titt nĂ„gon annan gĂ„ng :) JĂ€ttefint med röda ögon, ser helt annorlunda ut i verkligheten Ă€n pĂ„ bild. Ska verkligen ha ett rödögd djur nĂ„gon gĂ„ng! Mest troligt hamstrar hehe. Är ocksĂ„ kĂ€r i rödögt pĂ„ marsvin
 Ă„h <3 men kommer aldrig ha marsvin sĂ„ fĂ„r nöja mig med att klappa pĂ„ det rödögda marsvinet i stallet :))

Fridaaaa
0

#122 Jag Àr tvÀrtom, vill helst inte ha röda ögon xD

aliiciaj
0

Hade lite fruktsaft pĂ„ fingrarna och Haren började dĂ„ skicka pĂ„ mina fingrar och hon har inga framtĂ€nder sĂ„ hon började tillslut suga pĂ„ mitt pekfinger, tyckte det var lite roligt tills mitt finger nĂ„dde hennes kindtĂ€nder, det var inte kul
 Men det som var bra var att jag kĂ€nde att hennes kindtĂ€nder var i form i alla fall. Men jag rekommenderar er inte att kolla kindtĂ€nderna pĂ„ er kanin pĂ„ det viset ;)

Storip
0

Varför förökar sig kaniner hela j***a tiden ? :/ Hon har ju just haft kull men tydligen ska hanen hitta minsta möjliga hÄl, tugga sönder trÀet o komma in i buren

stackars flicka :(

https://sites.google.com/site/vargidetskaniner/home

missanÂŽs
0

Är bara allmĂ€nt glad just nu! đŸ˜ƒ

Imorgon kommer som sagt tvĂ„ lejonhuvade syskon flytta hit. đŸ˜

Sen har jag i princip bestĂ€mt mig för en kull nu som jag kommer skaffa en hoppvĂ€durs hona i frĂ„n, senare i vĂ„r. đŸ˜

Cotast
0

FĂ„r Ă„ngest av att lĂ€sa inlĂ€ggen pĂ„ den hĂ€r sajten. 
Nu kom jag ihĂ„g varför det dröjt sĂ„ lĂ€nge sedan jag senast va aktiv. So much stupid

Hahahahahahahahahaha- FUCK YOU 

Irmelinis
7

#127 SĂ„ bra, med den attityden behöver vi inte dig hĂ€r heller, HejdĂ„ đŸ‘

www.alrunans.weebly.com/

nikkifun
1

NĂ„gon hade sett ev varg i nĂ€rheten av var jag bor. SpĂ€nnande, men man blir ju lite rĂ€dd för att slĂ€ppa ut kaninerna i hagarna

Frosstis
1

#123 haha jag var jÀtteemot rödögt förr men nu Àr jag helt sÄld! Jag tyckte det var aslÀskigt speciellt pÄ hamstrar men sen började jag Àlska det pÄ hamstrar, sen sÄg jag det rödögda marsvinet pÄ tolsan och har aldrig haft nÄgot emot rödögt sedan. Tyckte det var jÀttefult att ha vit rödögt pÄ kanin men nu nÀr jag sÄg den rysstecknade var det inte sÄ fult lÀngre. haha!

Irmelinis
1

Mus-örade kaniner
 đŸ€ź Jo, jag vet det Ă€r bara en utseendegrej, men nÀÀÀÀ.. ser ut som ett marsvin.. đŸ˜ź

www.alrunans.weebly.com/

Irmelinis
2

Jag Ă€r löjligt nöjd med min stora höbals-hög, det doftar underbart i kaninrummet đŸ˜ƒ Gick frĂ„n att betala 110kr för 4 kg (djuraffĂ€r) till 20 kr för 8 kg (bonde).

www.alrunans.weebly.com/

Frosstis
1

#132 oooh hĂ€rligt! Älskar doften av frĂ€sht hö!! 

jag Ă€r sĂ„ kanin och hamstersugen sĂ„ jag snart spricker!!! Hatar att mamma Ă€r sĂ„n att "skaffar du hamster Ă„ker kanin ut". Ja ok var sĂ„n dĂ„. Grrr. NĂ€r jag flyttar hemifrĂ„n kommer det krylla av djur đŸ˜ƒ 

----

Fick idag reda pÄ att vÄran tyska jÀttescheck uppe i stallet gick bort för ett tag sen! Jag har vart pÄ vÀldigt lÀnge om att han bör avlivas och nu har Àntligen vem det nu Àn Àr som bestÀmmer det gÄtt med pÄ det. (djuransvarige har vart pÄ och tjatat ocksÄ). Det var pÄ tiden, han har verkligen inte mÄtt bra. Han har haft trycksÄr vÀldigt lÀnge och inte mÄtt bra :/ SÄ dÀr var förklaringen till varför dom skaffat ny kanin :)

Katniss
0

Pust.. Har nyss storstĂ€dat Antons bur, tagit ur huset (det var trasigt) och satt in transportburen i dess stĂ€lle (en tillfĂ€llig lösning, han kommer ha den i sin bur till jul) och fyllt hela buren full med strö. Det krĂ€vdes Ă„tta hinkar :s, inte *alls* jobbigt för ryggen
 :|

R.I.P. Anton 💔

Klaaraa
0

Hej:) Konstig frÄga:D Men kan belgiska jÀttar hoppa över kompostgaller?

Katniss
0

#135 De mÄr ju inte bra av att hoppa för högt.. Men jag tror det.

R.I.P. Anton 💔

Fridaaaa
0

#135 Om de vill ja :) VÄr bj korsning pÄ 6 kg kunde om han ville.

Irmelinis
0

#135 Skulle tro att de lĂ€tt kan göra det. Min dvĂ€rgteddy som Ă€r pytteliten och bara vĂ€ger 900g kan hoppa över kompostgaller
 đŸ˜‰

www.alrunans.weebly.com/

Fridaaaa
0

SvÄrt det ska vara att hitta en hona man verkligen faller för hmm men fÄr ta den tid det tar :)

Irmelinis
0

#139 Jag förstĂ„r dig, jag brukar vara precis lika krĂ€sen nĂ€r jag letar runt. Dock tyckte jag den svarta lilla rexen nĂ„gon tipsade dig om (pĂ„ FB) Ă€r urlĂ€cker! đŸ™‚

www.alrunans.weebly.com/

Fridaaaa
0

#140 Gillar rex men inte sĂ„ glad för helsvarta kaniner av nĂ„gon anledning, Ă€ven pĂ„ rex :( 
Ja ska kÀnnas rÀtt liksom, pÄ mÄnga punkter :)

Katniss
0

#141 BÀttre att vÀnta och hitta rÀtt Àn att köpa första bÀsta, det har du rÀtt i :)

R.I.P. Anton 💔

Irmelinis
0

Det fanns ju en annons med gepard rexar lÀngre ner pÄ den sidan ocksÄ, Àr de för unga kanske.. eller för lÄngt bort. Jösses, sÄ fina.

www.alrunans.weebly.com/

Fridaaaa
0

#142 Ja jag tÀnker sÄ :) SÄ fÄr det ta den tid det tar :)

#143 SĂ€g inte sĂ„! PĂ„ vilken sida? Älskar gepard rex xD Men normalstor rex blir för stort trĂ„kigt nog :(  De vĂ€ger ju frĂ„n 2,5 kg och uppĂ„t :(

Irmelinis
0

Ja, sant. Det var nog stora rexar, det var synd. Dessutom 1000kr / st.

www.alrunans.weebly.com/

Fridaaaa
1

#145 Ja lite saftigt pris :( Men Ă„h underbara! Helt klart en dröm i framtiden, och ska ha det i framtiden :D Ett mĂ„l jag har :) 
Ja supersynd! Love them xD

Irmelinis
3

Jag hoppas denna lilla dvĂ€rgvĂ€dursdamen vill bo hos mig efter jul, nĂ€r hennes ungar har flyttat hemifrĂ„n. đŸ˜ StĂ„r en box redan fĂ€rdig och vĂ€ntar pĂ„ henne

www.alrunans.weebly.com/

Katniss
1

#147 vad söt!

R.I.P. Anton 💔

Fridaaaa
1

#147 Sicken  sötnos :D

Irmelinis
0

Ja, hon blir nr 2 i min samling av kaniner i teckningarna otter och white đŸ˜ƒ
Hon Àr white zobel blÄ, rÀtt svÄrt att fÄ tag i den fÀrgen har jag mÀrkt.

www.alrunans.weebly.com/

Irmelinis
0

Sirius stryker hakan mot Prims bajspluttar, haha.. doftmarkerar hennes pluttar.. Det ser sĂ„ dumt ut! Knas-kanin đŸ˜‚

www.alrunans.weebly.com/

Katniss
0

#151 Man fÄr ju se till sÄ att ingen annan tar ens kompis pluttar! Haha xD

R.I.P. Anton 💔

Cotast
0

#128 Geesh, that time a month? đŸ˜Ÿ

Hahahahahahahahahaha- FUCK YOU 

aliiciaj
1

Om allt gÄr som det ska, sÄ kommer jag att skaffa en till liten kanin i januari. Har lagt intresse pÄ en viltgrÄ hane nu som föddes förra veckan, för tidigt för att tinga Àn men jag hÄller tummarna. Det Àr en hoppkorsning som verkade ha underbara förÀldrar. Har alltid varit lite sugen pÄ en hoppkorsning, och nu ska jag flytta sÄ jag bor fem min frÄn dÀr de brukar ha hopptÀvlingar i Uppsala sÄ det blir perfekt. Nu kommer den jobbiga vÀntan bara.

Fridaaaa
3

#153 Varför tjafsa/brÄka? Bara onödigt. BÀttre att inte lÀsa om det Àr sÄ "Jobbigt" med det som skrivs ;) Eller har du missuppfattat syftet med klotterplanket?

Katniss
1

#154 Vad trevligt! :)

R.I.P. Anton 💔

Diskussionen har nÄtt max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.
InlÀgget Àr lÄst för nya kommentarer