Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 393 ggr
lolaisdenied
0

golvet - toalätt

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Theo har varit jätteduktig att gå på lådan tills för någon vecka sen då min syster hade illrarna på rummet över natten.
Det började med lite men nu blir det mer och mer - Hur mycket jag än plockar så bajsar han endån på golvet. Ofta precis bredvid toalådan…
Han kissar ingenting utanför och skvätter heller inte..

Kan det verkligen vara revirmärkning? :S
Hur gör jag för att få honom att sluta? Golvet har jag redan tvättat 2 gånger och det gjorde ingen skillnad..

lolaisdenied
0

-putt-

vickan1976
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har samma problem fast värre. Min hona kissar 3-4 gånger på golver och skvätter på 10 minuter. Hon bajsar också överallt. Säkert 40-50 pluppar på samma tid. Mitt tålamod börjar bli kort.

Hon kissade precis på mig två gånger!!!

[Niike]
0

#1 Cool bild;)
#2 Hon är såå vacker!

Pröva att flytta toalådan och ställ den där han lägger bajspluttarna. Även att det är precis bredvid lådan, men flytta den dit ändå :)

lolaisdenied
0

#2 men har hon gått på lådan förrut?..

#3 bajspluttarna är lite varstans runt lådan, inte i någon hög. de ligger mellan 5-60 cm runt lådan med typ 10 cm mellan varje plutt så de fungerar inte att flyta lådan till bajset.
Ibland bajsar han mycket på en gång i lådan.. men sen bajsar han endån lite pluttar på golvet… o.O

[Niike]
0

#4 Okejs;S Hur gammal är han då? Kanske har blivit en lite busbråkig tonåring? :)

lolaisdenied
0

#5 Theo föddes 070620.. han inte visat på något sätt alls att han börjar bli busig tonåring.. förrutom bajsandet om det kan bero på det? o.O

KvirrZ
0

Isaac bajsar bara utanför buren när han är vid honornas bur, det gör han pga lukter. Så då är det nog troligt att Theo gör det pga lukter också kanske :)

- Mvh Emma

lolaisdenied
0

#7 hm… unda vilken doft det är som gör det isf o.ö

KvirrZ
0

#8 Illerdoft kanske? ^^

- Mvh Emma

lolaisdenied
0

#9 den borde vara borta nu o.O