bur på balkongen
Tänkte höra med er som bor i lägenhet och har ute kanin. Hur har ni löst det med bur på balkongen? Tar gärna emot lite bilder på detta. Jag har ingen kanin idag, vet om regler på storlek och så, vill bara se hur ni gjort :) hur har ni gjort med isolering på vintern?
Jag har inte kanin på balkongen men ute i trädgården. Frågan kring isolering är ju dock aktuell även där ;-) Vi har en helt vanlig utebur i trä köpt på en djuraffär på Internet och hemlevererad. Den är inte isolerad men har ett lite mindre rum där kaninerna kan boa ihop sig när de sover. Sen lägger man in mycket halm som isolerar. Vi har även ställt in en sovkorg i fleece. Där sitter de gärna tätt tillsammans. Kaniner trivs gärna två och två, av min erfarenhet helst hona+kastrerad hane. Då är det bäst att börja med att köpa hanen och sen vänta några månader med att köpa honan eftersom hanen inte bör kastreras förrän runt sex månaders ålder. Jag har ett par jättesöta hankaniner till salu i Stockholmstrakten nu om du är intresserad.
Tack för ditt svar. Jag haft kaniner förr , egen uppfödning och så men det är många år sedan jag la ner, då vi flyttade från huset, där hade jag en hel bod. Tack för erbjudandet men det är inte aktuellt med köp just nu. Funderar bara på isoleringsbiten:)
Med en vindtät bur så går det fint utan isolering. För det har ju kaninen i sin egen vinterpäls :) Vilken del av landet bor du i? Hur kallt blir det på vintern på nätterna?
Uppfödning dvärgvädur och velveteen lop:
www.alrunans.weebly.com/
Medlem i Sveriges Kaninvälfärdsförening