starta en kanin uppfödning?
hej jag heter sara och är 13 år jag har haft kanin i 5 år och nu så skulle jag vija starta en uppfödning! tycker ni att jag är för ung?tycker ni att jag har all kunskap om jag har haft kanin i 5 år? och hur startar man en?
jag är tretton år, men jag har inte nån seriös uppfödning. Bara med några enstaka kaniner ;)
// Michis

oki,mm jag har en kastrerad hane och en hona på 3 år som alldrig haft en kull innan oc vågar inteåga ill mammam att jag vill sälja dom och köpa 2 hålländare som jag kan para!
hehe, okej ;) xD Men kan du inte spara dom då xP
// Michis

#2 men snälla ? så du ska sälja dina kaniner för att köpa nya :S , Tycker det är oseriöst.
20 årig djurgalen moder*
Www.windsoropalm.weebly.com

hmm jo kanke men då blir de så många kaniner!!! jag får inte ha det

#5 men då tycker jag du ska vänta till de andra tuvärr stupar i marken.
20 årig djurgalen moder*

#5: Får du inte ha flera kaniner än 2st, så faller hela idén om en uppfödning.
Två kaniner gör ofta fler kaniner, i synnerhet i en uppfödning…
Jag tycker det verkar som du borde vänta lite. Ta hand om de du har och när de inte finns mer så kan du fundera på uppfödning.
För om du ska föda upp och inte får ungarna sålda så måste du ha plats till dem och det går inte så bra i heller om du bara får ha två.
Man kan aldrig bli fullärd så fortsätt kolla fakta om Avel och så.
säger som #8
Hälsningar Vemsan
Ingen här kan svara på om du har all kunskap som behövs om du har haft kaniner i 5 år. Bara du själv :)
Om du har tid, pengar, plats osv så är det väl inga problem. Men tänk igenom det tusen gånger innan. Jag ville också starta uppfödning, (förra året) men jag valde att vänta.
Vi har haft kaniner i familjen sen jag var 2 år (dvs 18 år), men jag kände mig inte redo och ansåg inte att jag hade tillräckligt med kunskap Att ta en kull förrän för 3 år sedan.
Det gäller att känna efter själv, om man är redo.
Åk och hälsa på andra uppfödare, för att få en liten inblick.
Sen måste du, som de andra säger, tänka på om du har plats, tid och ekonomi.

hallå klart att jag inte ska sälja mina andra kaniner jag älskar dom!!!!!!så va inte så otrevliga i allafall vissa av er!
åå ja jag får ha fler kainer och jag ska faktigst bygga ett kanin stall!!!!!så snälla ni kan la stötta mig och ge råd inte såga att attt jag e osärigos och sånt !:S

#13 du menar säker mej ? Men du sa innan att du bara fick ha 2 kaniner :S , du säger lixom en grej och sedan en annan typ.
20 årig djurgalen moder*
#13 Du skrev i en annan tråd att du hatade dem?! Det är alltså inget som vi säger utan som du själv skrev. Det är inte så seriöst att säga att man hatar sina kaniner, vill sälja dem och skaffa nya att starta Avel med.
Du skrev själv i en annan tråd att du inte fick ha fler kaniner. Det är inget någon påstår utan något du skrivit.
Detta har du själv skrivit i tråden "hej :("
"
"hej :8 jag har en lejon huvad dväärg och en teddylöwen… men jag hatar dessa raser!! jag vill sälja dom men vågar inte säga det till mmma och pappa e e skilada och min pappa har en ny tjej om e såå bestämma och å blir srg för minsta lilla "
vet inte vad jag ska gröa vill heller köa 2 holländare som jag kan para!"
#13: I #2 skrev du att du ville "sälja dom och köpa 2 hålländare som jag kan para!" och att du bara fick ha två kaniner, så vad är rätt? :)
Jag tycker inte du låter för ung, dock verkar du för omogen o okunnig.
Finns för många kaniner här i världen, fler behöver hem. Tycker man ska stoppa aveln ett tag och låta alla hemlösa få hem.
Adoptera mera!