Välkommen hem "Nina"!
Idag begav jag mig tidigt hemifrån och åkte hela vägen upp till Stockholm från Varberg. Efter ett par timmars resande var jag framme hos Miranda (http://missansdjurhjalp.weebly.com/) där jag hälsade på lilla Nina och pratade en stund.
Sedan bar det av hemåt igen, Nina tog det bra i transportburen men tyckte att den var otroligt dåligt inredd så hon fixade och donade och puttade ut hö på alla tåg 😃
När vi kom hem så hoppade hon ganska fort in i buren och började undersöka. Det var mycket spännande! Mio fick komma ut en stund och sträcka på benen lite granna då han inte fått vara ute idag och var lite rastlös. Han kom fram och de kikade lite på varandra och luktade. Båda verkade intresserade av varandra men tror nog Mio blev lite kär och brummade omkring runt buren😉Inget tjurigt eller aggressivt beteende från någons sida.
Sedan släckte vi för natten. Nina fick en filt över buren inatt så det inte känns så annorlunda och läskigt.
Men jag behöver eran hjälp! Min mamma heter Nina så Nina (kaninen) måste byta namn. Mio heter ju så från boken/filmen Mio Min Mio som Astrid Lindgren har skrivit. Jag hade tänkt att hon också skulle få ett namn från någon av hennes böcker.
Har ni några förslag? (Helst inte namn som Madicken, Ida, Anna) 🙂
Emma
Jag tycker hon ser ut som en Ronja jag :)
En mörk skönhet! Förstår att Mio blir alldeles till sig :D Lovis, tycker jag. Älskar det namnet. Eller Katla. Ylva-Li.
Uppfödning dvärgvädur och velveteen lop:
www.alrunans.weebly.com/
Medlem i Sveriges Kaninvälfärdsförening
Varför inte bara Astrid? Tycker hon ser ut som en också :-)
Not your mom, not your milk.
Zelin, inget anpassat från nån Astrid Lindgren men :)
Håller med #4, ser verkligen ut som en Ronja
Indira Rova Tuva
Hon är ju en kopia av min Nikita! 😃
Jag tycker att Ronja, som någon föreslog, passar väldigt bra!
Klart det är en Ronja:)
Medarbetare på
Kaninmagazinet.se
Katla eller Ronja?
| Instagram : @kaninen_trixie|
| Mail : mimisdotter@gmail.com |
Så fin liten tös! Ronja Rövardotter tycker jag skulle passa henne jättefint. ❤️
Annars kanske Madicken på Junibacken, Lotta på Bråkmakargatan, Kajsa Kavat, sen finns ju också dom lite mindre kända Astrid Lindgren böckerna, Mirabell kanske? 🙂
Annars var ju Lovis ett underbart namn också! 😍
Vänliga hälsningar Ellen 

Bianca, Skorpan (från bröderna lejonhjärta)
Gosan (Det hette Madicken's katt)
Skrållan (Saltkråkan)
Nonno Eller Miramis (som också är från Mio min Mio.)
Annars tycker jag också Lovis är fint, som #5 nämnde! 🙂
#13 Mirabell var ju jätte fint!😃
Vad kul att det gått bra. :) Är tomt utan henne hälsar Lola- som fortfarande letar hem! :)
Hälsningar, Missan och djuren! ❤️
Sajtvärd för Border Collie iFokus
Tack hörni för alla förslag!
Gillar Lovis, Miramis och Mirabell. Har tänkt på Miramis innan. Men får se vad som passar henne 🙂
Emma
Tequila kanske är ett bra namn men tycker hon ser ut som en Ronja jag med
Har nog aldrig sett en så svart kanin, de flesta svarta är lite gråaktiga, men din Nina är verkligen kolsvart. Jättefin!
Uppfödning dvärgvädur och velveteen lop:
www.alrunans.weebly.com/
Medlem i Sveriges Kaninvälfärdsförening
Nina är brun också. :) Syns inte så bra, men med blixt så syns det.
Typer Miramis hade passat super ;)
Hälsningar, Missan och djuren! ❤️
Sajtvärd för Border Collie iFokus