Kanin iFokus

Kanin

Etikettsjukdomar
Läst 934 ggr
Edithstridh
0

Nada kaninunge?

Hem alla kaninälskare! Jaa… Fredag den 13 är verkligen en otursdag! Idag var det så att min lilla tjej fick diarré och bajset fastnar i pälsen vid analöppningen. Jag antar att detta beror på att vi nyligen börjat ge henne pellets. Och för att hon ska återhämta sig ska vi endast ge vatten och hö. Har ni några tips? om vad man ska göra vid en sådan här situation. Alltså att få hennes avföring fast igen. Och det bajset som fastnar i pälsen vill jag på något sätt få bort då hon inte själv klarar av att ren göra :( ska jag bada henne? Eller a hennes rumpa så att bajset löser upp sig? Snälla snälla alla som har ett svar! Är så sjukt orolig att förlora min lilla prinsessa också! Mvh// en kamningars som är desperat efter hjälp!

Peak303
1

Du ska absolut inte bada henne. Att du sköljer av runt könet kan vara bra om det sitter fast och hon behöver hjälp. 

Låt henne gå på hö och vatten ett tag fram tills att magen har stabiliserat sig igen. Där efter kan du intrudocera pellets igen men bara 1-2 bitar så hon vänjer sig vid det för att sen börja öka givan. :)

-'  Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt