Nyårsafton?
Hur brukar ni göra under nyårsafton? Blir era kaniner rädda? Min kanin är nämligen utekanin pch jag funderar på att ta in honom några timmar då.. Vad tycker ni?
R.I.P. Anton 💔
Ja det låter bra att ta in honom
#1 Jag tänkte ha massa gott hö, sallad och andra grönsaker där så att han håller sig sysselsatt :)
R.I.P. Anton 💔
Jag skulle INTE ta in honom inomhus om jag var du. Temperaturskillnaden blir för stor. Bättre om du tar in honom i något ouppvärmt utrymme. Det är bra om han har något krypin att gömma sig i också. Och ja, hålla honom sysselsatt med godsaker är ju bra :)
Medarbetare på
Kaninmagazinet.se
Mina utekaniner har varit oberörda på nyår. Du får ha lite koll på hur just din kanin reagerar.
Antingen kan du motionera mycket så han är trött när fyrverkerier kommer igång. Jag gör öronskydd till mina :3 Har du ett garage är det nog bättre än att ta in honom till huset.
https://sites.google.com/site/vargidetskaniner/home
Satt fast kartong skivor över allt galler, massa hö, halm (som ljuddämpare), roliga hö-kransar, hö-morotar osv! dom tog det lugnt men ska nog ta in dom i garaget eller snickebon iår 😉
Jag tar inte in mina kaniner, jag hänger handdukar och sedan ger jag dem saker att sysselsätta sig med.
Det känns mer stressande för dem om jag ska flytta på dem.
#5 Öronskydd? Hur går det till?
Gör ingenting :)
Jag tror att man smittar av sig till kaninerna om man börjar oroa sig, fixa runt mm, vi kör på som vanligt och alltid fungerat för våra kaniner :)
Mina är i bod, utebur och inne
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Eftersom jag bor mitt i stan där det skjuts många raketer så brukar jag sätta in dem i förrådet just runt 12-slaget. Fram till typ 1-2 när de lugnat sig en aning. :)
-' Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt
Okej, det kanske räcker med att köpa en påse halm ('använder strö) och sedan ge honom massa hö och toalettrulle leksaker (hans favorit, han ignorerar alla köpta leksaker)? Dessutom kan jag ju stanna hos honom vid tolv till halv ett kanske, så att jag ser att han håller sig lugn. Dessutom kanske jag kan fråga hur förra ägaren gjorde nör det blev nyår.
R.I.P. Anton 💔
Jag brukar gå ut till kaninerna vid 12-tiden och gosa med dem. Brukar även hänga filtar för, men mina bryr sig inte direkt:)
Gör ingenting, har utekaniner, kollar till dem då och då under natten men de brukar vara lugna 😉
Vi bor lote utanför stan, det är endel som skjuter här, men jag brukar inte göra så mycket, kollar förstås till dem lite extra och lite extra grönsaker bruker de de få😊
Ingen av mina kaniner har brytt sig om varken åska eller fyrverkerier, så jag gör ingenting 🙂
Emma
#14 Haha så söta!
#14 hur gör man sådana? Det där var ju så sött!!
R.I.P. Anton 💔
#16 Tack :) -- #17 virkar o (filt)tyg . Som hästarnas öronskydd. Knåpar ihop de på 20 min de lätta.. o några timmar de finare/detaljerade. ^-^ de finare används vid tex rastning på trottoaren åt kaniner som inte gillar höga ljud.. o de fula i buren när man tex bygger och det låter mycket/fyrverkerier . Sedan får man lägga vadd/skumgummi inuti.
https://sites.google.com/site/vargidetskaniner/home
#18 Kan du förklara mer detaljerat hur du gör? De enkla då. Det hade varit kul om jag får tid över :)
R.I.P. Anton 💔
Ja snälla gör en tråd om det #18
#19 #20 Nån gång i framtiden kanske ;P