Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 1387 ggr
Pauliine
1

Kanin stulen

Hej.. Nu är det så att vi misstänker att vår helvita teddy kanin blivit stulen. Han har aldrig rymt utan hållt sig i buren med våra dvärgvädurar men urskiljer sig väldigt mycket. Över natten försvann han och vi har letat överallt… Det är så jäkla tråkigt att de ska va såhär och vi hoppas över allt att han inte är stulen till negativa / plågande ändamål… Fy vill inte ens tänka på det.. Kvar står hans "love of life" och dotter, och här kommer min fråga till er.. Dessa två har plötsligt börjat matvägra och sitter inne och trycker; dem är alltid ute i hagen, glada och mat tokiga annars. Så hur gör jag med tjejerna nu på bästa sätt? Vi alla är ledsna över att han är borta men jag får fokusera på de jag kan ta hand om nu. Har ni erfarenhet av situationen? De kommer fram när jag kommer till buren som vanligt men verkar besvikna när det bara är jag eller mat, vilket också är ovanligt; dem springer in igen istället för att busa, pussa och klättra på mig. Ja… Vad säger ni, är detta vanligt och hur hanterar jag det?

Medarbetare på träning -Instagram: PaulineSvorono

tlover
0

Har du anmält kaninen försvunnen ev stulen till polisen?

Finns det nån höstfibbla kvar där du bor? Höstfibbla har använts länge om djur fått dålig aptit.

l'm back

Pauliine
0

#1 ja, det gjorde jag direkt.. Åh ska kolla! Tack för svar!

Storip
0

En belgisk hare Black and tan försvann 18 Okt. Från Stockholm. Bor ni också i Stockholm? Ifall det har ett samband eller slump med datum? Hade en kanin som inte ville äta ur samma skålar som de försvunna kaninerna ätit ur.

https://sites.google.com/site/vargidetskaniner/home

Pauliine
0

#3 ja vi bor i Stockholm..

lollynonna
0

Har ni inte hittat honom än?

// Linah 

Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

Sashhi
0

Min väns kaningård blev stulen på alla hennes kaniner förutom den aggressiva som är svårhanterlig. Även hon bor i Stockholm, så det är absolut inte otänkbart att det är några sjuka människor som rör sig i området.

Not your mom, not your milk.

Lilahnee
0

Hoppas att alla som drabbas polisanmäler och att ni som har kaniner utomhus i Stockholm vidtar åtgärder såsom ordentliga hänglås på burarna och gärna be pensionärer i området att hjälpa till att hålla koll om ni har möjlighet.

[Hästhoven]
0

Vad hemskt, speciellt om det nu är så att det är någon störd människa/människor som tagit kaninerna. Låter ju inte helt omöjligt att det är så om det försvunnit så många kaniner runt om i Stockholm på ungefär samma datum & tid!

Blaber100
0

OMAJGAD!! Va spännande. En kanin-stjälare. De e ju som värsta äventyret, och såklart tråkigt att det försvinner kaniner i Stockholm. Tur att jag har mina kaniner inomhus.

Pauliine
0

#5 nej och även mamman har blivit stulen nu så vi har flyttat in vår sista…

Lågflax
0

Herrejävlar. Vet ej hur jag kom hit men vad arg och ledsen man blir.

Nikki&Trixie!
0

Vad arg man blir!! Om inte redan gjort, anmäl till polisen! Ett tips? är att hålla koll på köp-och-sälj och Kaniner till salu, om det nu är en kanintjuv som säljer dom. Hoppas verkligen inte hen gör illa kaninerna…

| Instagram : @kaninen_trixie|

| Mail : mimisdotter@gmail.com |