Katter i området!
Jag skulle vilja ha kanin men det finns många katter i området ( ca. 9 st). Gör det någonting att man skaffar en utekanin?
Har du bara en säker bur och hage( elr inte lämnar kaninen ensam i hage) så tror jag inte det ska vara några problem. Själv haft en hel del katter i trädgården där jag bodde tidigare.
-' Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt
Tack så jättemycket för svaret. Kan man ha en bur med två våningar eller bara en våning ca en meter upp från marken?
Bestämmer man själv. Så länge buren har lagliga mått/våning så kan du ha 3 våningar om du skulle önska de. :)
-' Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt
De första gångerna jag hade min kanin ute, var det tyvärr en katt som flera gånger kom till min kanin och tog in sina tassar i buren, då kaninen blev väldigt rädd.
Men efter jag sprutade vatten på katten med en blomsprutare, har den aldrig kommit tillbaka, haha!
Har också katter här, har aldrig hänt nått. Förutom när jag var ute i sele och det kom en katt och attackera, hon klarade sig fint iallafall, efter att min kompis jagat efter den.. 😞
Vi har både katt, räv, okopplade hundar, grävling mm på tomten. Gunnebo stängsel + höns/minknät räcker. Sedan har vi nergrävd nät o Hage. Annars kan du ha en bur på ben. Eller tvåvåning bur men bara tillgång till undervåning /hage när du är hemma.
https://sites.google.com/site/vargidetskaniner/home
Tack för svaren😊