Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 227 ggr
Tixy
0

Varför valde du...

.. Det namnet till kaninen? :)

Majsbecka
0

Hon heter egentligen goldens leone men då tyckte jag att det lät finare med leona ^^,

lill-jarven
0

ingen aning.. han såg ut som en Hubert :)

[Niike]
0

Niike funderade jag inte så länge på. Han hette ju Nellie först, men sen när "hon" blev en "han" var Niike det mest passande;)
Fia hette det när jag köpte henne, så då fick hon fortsätta med det;)
Alpha var helt klart en Alpha<33

Lippo
0

Det finns en glass som heter Calippo och jag tycker det passade på Lippo så han fick heta det :)
Det var min syrra som kom på Molly och jag tyckte att det passade på henne ^^

[fannyputte]
0

Min första kanin Fanny, fick namnet fanny för att hennes egentliga namn (eller vad man nu ska säga!) var Tavelsjös black bunny! osså fick hon heta fanny för att fanny rimmar på bunny (det kanske inte rimmar helt men…) !!! vi kallade henne typ helatiden för fanny bunny! och min nuvarande kanin vet jag inte varför jag döpte till putte! jag bestämde att min nästa kanin skulle heta putte, några dagar efter att fanny hade dött! och 1-2 år senare fick jag en liten kanin grabb, som jag döpte till Putte!

[Maria-Gerbiler]
0

Rufus hade en sådan rödaktig päls, jag tyckte att han påminde om en rödvarg. Och på latin heter rödvarg Canis Rufus så jag gav honom namnet Rufus. :)

Jojsan
0

Jag letade länge efter ett namn åt Channie men till slut blev det bara Channie.

Jag ville ha något som passade till Channie. Funderade på Bunny först men tyckte det lät lite.. jag vet inte.. xD men det blev iaf Cassie till slut. 

Totte hette Totte när jag hämtade honom.. Känns fel att byta namn på en kanin som hetit så ett tag.. :P

Tixy
0

Vilka fiffiga namn ni har. Och dom är väldigt fina, måste jag ju säga. :)

ciss
0

Jag & Fanny skulle egentligen ha kullsystrar, men så blev det inte. Då kom vi på att vi kunde ha namn på samma bokstav istället. Hon valde Embla före jag hade valt något namn, så då började jag leta runt efter honnamn på E. Valde Engla eftersom att det var så fint & passade henne. Det är någon slags kärleksgud :)

Tindra passade henne. Funderade på Dior, men hon passade bättre i Tindra.

Tycker att Isak & Hugo var så fina namn. Liam var jag lite fundersam om, men tja, han passade i det. Kallade Tyra för myran, sedan Tyran, & då blev det Tyra. Freja passade i Freja :)

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se